Prisman parkkihalli on täynnä autojaan sulattelevien autoja, ostoksille tulijat eivät enää mahdu
Lämmin parkkihalli houkuttelee väärinkäytöksiin kun ajetaan auto halliin ja poistutaan itse paikalta moneksi tunniksi.
Kommentit (66)
Odottele ihan rauhassa, sulattelen kolme tuntia ja sitten saat paikan.
S kaupassa on lämmitetty ns ilmainen halli, tunnin kiekkopaikka, kyllä siellä suurin osa käy samalla kaupassa ja sitten puhdistaa auton. Muuten Sokoksen halli on maksullinen joten siellä saa pitää autoa niin kauan kuin haluaa maksaa ja lähteä vaikka mihin asti
Ensinnäkin, autot eivät sulattele toisia autoja. Toiseksi autoa ei sulateta vaan pääsääntöisesti sulatetaan kiinteässä olomuodossa oleva vesi.
Aloitus on hassu.
Itse olen käynyt välillä sulattamassa autoa firman parkkihallissa, jos on jonkun reissun jäljiltä jäässä. Normaalisti auto on autokatoksessa. Mutta tämän Prisma-ilmiön todistin vuosi sitten Rovaniemellä, kun tultiin perheen kanssa Ylläkseltä. Oli iltapäivä aikaa odotella autojunan lähtöä ja mentiin keskustan kauppakeskukseen aikaa kuluttamaan. Eipä meinannut saada autoa mahtumaan kauppakeskuksen alla olevaan parkkihalliin, piti ajaa pari kierrosta ympäri, ennen kuin löytyi vapaa paikka. Itse kauppakeskus olikin yllätykseksemme lähes autio, vaikka parkkihalli oli viimeistä paikkaa myöden täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihtoaikaan omaan lähi-Prismaan (Viikin Prisma H:gissä) olikin tullut parkkihalliin isot kyltit "Renkaiden vaihto ja autojen korjaaminen kielletty". Siellä oikeasti oli mukavan lämpimässä ihmisiä vaihtamassa renkaita tai tekemässä jotain pientä huoltoa esim. vaihtamassa ajovalojen polttimoita vähän väliä, kun oli kylmä sää.
En kyllä suosittele tekemään mitään korjauksia ikinä parkkihalleissa. Itse koitin vaihtaa peruutusvaloa autooni niin pääsikin akku tyhjenemään ja jäi auto sinne yön yli lukkojen taakse. Juurikin tämän takia se on yleensä kiellettyä.
Miten kukaan onnistuu tuollaisessa ? Valot ei hirveästi akkua syö joten olet melkoisen oikosulun saanut aikaan. Älä vaihda itse jos et osaa
Nopein käsi voittaa. Tulitko myöhässä? Voi voi, tyydy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolleen ne köyhät tekee, kun ei ole varaa autohallipaikkaan
Ei tee autolle muuten hyvää että se on puolet vuorokaudesta lämpimässä hallissa ja tosen puolen kunnon pakkas kelissä.
Ehkä se on kuitenkin parempi että lähtee sekä mennessä että tullessa lämpimänä käyntiin, kuin että lämmityksen ja kaupoille ajon jälkeen se seisoo pari tuntia pakkasessa ja sitten kylmänä kotiin?
Itselläni on tapana esilämmittää auto ennen ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sulatan vain pari kertaa talvessa autoni. Vähän vaihetelee minkä firman parkkihallissa. Lauhoina talvina ei välttämättä kertaakaan.
Et voi itse sulattaa autoa, eikä sitä voi tehdä missään parkkihallissa. Sulanutta autoa ei voi käyttää saatikka sulattaa kahteen kertaan.
Et puhu totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihtoaikaan omaan lähi-Prismaan (Viikin Prisma H:gissä) olikin tullut parkkihalliin isot kyltit "Renkaiden vaihto ja autojen korjaaminen kielletty". Siellä oikeasti oli mukavan lämpimässä ihmisiä vaihtamassa renkaita tai tekemässä jotain pientä huoltoa esim. vaihtamassa ajovalojen polttimoita vähän väliä, kun oli kylmä sää.
En kyllä suosittele tekemään mitään korjauksia ikinä parkkihalleissa. Itse koitin vaihtaa peruutusvaloa autooni niin pääsikin akku tyhjenemään ja jäi auto sinne yön yli lukkojen taakse. Juurikin tämän takia se on yleensä kiellettyä.
Sähän oot varsinainen mestari jos noin on käynyt.
Valmiiksi vähän latausta akussa, peruutustutkat päällä, varaosan mukana ei tullutkaan kaikkea tarvittavaa... korjaus voi mennä pieleen monesta syystä. Kotipihassa olisi saanut akun ladattua uudelleen, mutta pimeässä ja pakkasessa ei oikein huvittanut nyplätä pieniä muttereita verhoilun alta.
Kannattaa ilmiantaa hallissa pysäköivät jotka asioivat muualla tai autonsulattelijat. Parkkipate käy laputtamassa rikkurit rivakasti.
Turussa Citymarketin kauppias oli viime- tai edellistalvena oikein sanomalehdessä valittamassa, kuinka jotkut sulattelee autoaan parkkihallissa. Kyllä on murheet moni(kymmen) miljonäärillä.
Eiköhä ole sama joka parkkihallissa tällä säällä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ilmiantaa hallissa pysäköivät jotka asioivat muualla tai autonsulattelijat. Parkkipate käy laputtamassa rikkurit rivakasti.
Milläs todistat ettei ole asioimassa kys. kaupassa?
Ei kannata autoa seisottaa parkkihallissa vain kauppareissun ajan. Ei kerkeä kuivumaan kunnolla ja jäätää sitten jokapaikan. Parempi pysäköidä pakkasessa niin auto tykkää enemmän. Eri asia jos on aikaa seisottaa hallissa monta tuntia.
Jos menisin katsomaan niin suurin osa ois näitä sähköromuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Autot sulattelee autoja? Jep jep
Juu ja lapset tekee lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs todistat ettei ole asioimassa kys. kaupassa?
Valokuvilla ja videoilla
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen järkyttyi: pysäköintihallissa on pysäköityjä autoja.
kyllä pysäköintihallit pitäisi varata vihreille. ne voisivat siellä viettää yhteisöllistä laatuaikaa. istua ajoreiteillä ja grillata nuotiossa soijaa ja pössyttelyn lomassa soittaa kitaraa
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, autot eivät sulattele toisia autoja. Toiseksi autoa ei sulateta vaan pääsääntöisesti sulatetaan kiinteässä olomuodossa oleva vesi.
Aloitus on hassu.
autisti sitävastoin ei ole hassu, vaan rasittava
Sähän oot varsinainen mestari jos noin on käynyt.