Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ovat työllistyneet tekemällä töitä joita muut eivät halua?

Vierailija
09.01.2026 |

Itse olen työllistynyt tekemällä likaisia, raskaita ja fyysisiä töitä sellaisia, joihin ei yleensä ole tunkua. Työ ei ole aina helppoa tai siistiä, mutta sillä on saanut leivän pöytään ja jatkuvuutta elämään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko raskas tai epämieluisa työ ollut teille tie työllistymiseen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen vanhaan ihmisen keho kesti huomattavasti raskampaa töitä vaikka ravinto oli yksinkertaisempaa eikä ollut terveysasemia missä voitin juosta joka pienen nuhan takia. Eikä ollut mielenterveys palveluja missä todettiin että nyt olet työupunut. 

Tehtaissa ainakin oli omat terveysasemat ja enemmän työntekijöitä, eläkkeelle pääsi aiemmin ja sairaseläkkeellekin helpommin. Ihmiset myös kuolivat aiemmin ja näyttivät viisikymppisinä jo raihnaisilta vanhuksilta.

Vierailija
22/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut henk koht avustajana varsinaisen uran jälkeen. Palkka on pieni eikä avustettavat aina niin miellyttäviä. Suosittelen kuitenkin. Saa vähän enemmän kuitenkin kuin kelan 595e. 

Arvostan!

Mutta tuo on tyypillinen ammatti, mihin on vaikeaa löytää työntekijöitä ja mihin monella on todella negatiivinen ennakkoasenne.

Voisin minä olla henk koht avustaja. Ainoa syy miksi en ole on työtuntien määrä. Kun on aina ollut töissä 40-50 tuntia/viikko ja sen mukaisella palkalla niin ei riitä rahat avustajan töillä.

Mutta saahan siihen lisäksi soviteltua päivärahaa ja sen kanssa tulosi olisivat hieman suuremmat kuin pelkkä työttömyyskorvaus.

Ja tiedän myös henkilöitä joilla on vaikkapa 2-3 eri avustettavaa. Näin saa niitä työtunteja lisättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mielelläni raskaita ja likaisia fyysisiä töitä, mutta valitettavasti rakennusalalla on tällä hetkellä paha lama ja naisen on varsin haastava työllistyä alalle juuri nyt, jos ei ole pahemmin työkokemusta eikä ole jollain sukulaisella firmaa.

Aiemmin tein huomattavan epämiellyttävää työtä kymmenen vuotta, istuin nimittäin toimistossa copypastettamassa. Se se vasta kamalaa olikin. Enää en pääsis takas vaikka yrittäisin, koska nykyään tekoäly tekee nuo aivottomuudetn

Vierailija
24/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut pesulassa töissä. Seisomatyötä, huonosti palkattua. Joo, tein 

Vierailija
25/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sisu syntyi hangessa,

nyt se vaatii käyttöohjeet.

Pakkasta kesti, nälkää kesti,

mutta huonoa fiilistä ei.

Sisu löytyi ennen selkärangasta,

nyt se etsitään sovelluksesta.

Jos ei heti tunnu hyvältä,

päivitetään asenne huomenna.

Hiki oli merkki työstä,

nyt se on työhyvinvoinnin riski.

Raskas päivä?

Se vaatii palautumissuunnitelman.

Suomalainen sisu ei kadonnut,

se vain siirrettiin arkistoon.

Varoitustarralla varustettuna:

Voi aiheuttaa epämukavuutta.

Vierailija
26/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muutaman vuoden yläasteilla lyhytaikaisia sijaistuksia. Aika varma työ, kun opettajia on aina sairaana. Mutta kovin miellyttävää ei ollut, kun joillekin oppilaille on suuri riemu yrittää kiusata sijaista. Harmi heille, että minulla on erittäin kiero huumorintaju, josta saa osansa jos lähtee kiusaamaan.

Vierailija
27/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktllä työllistyin. Muta toista kertaa en ala kenenkään paskaperseitä kuuraamaan. Menkööt työkkärimuijat itekseen.

Vierailija
28/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOn tehnyt. Noin 20-30v sitten. Nykyisellään noita hommia ei taida olla tarjolla kuin vuokratyönä. Ja niihinkin taidetaan vaatia jonkinsortin koulutus ja kortit ja lippulaput. Ja kaikille ei sitten riitä. 

Ajat muuttuu. 

Kyseessä siis teollisuussiivousta yms. 

Vierailija
29/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodin ohjaajan työ ei ole likaista, mutta psyykkisesti raskasta, 3-vuorotyön riemut vielä päälle. Ei-suosittu ala. Vahtia teinejä että kanniskelevatko päihteitä huoneisiinsa, onko joku 13-vee sopinut seksitreffit 25-vuotiaan kanssa joka tulee häntä hakemaan kulman takaa autolla, kuunnella haistattelua jne. Vaikka oli ihaniakin nuoria.

Vierailija
30/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Nuorempana etsin mieleisiä töitä jotka vastaisivat koulutustani. Niitä ei vain aina ollut tarjolla joten päätin jossain vaiheessa että työ ja palkka eivät ole asioita jotka määrittäisivät minut ihmisenä. Päätin että aivan sama, tästä edespäin luon vaikka p*skaa jos siitä maksetaan. Sen jälkeen on töitä riittänyt. Työt ovat olleet yksinkertaisia vaikkakin fyysisesti rasittavia mutta niitä on riittänyt. Toivottavasti vain terveys riittää eläkkeelle asti.

Vierailija
31/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot päässyt niihin hommiin? Kun duunitorit yms ei tuota suurimmalle osalle valintaa juuri heihin. 

Vierailija
32/32 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fyysinen sairaus jonka vuoksi en pysty tekemään mitään raskasta. Pitäisi itse kustantaa hoito eikä ole varaa. Olen menossa te-keskusteluun, katsotaan mitä siellä sanotaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän