Ei kynsilakkaa kun lonkkaleikkaus
tämä oli kaiken paras varoitus ja uhka ettei minulla saa olla varpaissa kynsilakkaa kun menen lonkkaleikkaukseen, miksi? En osaa sanoa mutta leikkaussalihoitajilla saa olla isot tekoripset ja raskaat meikit naamoissaan. On tämä maa kummallinen noine kieltoineen. Eihän minun varpaita leikata vaan lonkkaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI HELKKARISSA JOKU MAALAISI VARPAAN KYNSIÄ ?
Minäkin huudan maailmalle miksi pitää olla niin pitkät teokynnet, voi maailma. Ja nuo tekoripset ja tatuoinnit.
Tatuoinneistakin on haittaa. Niin missä int iaani kulttuurissa oikein ollaan. Siellä pestään naamasta maalit pois, mutta täällä ei.
Vähän sivuun lonkkaleikkauksesta, mutta onko hampaiden kunnolla merkitystä? Joku oli joutunut poistamaan 6 hammasta. Apua.
Reiät ja suun tulehdukset lisäävät merkittävästi sydäntulehduksia leikkauksen yhteydessä. Ennaakkoon tiedossa olevissa leikkauksissa suu hoidetaan ensin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Happisaturaation mittaamisen vuoksi, esimerkiksi.
Ja ihan vain sen leikatun raajan ääreisverenkierron tarkkailemiseksi. Lonkkaleikkauksessa voi mennä paljon vikaan: peroneuspareesi on yleinen komplikaatio, mutta myös iso verisuoni saattaa vahingoittua.
Korjaa jos olen väärässä, mutta yleistä happisaturaatiota mitataan sormesta. Mitataanko lonkkatoimepiteessä varpaasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI HELKKARISSA JOKU MAALAISI VARPAAN KYNSIÄ ?
Minäkin huudan maailmalle miksi pitää olla niin pitkät teokynnet, voi maailma. Ja nuo tekoripset ja tatuoinnit.
Tatuoinneistakin on haittaa. Niin missä int iaani kulttuurissa oikein ollaan. Siellä pestään naamasta maalit pois, mutta täällä ei.
Vähän sivuun lonkkaleikkauksesta, mutta onko hampaiden kunnolla merkitystä? Joku oli joutunut poistamaan 6 hammasta. Apua.
Reiät ja suun tulehdukset lisäävät merkittävästi sydäntulehduksia leikkauksen yhteydessä. Ennaakkoon tiedossa olevissa leikkauksissa suu hoidetaan ensin kuntoon.
Veritulppariskiä ne lisäävät. Huonot hampaat on suurin sydäninfarktin riskitekijä sinällään ja leikkaus vielä nostaa hyytymishäiriön riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Happisaturaation mittaamisen vuoksi, esimerkiksi.
Ja ihan vain sen leikatun raajan ääreisverenkierron tarkkailemiseksi. Lonkkaleikkauksessa voi mennä paljon vikaan: peroneuspareesi on yleinen komplikaatio, mutta myös iso verisuoni saattaa vahingoittua.
Korjaa jos olen väärässä, mutta yleistä happisaturaatiota mitataan sormesta. Mitataanko lonkkatoimepiteessä varpaasta?
En ole ammattilainen, mutta olen antanut kertoa itselleni, että voidaan mitata varpaasta jos leikkausasennon vuoksi se on helpompaa tai sormesta mittaaminen ei jostain muusta syystä onnistu. Toki olet ihan oikeassa siinä että kynsien väristä näkee monella hyvin, kuinka verenkierto raajassa voi.
Parasta olisi, jos jättäisitte kaikki korut, lakat, meikit ja muut helyt kotiin sairaalaan mennessänne.
Metalliallergiat myös.