Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikseivät omaishoitajat jätä hoidettaviaan yhteiskunnan kontolle?

Vierailija
09.01.2026 |

Miksi tehdä itselle vankila? Tätä en ymmärrä. Oma elämä menee täysin likasankoon, kun yrittää toista pelastaa. Katkeruus on sanoinkuvaamatonta, kun nämä ihmiset tajuavat aikanaan, että voimavarat ovat loppu ja elämä hukkaaanheitetty. Heistä tulee hyvin katkeria vanhuksia. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä meinaat että ne hoidettavat saa noin vaan heittämällä jonnekin laitokseen/hoivapaikkaan? Kerro kuinka tämä tapahtuu.

Vierailija
2/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä meinaat että ne hoidettavat saa noin vaan heittämällä jonnekin laitokseen/hoivapaikkaan? Kerro kuinka tämä tapahtuu.

Senkös kippaat sairaalan ovelle ja juokset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä pelkkää tuskaa ole. En todellakaan haluaisi jättää itselle rakasta ihmistä muiden hoidettavaksi, jos itse pystyn auttamaan. Altruismi on myös yksi korkeimpia psykologista hyvinvointia tuovia tekijöitä ja esim Durkheimin mielestä yhteiskunnan koheesion edellytys.

Vierailija
4/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä pelkkää tuskaa ole. En todellakaan haluaisi jättää itselle rakasta ihmistä muiden hoidettavaksi, jos itse pystyn auttamaan. Altruismi on myös yksi korkeimpia psykologista hyvinvointia tuovia tekijöitä ja esim Durkheimin mielestä yhteiskunnan koheesion edellytys.

👎👎👎👎👎

Vierailija
5/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Koska en ole kusipää. Haluan sairaalle vanhemmalleni mahdollisimman hyvän ja hänen toiveidensa mukaisen loppuelämän. En koe tätä vankilana.

Sain vanhemmaltani loistavan lapsuuden. Vähintä mitä voin tehdä, on se, että annan hänelle mahdollisimman hyvän vanhuuden. Rakastan häntä. Ehkä rakkaus ja toisesta välittäminen on sinulle vieras asia.

Vierailija
6/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koska en ole kusipää. Haluan sairaalle vanhemmalleni mahdollisimman hyvän ja hänen toiveidensa mukaisen loppuelämän. En koe tätä vankilana.

Sain vanhemmaltani loistavan lapsuuden. Vähintä mitä voin tehdä, on se, että annan hänelle mahdollisimman hyvän vanhuuden. Rakastan häntä. Ehkä rakkaus ja toisesta välittäminen on sinulle vieras asia.

Oletko Topelius?

Vierailija
7/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta moni sen tekee. Mutta onneksi omaishoidon rankkuudesta on puhuttu paljon ja moni osaisi miettiä pidemmällä ajalla jaksaako. Pohdin itse, että voisi tehdä niin että läheinen olisi laitoksessa mutta itse olisi siellä mahdollisimman paljon joka päivä. Näin se omavastuu ei olisi 24/7 mutta ei olisi läheistä jätetty kuitenkin täysin yksin sinne.

Vierailija
8/8 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muistisairaan äitini omaishoitaja ja asumme yhdessä. Miksi ihmeessä heittäisin äitini pellolle ja sanoisin että hoitakoon yhteiskunta? Ei niin vain toimi kun rakastaa äitiään tai hoidettavaansa yleensä. EN pidä tätä edes raskaana. Ajattelen tätä elämänä enkä hoitosuhteena. EN ole katkera, kiukkuinen enkä syyttele hoitohenkilöstöä asioista. SUhtaudun hoitosuhteesen rennosti enkä stressaa liikaa. Arki sujuu ja äiti on hyväntuulinen kikattelija kun minä voin hyvin. Äiti on onnellinen ja luottaa minuun. kuinka ihmessä voisin hänet ikinä hyljätä?

m42