Uskotteko, että Trump tulee yrittämään Grönlannin valloitusta?
Kaikki uutisointi asian ympärillä tuntuu jotenkin niin absurdilta. Trump on kyllä päästellyt suustaan vuosien varrella vaikka ja mitä. Toisaalta eipä moni olisi uskonut sitäkään, mitä hän teki Venezuelassa.
Kommentit (33)
Amerikka tulee saamaan Grönlannin, tämä on selvä. Yhdysvalloilla on niin paljon rahaa, että voivat ostaa Grönlannin ja grönlantilaiset itselleen.
Minusta on aivan sama onko Grönlannissa Tanskan vai Amerikan lippu. Mutta jos asuisin siellä, mieluummin Yhdysvaltojen lippu ja rahat tilille mitä Amerikka tarjoaa.
Jos nyt vertaa Amerikka vs Tanska, niin Tanska on lilliputti Amerikan rinnalla, joten turhaan se Tanska pullistelee, kannattaa vain nöyrtyä.
Minua myös naurattaa, kun Suomessa nämä "asiantuntijat" luulevat tietävänsä asioiden oikeaa laitaa, samat lässyttäjät joka ohjelmassa lässyttämässä, että voi voi miten Suomen nyt käy. Mun puolesta Amerikka voisi ottaa myös Suomen, saataisiin tänne työpaikkoja ja hyvinvointia.
Nainen 55 vuotta
Ei tule yrittämään vaan tulee valtaamaan. Se on 100% varmaa.
Trump ja maga tulee myös estämään rehelliset vaalit usassa 2029 sillä demokraattipresidentti antaisi grönlannin takaisin tanskalle.
Kyllä koska USA haluaa olla isäntä ja me EU:ssa olemme sen hyväksyneet. Hieman kuin renkien kesken kiertää tietoa mukavasta isännästä.
Vierailija kirjoitti:
Amerikka tulee saamaan Grönlannin, tämä on selvä. Yhdysvalloilla on niin paljon rahaa, että voivat ostaa Grönlannin ja grönlantilaiset itselleen.
Minusta on aivan sama onko Grönlannissa Tanskan vai Amerikan lippu. Mutta jos asuisin siellä, mieluummin Yhdysvaltojen lippu ja rahat tilille mitä Amerikka tarjoaa.
Jos nyt vertaa Amerikka vs Tanska, niin Tanska on lilliputti Amerikan rinnalla, joten turhaan se Tanska pullistelee, kannattaa vain nöyrtyä.
Minua myös naurattaa, kun Suomessa nämä "asiantuntijat" luulevat tietävänsä asioiden oikeaa laitaa, samat lässyttäjät joka ohjelmassa lässyttämässä, että voi voi miten Suomen nyt käy. Mun puolesta Amerikka voisi ottaa myös Suomen, saataisiin tänne työpaikkoja ja hyvinvointia.
Nainen 55 vuotta
Vihaat siis Grönlantia ja Grönlantilaisia. USA haluaa Grönlannin vain ja ainoastaan siksi että voivat tuhota saaren täysin alkamalla kaivaa sieltä rikkauksia. Se tuhoaa totaalisesti saaren ympäristön ja saaresta tulee asumiskelvoton.
^Euroopan kansojen valtaosa on kuitenkin kapitalismihenkistä. Luonnon hyödyntäminen on suoranaisia kapitalismin ydinajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55 vuotta
Vihaat siis Grönlantia ja Grönlantilaisia.
Amerikka tulee tuomaan Grönlantiin taloudellista hyvinvointia ihmisille. Onko tässä jotain väärää, vassarin mielestä tietysti, ai kamalaa luonto menee pilalle. Oletko katsonut kuinka iso saari Grönlanti on, Kanadan kokoinen pläntti merellä. Kannattaa vähän tutustua asioihin ennenkuin ulisee jostain luonnon pilaantumisesta.
Tanskalle annetaan ensin vapaaehtoinen pakko myydä Grönltanti USAlle ja jos Tanska ei siihen suostu niin sitten sotilaallisesti.
Eipä ole hääppösellä tasolla tuo Usankaan turvallisuus, 9/11 sen osoitti.
Ei. Se ostaa sen. Miettikää nyt hiukan. Tarjoaa vaikka miljoona per inuiitti, niin johan ne päättää liittyä Jenkkilään. Eikä kuvio ole niin yksinkertainen. Grönlanti on Tanskalle riippakivi, jota elätetään. Tiedättekö te elämästä siellä mitään? Minä tiedän. Eihän ne tee mitään töitä siellä kuin harvat paikalliset ja pääosa hallinnosta, kouluista yms. pyörii Tanskasta tuodulla työvoimalla. Koulut on luokattomia, koska koulutusta ei arvosteta, teinit tupakoi koulun käytävillä jne. Oikeasti Grönlanti on kallis projekti Tanskalle. Mutta eihän Tanska siitä silti luopua halua, vaikka niitäkin kommentteja kuulee.
Todennäköisesti. Suomalaiset jäänmurtajat auttavat toteutuksessa ja jälkivalvonnassa
Kyllä, koska se hajottaa Naton ja se on Kremlin etu.
En oikein usko, että ainakaan itse. Trump ei tee mitään yksin ellei takana ole suuri joukko kannatushaluista massaa.
No onko Suomi parempi Leningrad oblastina ääliöt!