Minkä hintainen puhelinliittymä sinulla on?
Näissä on aika isojakin eroja. Kilpailutatko?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa Huoleton 100M 13,99e/kk
Oho, miten voi olla?
Mä maksoin ennen vastaavia summia, mutta kerran jouduin ottamaan 22,99 tarjouksen, kun en mistään parempaa saanut. Sen jälkeen en enää saanut hyviä tarjouksia.
Et vain osaa. Täällä Vauvalla joku kirjoitteli, että vasta viikon päästä soittivat uudestaan kun ei ollut suostunut operaattorin ensimmäiseen tarjoukseen.
Tämä tyyppi siis uhkasi siirtyä kilpailijalle, jos ei tipu parempia tarjouksia.
Ei pelkkä uhkaus auta, oikea tarjous tulee vasta sitten, kun liittymäsopimus on jo tehty toisen operaattorin kanssa. Ja silloinkin ensimmäinen tekstaritarjous on kalliimpi kuin myöhemmin tuleva soitto.
9,99 euroa, jos muistan oikein. Hinta hieman nousi vuodenvaihteessa.
Elisa 4g 100M rajaton 24 kk, ei määräaikaa 6,99, viime kesänä standilta sain 2 liittymään kun Moilta siirryin.
Vierailija kirjoitti:
Elisa 4G rajaton 100M maksaa mulle 7,99€ kuukaudessa.
Mutta miten se on mahdollista. Pitää olla hyvä tinkijä jos itse saa tingittyä.
MOI Rento 4g ... 15 e/kk
Nopeus 150 Mbit/s
Puhe ja SMS rajattomasti enintään ... 4 e/kk
Yht. 19 e/kk ... Tattis tasaraha 😁👍👌 ja hyvin on pärjätty !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Minulla on ollut sama operaattori siitä lähtien kun kännykän hankin, siis kymmeniä vuosia ja hintaa en tiedä.
Nykyään tuo liittymähomma on mennyt täysin naurettavaksi. Tai eihän siinä mitään naurettavaa ole, se kun on suoraan sanottuna täyttä kusetusta.
Jos sulla olisi oikeasti ollut kymmeniä vuosia sama operaattori, voin vain kuvitella miten kallis liittymä sulla olisi. Varmaan jotain 40-50e/kk, siitä huolimatta, vaikka sulla olisi pelkästään ihan peruspuhelin, eikä tarvetta edes datapaketille. Siis jos et edes ole koskaan pyytänyt halvempaa tarjousta tai vaihtanut liittymätyyppiä itse.
Normaalissa liiketoiminnassa kanta-asiakkaita pidetään tyytyväisenä ja hinnoittelukin on yleensä ainakin suhteellisen edullista. Liittymäkusetuksissa se menee niin, että vanhan asiakkaan (ja nämä ovat usein kirjaimellisesti vanhoja) liittymätyyppiä "pa
Tämä on niin totta! Olen ollut DNA:n uskollinen asiakas jo n. 20 vuotta ja sen sijaan että minua olisi palkittu tästä uskollisuudesta erikoistarjoushinnoilla, minulta on k*setettu tänä aikana valtavat summat juuri tuolla keinoin mitä sanoit. Olen autisminkirjolla, joten olen yleisesti ottaen ikävä kyllä kovin helppo uhri.
"Onneksi" (minulle) DNA:n viimeisin "tarjous" oli niin jäätävä k*setusyritys (+ törkeä asiakas"palvelu"), että oman suuttumukseni voimin sain lähes puolivahingossa irtauduttua kyseisestä puljusta enkä palaa sinne asiakkaaksi enää koskaan.
Joku DNA rajaton. Taitaa olla 27€/kuussa. Netti toimii hyvin. Työpuhelimessa Telia ja siinä netti pätkii.
2 kpl Elisan 300M 5G liittymiä vuoden määräaikaisella sopimuksella 17,99€/kk (sisältää mobiilivarmenteen).
Uhkasin lähteä lätkimään (eli otin toisen operaattorin tarjouksen vastaan) jolloin oma vanha operaattori Elisa iski tarjouksen pöytään: 14,99€/kk tai 17,99€/kk mobiilivarmenteella.
Edellinen kommentoi: kaupan päälle vielä 2 x 100€ S-ryhmän lahjakortit.
Mulla kohta ajankohtaista sopimuksen uusiminen tai vaihto... onko Elisa toiminut moitteettomasti ulkomailla? Vähän kyrsii kun nyt parilla viimeisellä Kreikan-reissulla ollut vaikeuksia Telian kanssa ja siellä ollaan sitä mieltä että vika on puhelimessa tai käyttäjässä, jännä kun heti Suomeen laskeutuessa toimii taas normaalisti.
Saunalahti prepaid. Käytännössä ilmainen kun hoidan melkein kaiken wifin kautta.
Naureskelen ääneen tälle ketjulle, on jotenkin hellyttävää kuinka jotkut voimaantuvat puhelinliittymänsä siirtelyllä operaattorilta toiselle tai tarjouksien perässä juoksemisella tai sillä kun saavat muka kiristettyä hieman paremman tarjouksen. Se on varmaan ainoita asioita elämässä missä nämä kokevat voivansa vaikuttaa edes johonkin ja kuvittelevat jotenkin voittaneensa suuren yrityksen tai olevansa jotenkin isossa neuvottelupöydässä sen parin kympin hikisen kuluttajaliittymänsä kanssa.
Tietty osa asiakkaista vaeltaa operaattorilta toiselle tarjousten perässä, ja jokaisella operaattorilla on omat winback-tiimit ja hinnoittelumallit tasoittelemassa sitä vaellusta hieman. Koska aina on tyytymättömiä ja aina löytyy jostain joku parempi tarjous joskus hetkellisesti ja aina riittää torspoja jotka jaksavat käyttää energiaansa muutaman euron takia. Ihan normaali ja ennakoitavissa oleva liiketoimintaan kuuluva asia.
Todella paljon rikollisia tai huijareita pyörii tällä foorumilla prepaidien määrästä päätellen.
Telian dot n. €8/kk ja Elisan n. €9/kk. Molemmat 4g ja rajaton data. Puhettakin on vaan en käytä, koska Signal.
Rajaton 4G 200M.
23,99€. Vielä kolmisen kuukautta jäjellä sopparia, sitten vaihdan liittymää ellei tulee parempaa tarjousta.
Nykyään tuo liittymähomma on mennyt täysin naurettavaksi. Tai eihän siinä mitään naurettavaa ole, se kun on suoraan sanottuna täyttä kusetusta.
Jos sulla olisi oikeasti ollut kymmeniä vuosia sama operaattori, voin vain kuvitella miten kallis liittymä sulla olisi. Varmaan jotain 40-50e/kk, siitä huolimatta, vaikka sulla olisi pelkästään ihan peruspuhelin, eikä tarvetta edes datapaketille. Siis jos et edes ole koskaan pyytänyt halvempaa tarjousta tai vaihtanut liittymätyyppiä itse.
Normaalissa liiketoiminnassa kanta-asiakkaita pidetään tyytyväisenä ja hinnoittelukin on yleensä ainakin suhteellisen edullista. Liittymäkusetuksissa se menee niin, että vanhan asiakkaan (ja nämä ovat usein kirjaimellisesti vanhoja) liittymätyyppiä "parannetaan" tasaisin väliajoin ja samalla nostellaan hintaa. Eli käytännössä sulla on muutamassa vuodessa kallis liittymä ominaisuuksilla mitä et tarvitse, mikäli et itse tee mitään.
Liittymäkusetuksissa lisäksi et saa edes kunnon tarjousta, mikäli et ole jo vaihtanut liittymää kilpailijalle. Jos sun määräaikainen on loppumassa tai muuten vaan pyydät omalta operaattoriltasi uutta tarjousta, saat jonkun hieman paremman kuin mitä sun nykyinen on. Oikea tarjous tehdään vasta silloin, kun olet jo vaihtanut liittymää. Eikä ensimmäinen niistäkään ole vielä lähelläkään sitä parasta minkä tulet saamaan.
Koko bisnes tuntuu perustuvan sille, että kun joku unohtaa tai ei jostain muusta syystä ole täysin kykenevä kilpailuttamaan liittymiä, niin heiltä kynitään moninkertainen hinta. 2x hinta on ihan perus ja jopa 4x hinta ei ole mahdottomuus. Jonkun mielestä on tietenkin henkilön täysin oma vika, jos alkaa olla jo vähän seniili tai muuten vain ei kiinnitä huomiota mitä laskussa lukee, eikä ymmärrä mitä ominaisuuksia liittymältä edes tarvitsee.