Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomi kohta ykkönen myös itsemurhissa?

Vierailija
08.01.2026 |

1980-luvulla olimme tilastokärkeä. Sijoitus tippui vuodesta toiseen, laskien lopulta normaalien maiden tasolle. Mutta nyt suunta on takaisin menneisyyteen: itsemurhien määrät nousseet tasaisesti viimeiset kolme vuotta. Milloin olemme tämän tilaston huipulla?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kie ri tte muda ssa. Mikä teitä vaivaa?

Vasemmistolaisuus.

Vierailija
22/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu tynnyrissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa sanottiin että ei tule devalvaatiota. Yhdessä yössä yritys velka tuplaantui. Ihmiset, valtion pitäisi olla meitä varten. Mutta sen tarkoitusperät eivät ole oikeat, rehelliset, eivätkä reilut. 

Vierailija
24/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolkaa pois, en kaipaa teitä.

Sinä et, minä kaipaan erästä joka tappoi itsensä koska töitä ei vaan löytynyt. Nuori poika kuoli ihan turhaan. 

Siinä ollaan kyllä oltu puhdasoppisen luterilaisuuden etiikan ytimessä.

Vierailija
25/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et, minä kaipaan erästä joka tappoi itsensä koska töitä ei vaan löytynyt. Nuori poika kuoli ihan turhaan. 

Minä yhtä, joka sai töitä, mutta ura vaatikin niin paljon että siinä oli viimeinen niitti.

Vierailija
26/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätä palstaa, muita somealustoja jne, niin ei todellakaan ole ihme että ihmiset tappavat itseään. On ihan kamala miten ilkeitä ihmiset ovat toisilleen ja se on vain yksi pieni negatiivinen aspekti tässä nykyajassa.

Vierailija
27/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 000 ruumista vielä, niin työttömiä ei enää ole. Pitäkääs kiirettä, että saadaan työttömyyden ratkaisu kokoomuksen ja persujen meriitiksi!

T.Perskokkareet

Vierailija
28/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Unkari tai Bulgaria. Italian luvuissa on häikkää kun ovat katolilaisia. 

Vierailija
29/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tutuissa yhtään tuollaista. Erojen ja sairauksien takia lähteneitä on paljonkin ja erityisesti erojen.

Vierailija
30/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollinen ennätysvuosi oli 1990. Silloin teki itsemurhan 1.500 suomalaista. He olivat keski-ikäisiä perheenisiä ja yrittäjiä jotka olivat erehtyneet ottamaan valuttaluottoa ja tekivät konkurssin. Nyt lukema on puolittunut, mutta edellen 2-3 suomalaista tekee itsemurhan joka päivä. Eniten ovat nousussa nuorten tyttöjen ja naisten itsemurhat. Ja se on teidän mielestänne hyvä asia?

Isästään vieraannutetut tytöt näyttävät sekoavan, mutta asialle ei voida tehdä mitään koska jouduttaisiin kajoamaan naisten erivapauksiin. Eli nuorten tyttöjen itsareiden estäminen on mission impossible.

Isästään vieraannutetut tytöt? Mitkä naisten erivapaudet? Minun tyttäreni teki itsemurhan, mutta hänen isänsä oli sitä ennen kyllä vieraannuttanut itse itsensä olemalla koko ajan kännissä, jolloin tytär ei enää halunnut nähdä isäänsä. Ja mitä teki isä? Joi lisää. Ja mitä teki isä sen jälkeen kun tyttärensä oli tehnyt itsemurhan? Joi lisää, kunnes kuoli itsekin. Niin että haista sinä paska ja pidä huoli omista tyttäristäsi.

Vierailija
31/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee tätä palstaa, muita somealustoja jne, niin ei todellakaan ole ihme että ihmiset tappavat itseään. On ihan kamala miten ilkeitä ihmiset ovat toisilleen ja se on vain yksi pieni negatiivinen aspekti tässä nykyajassa.

Olen vinkunut palstalla 20 vuotta inhimillisyyttä, mutta suomalaiset eivät vaan halua. Meillä voisi olla toisiaan tukevia ja rakastavia perheitä, iloisia naapureita, rakkaita sukulaisia ja työkavereita jne. Mutta kun suomalaiset valitsivat vihan ja mulkeruuden, niin eipä sille mitään voi.

Vierailija
32/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollinen ennätysvuosi oli 1990. Silloin teki itsemurhan 1.500 suomalaista. He olivat keski-ikäisiä perheenisiä ja yrittäjiä jotka olivat erehtyneet ottamaan valuttaluottoa ja tekivät konkurssin. Nyt lukema on puolittunut, mutta edellen 2-3 suomalaista tekee itsemurhan joka päivä. Eniten ovat nousussa nuorten tyttöjen ja naisten itsemurhat. Ja se on teidän mielestänne hyvä asia?

No ei siinä mitään pahaakaan ole.

Ei tietenkään ole. On vain hyvä että sinunkin lapsesi tappavat itsensä, right?

Vierailija
33/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain typerys täällä roikkuu jos pää ei kestä

Vierailija
34/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ollaan kyllä oltu puhdasoppisen luterilaisuuden etiikan ytimessä.

Japanissa on ollut myös mahdollisuus omatoimiseen kunniakkaaseen lähtöön jos kokee epäonnistuneensa. Ehkä jotain sisaruutta puhdasoppisen luterilaisuuden kanssa?

Vierailija
35/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta maata on vielä Suomen edellä. 

Vierailija
36/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän työpanos kelpaa aina nousukausina mutta sitten kun menee vähän huonommin niin voitte poistaa itsenne 

T. Halituss

Vierailija
37/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tämä meno vielä jatkuu pitkään, saattaa tuo tilasto nousta, ei oikein ole valoa tunnelin päässä. Suomi on yksinkertaisesti liian altis pohjakosketuksille ja maa*han*muutto vei loput. Suomi ei kestänyt maa*han*muuton tuomia paineita, vaan täällä oletettiin, että vain taivas on rajana kun saadaan tänne TEKIJÖITÄ, siis mitä helvetin tekijöitä, lähinnä pahantekijöitä.

Näiden tarkoitus oli tuoda tänne lähinnä keitä vain, joilla pyörittää bisnestään. En tyhmänä bisnes-tyyppinä voinut käsittää, että joku voisi ajatella tällä tavoin laatikon ulkopuolelta. 

Olen ollut näissä hankkeissa työläisenä ja toimihenkilönä, ei mitään hyvää sanottavaa. Pikavoitot käteen ja kaikki pska jätetään muiden siivottavaksi.

Suut tukittiin kyllä tehokkaasti ja terminologia kaapattiin omiin tarkoituksiin. 

Vierailija
38/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tämä meno vielä jatkuu pitkään, saattaa tuo tilasto nousta, ei oikein ole valoa tunnelin päässä. Suomi on yksinkertaisesti liian altis pohjakosketuksille ja maa*han*muutto vei loput. Suomi ei kestänyt maa*han*muuton tuomia paineita, vaan täällä oletettiin, että vain taivas on rajana kun saadaan tänne TEKIJÖITÄ, siis mitä helvetin tekijöitä, lähinnä pahantekijöitä.

Näiden tarkoitus oli tuoda tänne lähinnä keitä vain, joilla pyörittää bisnestään. En tyhmänä bisnes-tyyppinä voinut käsittää, että joku voisi ajatella tällä tavoin laatikon ulkopuolelta. 

Olen ollut näissä hankkeissa työläisenä ja toimihenkilönä, ei mitään hyvää sanottavaa. Pikavoitot käteen ja kaikki pska jätetään muiden siivottavaksi.

Suut tukittiin kyllä tehokkaasti ja terminologia kaapattiin omiin tarkoituksiin. 

Kyllä. Leimakirves on koholla jos vähänkään epäilet onko se toiminta terveellä pohjalla ja pitkänäköistä.

Vierailija
39/51 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isästään vieraannutetut tytöt näyttävät sekoavan, mutta asialle ei voida tehdä mitään koska jouduttaisiin kajoamaan naisten erivapauksiin. Eli nuorten tyttöjen itsareiden estäminen on mission impossible.

Isästään vieraannutetut tytöt? Mitkä naisten erivapaudet? Minun tyttäreni teki itsemurhan, mutta hänen isänsä oli sitä ennen kyllä vieraannuttanut itse itsensä olemalla koko ajan kännissä, jolloin tytär

No siis näille ei voida tehdä mitään. Lapsi asuu äidillään, kärsii ja tekee itsarin.

Vierailija
40/51 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin onnellisin kansa ikinä. No ei ole eikä ole ikinä ollut onnellisin.