Nykyteinit eivät enää käy elokuvissa
Liian haastavaa istua hiljaa paikallaan ilman tiktokkia ja instaa puolitoista tuntia.
Kommentit (85)
about 20 euroa lippu ja siihen sitten ylihintaiset limsat ja popkornit päälle. Tietysti kannattaa hakea naposteltavat lidlistä ja piilottaa laukkuun, mutta hinnat on jo sen luokan kusetusta et elokuvateatterit ovat näyttäneet elokuvia pitkään jo melkein tyhjille saleille. Itse kävin viime vuonna ja oli pääosin max. 10 ihmistä minun lisäkseni. Menköön hinnoittelunsa takia konkkaan. Itse katson mieluummin kotona muutenkin. Suomiyritykset ovat olleet aina jälkeenjääneitä. Kun asiakasmäärät tippuvat hinnankorotusten vuoksi, niin nostavat hintoja vielä korkeammiksi. Sitten ihmettelevät, kun ketään ei enää kiinnosta eikä ole asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei viimeiseen 20 vuoteen ole julkaistu hyviä elokuvia.
Tämä! Vielä ysärillä ja 2000-luvun alussa ilmestyi kymmeniä hyviä leffoja vuodessa. Joskus 2008 alkoi leffojen laatu laskea ja vuosittain hyvät leffat voi laskea yhden käden sormilla. 1970-2000 oli leffojen kulta-aikaa ja varsinkin kasari ja ysäri.
Ostakaa sarjalippuja niin pääsee paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
No muutama sentään on, mutta kyllä ne hyvät leffat yhden käden sormilla on laskettavissa. Valitettava totuus se on. Onko niitä hyviä sitten niin paljon vaikeampi tehdä kun saman verran tai enemmänkin nuo kaupalliset massalle suunnatut äo < 100 pas katuotannotkin varmasti maksaa erikoistehosteineen. Vai onko se sitten se että vain poliittisesti korrektia ja valmiiksi moneen kertaan syötyä ja pureskeltua saa enää läpi tuottajilta?
Kuinka monta elokuvaa te aikuiset katsotte kuukaudessa netflixistä, silloin kun elätte ns. tavallista arkea ja olette terveitä? Itse katson vain silloin, jos olen sairaana.
Minä pidän elokuvista mutta nykyelokuvat ovat niin paskoja että lippuihin tuhlattua hintaa ja hukattua aikaa ajatellessa alkaa vaan vituttamaan :D katson vanhempia elokuvia suoratoistosta sitten
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Ne ovat vain hyvin vähän aikaa voimassa ja kun mitään kunnollista tai järkevää ei leffoihin tule niin joudut katsomaan niillä silkkaa pa skaa ja tukemaan tavallaan juuri sen tason tuotantoa mistä haluaisit eroon. Win win elokuvateattereille, mutta lose-lose katsojalle.
Olen keski-ikäinen ja Smartumilla saisi leffalippuja mutta kun en tykkää, mainoksia ja äänentoisto järkyttävän isolla, joo ei
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta elokuvaa te aikuiset katsotte kuukaudessa netflixistä, silloin kun elätte ns. tavallista arkea ja olette terveitä? Itse katson vain silloin, jos olen sairaana.
Yleensä katson iltaisin elokuvan tai pari jaksoa jotain sarjaa. Viikonloppuna sitten enemmän. Näin siis lokakuusta huhtikuuhun.
Ei teinit ole kaikki samanlaisia. Itse oon käynyt paljon elokuvissa ja oon nähnyt teinejä siellä. Eipä alle 16 vuotiaat pääse K16 näytöksiin kavereineen. Ainakin Cancel elokuvaan meni salillinen nuoria ja lapsia näin esimerkkinä. Elokuvista kiinni milloin näkee nuoria elokuvateattereissa. Kauhuakin käy nuorisoa katsomassa. Ap ei ole oikeassa väitteessään.
Kallit liput ja sitten salissa kälättävät idiootit ja kännykän plärääjät pilaavat elokuvanautinnon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo ole vain 6kk (vai onko sitäkään) voimassa? Ennen oli "ikuisesti" voimassa tai vähintään vuoden, riippuen paikasta. Eli en osta.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen ja Smartumilla saisi leffalippuja mutta kun en tykkää, mainoksia ja äänentoisto järkyttävän isolla, joo ei
Tämä. Miksei ne laita tuota äänentoistoa kuntoon, ihmiset valittaneet siitä jo vuosia?
En minäkään. Kotona saa välissä käydä rauhassa vessassa taikka caikka jatkaa toisena päivänä. Kuka enää käy elokuvissa, kun voi katsoa kotona hyvällä laadulla isolta telkkarilta?
Viimeksi kun olin elokuvissa, niin äänet oli ihan liian kovalla, melkein korviin sattui. Sitten vielä ihmiset pulisee siellä keskenään tai rapistelee jotain karkkipusseja. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus. Tuosta on jo monta vuotta, ei ole edes tehnyt mieli mennä kun tietää miten huonosti ihmiset käyttäytyy ja miten kovalla se elokuva pauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pyöreät nolla. Olen kahden alle 2 vuotiaan äiti ja todellakin se oma aika jota iltaisin on menee ihan muuhun kuin leffojen katsomiseen.
80-luvun aivan lopulla taisi maksaa 20-25 mk lippu, ellen aivan väärin muista.
Vierailija kirjoitti:
No en yhtään ihmettele etteivät käy. Olin yläasteella vuosina 2009-2012 ja noina aikoina tuli käytyä ehkä kerran kuussa leffassa. Sain porukoilta 20e ja se riitti bussimatkoihin kaupunkiin ja takaisin, leffalippuun, mäkkärin ateriaan ja vielä pieneen karkkipussiin.
Nykyään se 20e menee lähes pelkästään elokuvalippuun.
Laskitko rahanarvon muutoksen
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä pitkälle totta.
Ja vielä jos mietit, että vaikka nelihenkinen perhe kävisi...