Hei citymarketin työntekijä! Puhdistetaanko ne irtokarkkilapiot oikeasti?
Prismassa käytetään koko ajan samoja. Citymarketissa ne "puhdistetaan" joka käytön jälkeen. Onko näin?
Kommentit (45)
Ihan uskomatonta että aikuiset syövät myös tosi paljon karkkia suomessa. No.... joka toinen suomalainen aikuinen on lihava.
Olen ollut paikan päällä Citymarketissa, kun työntekijä nysväsi pyyhkimässä paikkoja irtokarkkipisteellä ja hän sanoi, että valitettavasti juuri nyt ei ole yhtään kauhaa käytettävissä. Käytetyt kauhat pudotetaan tällä pisteellä erilliseen laariin, eikä niitä edes pysty käyttämään uudelleen. Lainattiin sitten toisen merkin pisteeltä erivärinen kauha.
Vierailija kirjoitti:
Pestäänkö niitä ostoskärryjä tai koreja koskaan?
Monesti olen katsellut, kun ihmiset aivastelevat käsiinsä ja sen jälkeen tarttuvat räkäisillä käsillään kahvaan. Lits läts räkä ja roiskis.
Senpä takia ensimmäinen toimi kotiin tultua on aina pestä kädet. Minulla ei ole ollut mitään virustautia sitten vuoden 2019, mukaan lukien korona, ellen sitten ole sairastanut sitä täysin huomaamatta. Käsipyyhkeet vaihdetaan ainakin kerran viikossa.
Mun poika oli meidän lähellä olevassa K-supermarketissa kesätöissä. Hänen mukaansa ne irtokarkit ja karkki"laatikot" putsaa sen karkkifirman edustaja mutta kaupan henikökunta pesee ne kauhat. Käytetyt kauhat pudotetaan raosta laatikkoon mistä ne viedään vähän päivästä riippuen kerran tai pari kolme kertaa pesuun. Taisi olla vielä niin että se laatikko on se astianpesukoneen laatikko eli siis sellaisen ammattilaispesukoneen, joka pesee muutamassa minuutissa astiat.
Se desinfiointiaine niistä just tekee tahmeita. Etkö enää muista, miltä auton ratti tuntui korona-aikana, kun käsidesiä hölvättiin mennen tullen?