Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyteinit eivät enää käy elokuvissa

Vierailija
09.01.2026 |

Liian haastavaa istua hiljaa paikallaan ilman tiktokkia ja instaa puolitoista tuntia. 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, koska elokuvat laajentaisi ajattelua. Ihana keskittyä rauhassa elokuvaan.  Vaikka kotona on 88 tuumainen tv ja sarjoja siitä on kiva katsoa, on elokuvat ihaninta katsoa tuoreeltaan teatterissa. Helsingissä on pieniä, rauhallisia teattereita, jos ei halua mennä hälyisiin paikkoihin.

Vierailija
62/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa katsella 30 min mainoksia ennen elokuvan alkua. Viimeksi kävin elokuvissa 2022. 

On elouvateattereita, missä ei näytetä mainoksia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet elokuvissa, kun on viiden euron päivät? Salit ovat tupaten täynnä! 

Toinen, joka täyttää salit, on todella suositut elokuvat ja juhlajulkaisut. Muistan Wicked-elokuvassa oli tupa täynnä ja monet nuoret, varmaan teatteriväkeä, reagoivat kaikkeen hyvin voimakkaasti. Ihana elokuvakokemus oli. 

Vitsit mikä ulinakavalkadi se Wicked oli. Amerikkalaista epämusiikkimusikaalijollotusta koko rahan edestä. Te kaikki tiedätte sen tyypillisen jenkkimusikaalimölyn, jossa ei ole melodiaa eikä mitään järkeä.

Vierailija
64/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaan tykkää yhtään olla elokuvateatterissa. Tosiaan, ei huvita vaan olla möllöttää paikallaan tuntikaupalla siellä muiden keskellä. Lisäksi äänet on aina liian kovalla. Ja mulle tulee helposti paha olo, jos isolla ruudulla on kaikenlaista kieputusta, kamerakulma kääntyilee jne. Joten mulle sopii paljon paremmin katsoa elokuvat kotisohvalta, samalla muuta hääräillen. Ja tosiaan, jos elokuva on huono, voi pikakelata osan, tai selata kännykkää samalla. 

Muutenkin aika harva nykyelokuva mua nappaa niin paljon, että haluaisin vaan siihen keskittyä 2-3 tuntia. Eikä se ole siitä kiinni ettei mulla olisi keskittymiskykyä, koodaan työkseni ja siinä pitää keskittyä tuntikausia. Kirjojakin luen ilman keskittymisongelmia. Elokuvat ei vaan ole mun juttu, paitsi jotkut harvinaiset tapaukset joita tulee ehkä kerran 5 vuodessa, jotka oikeasti huvittaa katsoa keskittyneesti.

Vierailija
65/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteinit? Minä olen 66 ja viimeisin elokuvissa käynti on muistaakseni vuodelta 1993. Tiktokkia ja instaa en kaipaa, mutta keskittymiskyky on vuosikaudet ollut maksimissaan noin 15 minuuttia. Puolitoista tuntia samaa elokuvaa olisi kidutusta.

Vierailija
66/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en vaan tykkää yhtään olla elokuvateatterissa. Tosiaan, ei huvita vaan olla möllöttää paikallaan tuntikaupalla siellä muiden keskellä. Lisäksi äänet on aina liian kovalla. Ja mulle tulee helposti paha olo, jos isolla ruudulla on kaikenlaista kieputusta, kamerakulma kääntyilee jne. Joten mulle sopii paljon paremmin katsoa elokuvat kotisohvalta, samalla muuta hääräillen. Ja tosiaan, jos elokuva on huono, voi pikakelata osan, tai selata kännykkää samalla. 

Muutenkin aika harva nykyelokuva mua nappaa niin paljon, että haluaisin vaan siihen keskittyä 2-3 tuntia. Eikä se ole siitä kiinni ettei mulla olisi keskittymiskykyä, koodaan työkseni ja siinä pitää keskittyä tuntikausia. Kirjojakin luen ilman keskittymisongelmia. Elokuvat ei vaan ole mun juttu, paitsi jotkut harvinaiset tapaukset joita tulee ehkä kerran 5 vuodessa, jotka oikeasti huvittaa katsoa keskittyneesti.

Nykyelokuvissa ja sarjoissa on se vika, että tuntuu kuin käsikirjoittaja olisi joku ala-asteikäinen napero ilman mitään elämänkokemusta ja  ohjaaja sekä näyttelijät vahvojen mielialalääkkeiden vaikutuksen alaisena. Siis Hollywood-tuotannoissa. Onneksi on olemassa laadukkaita eurooppalais, aasialais jne. pienelokuvia, joissa henkilöhahmoilla ja tarinalla on vielä väliä.

Vierailija
67/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käy mieluummin katson kotisohvalta käsin.

Vierailija
68/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveät hinnat ja nykyelokuvien laatu lie syynä. 

#woke

Vierailija
69/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kylläkin. Minä ja mieheni käymme ahkerasti elokuvissa.

Vierailija
70/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#woke

Kaikki on ihan hiton ennalta arvattavia. 

Vierailija
71/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viimeiseen 20 vuoteen ole julkaistu hyviä elokuvia.

Tämä! Vielä ysärillä ja 2000-luvun alussa ilmestyi kymmeniä hyviä leffoja vuodessa. Joskus 2008 alkoi leffojen laatu laskea ja vuosittain hyvät leffat voi laskea yhden käden sormilla. 1970-2000 oli leffojen kulta-aikaa ja varsinkin kasari ja ysäri.

Ennen elokuvissa oli sankareita, jotka kasvoivat sankareiksi vastoinkäymisten ja turpaansaannin kanssa. Nykyään sankarit on katkeroituneita alkkeja ja sankarina toimii supevoimat vaginastaan pieraissut teinityttö.

Ainoastaan maagisista kivistä voimansa saaneet valkoiset heteromiehet ovat hyväksyttäviä supersankareita. 

Vierailija
72/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet elokuvissa, kun on viiden euron päivät? Salit ovat tupaten täynnä! 

Toinen, joka täyttää salit, on todella suositut elokuvat ja juhlajulkaisut. Muistan Wicked-elokuvassa oli tupa täynnä ja monet nuoret, varmaan teatteriväkeä, reagoivat kaikkeen hyvin voimakkaasti. Ihana elokuvakokemus oli. 

Vitsit mikä ulinakavalkadi se Wicked oli. Amerikkalaista epämusiikkimusikaalijollotusta koko rahan edestä. Te kaikki tiedätte sen tyypillisen jenkkimusikaalimölyn, jossa ei ole melodiaa eikä mitään järkeä.

Joku pakotti sinut katsomaan tuota elokuvaa?

Vierailija
73/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#woke

Eikö liki kaikki elokuvat ole olleet ennalta arvattavia? 

Vierailija
74/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselläni tulorajoitteisellakin elokuviin menoa harkitsee kahteen kertaan kun lipun hinta oli viimeksi kuin kävin 17.95€ - Kyllä tuon voin maksaa, jos saan matkaan vaikka joskus vielä jonkun mukavan naisen mutta parkkiintuneena sinkkuna valitsen itselleni usein ehtoolla mieluummin kirjan ääreen kuin, että viitisisin lähteä kovin usein itsekseni leffaan; mieluummin vaikka teatteriin sitten, vaikka sekin on kokemuskeni mukavampaa jos esityksestö seuraamisen voi jakaa ja kokea yhdessä, jonkun toisen kanssa. 

Jos lasken itselleni siihen päälle HSL liput elokuviin, jotka ovat noin 5e per suunta ABCD-vyöhykkeellä, eli kympin kulkeminen ja sitten ehkä joku juoma tai syötävä elokuvissa, niin se on about 30-40 euroa käydä elokuvissa. Se on melko paljon liikaa. 

Vierailija
75/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kallista se on ja suurin osa leffoista tulee sit vähän ajan päästä johonkin suoratoistopalveluun.

Ja leffojenkin aikana mainokset.

Ihan oikeasti.

Muistaa vielä, kun YouTubessakaan ei ollut LAINKAAN mainoksia.

Vierailija
76/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teini mutta mulla ei ole pitkään aikaan varaa käydä elokuvissa. Ehkä teineilläkään ei ole rahaa tai sit ne rahat menee muihin tarkotuksiin?

Vierailija
77/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista kylläkin. Minä ja mieheni käymme ahkerasti elokuvissa.

Heh, SINÄ käyt kumoaa tilastot, joiden mukaan teatterit ei enää vedä väkeä? 

Vierailija
78/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#woke

Eikö liki kaikki elokuvat ole olleet ennalta arvattavia? 

Niinhän minä juuri taisin kirjoittaa. 

Vierailija
79/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miksi menisin  ja maksaisin järkky hinnan laaduttomasta pas....ta ????

Vierailija
80/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoratoistopalvelut tarjoavat laajan valikoiman elokuvia ja sarjoja. Tämä tekee niistä houkuttelevia verrattuna elokuvateattereiden yksittäisiin, usein kalliisiin lippuihin ja niihin lisätään usein matka ja eväskulut, jotka tekevät siitä entistä kalliimman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän