Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyteinit eivät enää käy elokuvissa

Vierailija
09.01.2026 |

Liian haastavaa istua hiljaa paikallaan ilman tiktokkia ja instaa puolitoista tuntia. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen ja Smartumilla saisi leffalippuja mutta kun en tykkää, mainoksia ja äänentoisto järkyttävän isolla, joo ei

Tämä. Miksei ne laita tuota äänentoistoa kuntoon, ihmiset valittaneet siitä jo vuosia?

Mulle on ainakin tullut kyselyä elokuvakokemuksesta sähköpostiin ja oon huomannut, että eri näytöksissä on eri korkeuksilla volyymi. Biorex on mun vakkari elokuvateatteri.

Vierailija
42/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viimeiseen 20 vuoteen ole julkaistu hyviä elokuvia.

Tämä! Vielä ysärillä ja 2000-luvun alussa ilmestyi kymmeniä hyviä leffoja vuodessa. Joskus 2008 alkoi leffojen laatu laskea ja vuosittain hyvät leffat voi laskea yhden käden sormilla. 1970-2000 oli leffojen kulta-aikaa ja varsinkin kasari ja ysäri.

Ennen elokuvissa oli sankareita, jotka kasvoivat sankareiksi vastoinkäymisten ja turpaansaannin kanssa. Nykyään sankarit on katkeroituneita alkkeja ja sankarina toimii supevoimat vaginastaan pieraissut teinityttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla?

Vierailija
44/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päälle 50 ja olen viimeksi käynyt elokuvissa 2018. 

Haluan suojella korviani siltä jumalattomalta meteliltä ja eipä hirveästi innosta joku vihreän kankaan edessä kuvattu sieluton pökäle näillä lippuhinnoilla.

Suoratoistot ja torrentit on keksitty sekä 70 tuumainen telkkari

Vierailija
45/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyelokuvat ovat paskoja ja niille jotka niitä haluavat katsoa, on keksitty suoratoistopalvelut.

Vierailija
46/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa katsella 30 min mainoksia ennen elokuvan alkua. Viimeksi kävin elokuvissa 2022. 

Vierailija
47/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun poika käy useinkin leffassa, mutta hän ei käykkään kapakoissa ryyppäämässä

Vierailija
48/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa elokuvateattereissa saa kassalta saa pyydettäessä korvatulpat, ilmaiseksi. Korvatulpat toimivat hyvin eivätkä estä kuulemista, mutta suojaavat kuuloa melupiikeiltä. Tulpat ovat korville muutenkin miellyttävät, eivät purista tai hankaa.

Vierailija
49/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteinit eivät tee mitään muuta kuin jumittavat aivomätää luuristaan. Jopa kadulla kävellessään tai ruokailessaan. Ja aikuiset myös.

Vierailija
50/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joitakin vuosia sitten kävin viimeksi, niin karmea nuorison mölinä elokuvan päälle ja grilliruokien katku ja kaikki roskat vain heiteltiin lattialle. Ei todellakaan ole enää mikään nautinto. Onneksi on televisio.

Juurikin tuo, en kestä nykyihmisten mölyämistä ja sotkemista! Katson leffat rauhassa kotona, enkä ole enää nuorikaan.

Vierailija
51/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeikäinen. Käyn elokuvissa kerran viikossa suunilleen, viime viikonloppunakin kahdessa.   Rahan voi käyttää huonomminkin. Elokuvissa pääsee omista ympyröistä ulos, voi keskittyä tarinoihin.  Jopa omasta mielestäni vähemmän hyvät elokuvat voivatkin olla antoisia. Käykö nuoret treffeillä elokuvissa?

Vierailija
52/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet elokuvissa, kun on viiden euron päivät? Salit ovat tupaten täynnä! 

Toinen, joka täyttää salit, on todella suositut elokuvat ja juhlajulkaisut. Muistan Wicked-elokuvassa oli tupa täynnä ja monet nuoret, varmaan teatteriväkeä, reagoivat kaikkeen hyvin voimakkaasti. Ihana elokuvakokemus oli. 

Vierailija
53/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffat kestää nykyään monet yli 3 tuntia ja lippuihin ja herkkuihin menee satanen.

Mikä pakko niitä herkkuja on ostaa? Kun aikanaan tapasin käydä leffassa, en koskaan ostanut mitään, miksi olisin!

Vierailija
54/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja elokuvia 

Meluisat kanssakatsojat, en halua kuunnella jonkun "huumorintajuisen (=esittäjän)" hirnumista. 

Kallista ja pitää vaivautua tiettyyn aikaan paikalle 

Äänet liian kovalla 

Kotona on iso näyttö ja hyvä äänentoisto, paljon mieluummin odotan jonkin aikaa niitä ehkä kerran kolmessa vuodessa tulevia katsomisen arvoisia elokuvia ja katson kotona omassa rauhassa silloin kun haluan. 

N46

Vierailija
55/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet elokuvissa, kun on viiden euron päivät? Salit ovat tupaten täynnä! 

Toinen, joka täyttää salit, on todella suositut elokuvat ja juhlajulkaisut. Muistan Wicked-elokuvassa oli tupa täynnä ja monet nuoret, varmaan teatteriväkeä, reagoivat kaikkeen hyvin voimakkaasti. Ihana elokuvakokemus oli. 

"monet nuoret, varmaan teatteriväkeä, reagoivat kaikkeen hyvin voimakkaasti" 

Painajaismaista. Miksi ne omat tunteet pitää pakottaa muiden päälle?? Törkeää muiden häiritsemistä, just näiden takia en elokuviin mene. 

Vierailija
56/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällöltään tyhjiä elokuvia joissa juoni on korvattu tehosteilla.

Kalliit liput

Miksi elokuvien tulee olla yleensäkin noin pitkiä? 1.5h olisi hyvä aika. Kuten ennen vanhaan.

Vaikken syö mitään elokuvien aikaan, niin omien karkkien yms. tuominen elokuviin on typerä sääntö. Varsinkin kun sieltä ostettuna hinnat ovat järkyttävän kalliita.

Äänenvoimakkuus. Ei olla rock konsertissa vaan elokuvissa.

Vierailija
57/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta elokuvaa te aikuiset katsotte kuukaudessa netflixistä, silloin kun elätte ns. tavallista arkea ja olette terveitä? Itse katson vain silloin, jos olen sairaana. 

Riippuu onko jokin sarjan katsominen menossa, yleisimmin katson vaan muutaman jakson sarjaa illassa, illasta riippuen 1-1.5h per päivä. Mutta ehkä 1-2 elokuvaa viikossa, muina iltoina sitten sarjaa. Tv-yhteyttä en omista, Netflix on ainoa mitä katson. Miksi katsot vain sairaana? 

N46

Vierailija
58/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne pysty enää kuuntelemaan/katsomaan edes yli 10sek musavideota. Niin leffan vielä?

Vierailija
59/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Jättää edes yhden niistä kolmesta paistopiste reissusta päivässä pois?

Vierailija
60/85 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta elokuvaa te aikuiset katsotte kuukaudessa netflixistä, silloin kun elätte ns. tavallista arkea ja olette terveitä? Itse katson vain silloin, jos olen sairaana. 

Riippuu onko jokin sarjan katsominen menossa, yleisimmin katson vaan muutaman jakson sarjaa illassa, illasta riippuen 1-1.5h per päivä. Mutta ehkä 1-2 elokuvaa viikossa, muina iltoina sitten sarjaa. Tv-yhteyttä en omista, Netflix on ainoa mitä katson. Miksi katsot vain sairaana? 

N46

Eri. Katson elokuvia harvoin. Varsinkin nykyisiä. Ylipitkiä tehosteilla ryyditettyä egoilua. Juoni ei ole pääasia vaan tehosteet. Tietokone ei korvaa oikeaa asiaa tunnelmaltaan.