Meidän taloyhtiössä ei saa nykyään pitää ikkunoita auki pakkasella
Saa toki tehdä lyhyitä tuuletuksia. Jos ei noudata tätä, niin voi seurata varoitus ja jopa häätö. Onko tuo nyt ihan oikein? Järjestyssännöissä ei kuitenkaan lue mitään kyseisestä asiasta.
N27
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitäisi pitää ikkunoita tuntikausia auki näillä pakkasilla😳 mieti nyt itekin hetki. Jokainen avoinna oleva ikkuna lisää taloyhtiön lämmityslaskua talvella. Vaikka ite et sitä joutuisi maksamaan niin joku sen maksaa joka tapauksessa.
Miten se lisää lämmityslaskua jos on kaukolämmitys ja ei ole termostaatteja pattereissa?
Minkälainen ratkaisu? Ovat aina samassa asennossa? Täysin auki/kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitäisi pitää ikkunoita tuntikausia auki näillä pakkasilla😳 mieti nyt itekin hetki. Jokainen avoinna oleva ikkuna lisää taloyhtiön lämmityslaskua talvella. Vaikka ite et sitä joutuisi maksamaan niin joku sen maksaa joka tapauksessa.
Miten se lisää lämmityslaskua jos on kaukolämmitys ja ei ole termostaatteja pattereissa?
Millainen on lämmitysjärjestelmä, jossa ei ole termostaatteja? Miten lämpötila säätyy sopivaksi? Kaukolämpö ei liity asiaan mitenkään.
Ei sitä ole tarkoitettu aina auki olemaan. Muuta pihalle asumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se kämpän lämpötila nyt jollain termostaatilla säätyy.
On kiinteä mollukka johon on tehty huoneistokohtainen säätö. Se on lukittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiinteä mollukka johon on tehty huoneistokohtainen säätö. Se on lukittu.
Eli siihen mollukkaan on säädetty joku tietty astemäärä missä lämmössä kämppää pidetään eikä sitä saa muuttaa. Ja kun pidät ikkunoita auki niin kämppä kylmenee ja termostaatti alkaa lämmittämään sitä turhaan. Kaukolämmössäkin lasketaan paljonko virtausta ollut ja lämmitystä tarvittu ja maksut määräytyvät sen mukaan joten ei ole se ja sama sitäkään posottaa täysillä.
Siten, että tulevan ja palaavan veden lämpötilaero mitataan. Siitä saadaan laskettua paljonko talossa kuluu energiaa. Lasku tulee perässä.
Nyt on kyllä niin säälittävän huono provo, että naurattaa, jos ei itkettäisi. Itse pidin vähän aikaa asunnossa täyden läpivedon, mukavasti vaihtui ilma.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä niin säälittävän huono provo, että naurattaa, jos ei itkettäisi. Itse pidin vähän aikaa asunnossa täyden läpivedon, mukavasti vaihtui ilma.
No ei todellakaan ole mikään provo. Olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Todella outoa. Minä pidän makuuhuoneen ikkunaa käytännössä koko päivän raollaan, ja laitan yöksi kiinni vasta todella kovilla pakkasilla. Etelä-Suomen -15 astetta ei ole mikään kova pakkanen. En myöskään pidä lämpöjä päällä makuuhuoneessa koskaan. Viileässä on hyvä nukkua.
Ymmärrätkö nostavasi muidenkin asukkaiden kuluja ihan merkittävästi? Lämmitykseen menee turhaa rahaa kun päästät kylmää ilmaa sisään jatkuvasti.
jouduimme nostamaan vastikkeita melko paljon. vielä kun as tukikin pieneni meidän rapusta 3 minä minä tuuletan en jätteitä lajittele kaikki yh äitejä. joutuivat muuttamaan TIETENKIN SYYTTELIVÄT VUOKRAN ANTAJIAAN. itsessään eivät kokeneet olevan mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
jouduimme nostamaan vastikkeita melko paljon. vielä kun as tukikin pieneni meidän rapusta 3 minä minä tuuletan en jätteitä lajittele kaikki yh äitejä. joutuivat muuttamaan TIETENKIN SYYTTELIVÄT VUOKRAN ANTAJIAAN. itsessään eivät kokeneet olevan mitään vikaa.
Vastuut ulkoistetaan ja edut ulosmitataan täysimääräisesti.
Tätä on meno Suomessa joka tasolla.
Minä nukun parhaiten ikkuna raollaan, mutta jos pakkasta on enemmän kuin 15 astetta, pidän yleensä ikkunan kiinni
Vierailija kirjoitti:
No olisiko vaikka siksi, että ei voi itse muulla tavalla viilentää asuntoa, koska koko talo vaatii sitä vähintään 22c ja joskus 24c. Tätä ei voi pattereitakaan säätämällä muuttaa, joten avaan ikkunan. Itse tykkään 19c sisälämpötilasta.
Vuokralla-asumisen ihanuuksia. " on niin ihanaa asua vuokralla ei tarvitse osallistua rivitalon remontteihin", tapaavat vuokralaiset sanoa. Paljastus: remonttilaskut lisätään vuoraan :)
Eikö noita taloyhtiön hallituksia saa kuriin? Taloyhtiön vahvimmat ottavat hallituksen haltuun ja sitten keksivät kaikkea mielivaltaista. Taloyhtiön päätöksista pitäisi päättää suljetulla kirjeäänestyksellä niin kaikki uskaltaisi äänestää oman mielen mukaan.
Minä ainakin tuuletan kunnolla kerran pari päivässä.
Vuokra-asunnoissa on omat lait, asunnon lämmitys kuuluu vuokraan, joten...
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän aina yöllä. Usein kyllä tuuletan pimeän aikaan ja sammutan siitä huoneesta valot jos joku kyylää niin ei näe. Pakkohan se on jokapäivä tuulettaa.
Miksi? Piereskeletkö niin paljon, vai mistä tunkkainen haju asunnossasi johtuu
Pistä ikkuna auki noin 2 - 4 cm.
Ota alavartalo paljaaksi ja mene kontillesi.
Levitä pakaroitasi. Piereskele.
Pistä ikkuna kiinni.