Pirkanmaalainen nainen piilotti tulonsa Kelalta lähes 7 vuotta iso lasku
Nainen pyysi, että korvaussummaa soviteltaisiin huomattavasti pienemmäksi kuin hänen saamansa ylimääräinen tukipotti. Oikeus ei suostunut.
Pirkanmaalainen nainen jätti tulojaan ilmoittamatta ja onnistui saamaan Kelalta vuosien varrella kymmeniätuhansia euroja perusteettomia etuuksia.
Rikokset tapahtuivat lähes seitsemän vuoden aikana ja naisen perusteettomasti saama etuussumma kipusi yli 40000 euron.
MITEN PYSTYY HUIJAAMAAN KELAA 7 VUOTTA. Onko tämä nainen joku kehitysmaalainen, kun on saanut rauhassa ahertaa näitä huijauksia.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuulla somali. Niillä on huijaaminen veressä eikä kukaan uskalla kyseenalaistaa.
Kyllä se persu on. Ne on aina rikollisia.
Yllätys, persu hullu herännyt.
Päivystää klo 7 - 23. Yöllä näkee Persu unia 3 - 5 tuntia, itse kertoi. Mt lääkkeensä myy.
Asuiko ulkomailla kela tuilla? Itse tiedän 2 tapausta toinen Eu ulkopuolella nosti kela rahoja. Oikea huijaus. Sitten minusta tehty aiheettomia ilmoituksia ja pyydetty mm. Täytyi esittää laiva lippu. Eli sellainen hetken piipahdus pahempi kuin sellainen joka asuu vuoden Eu:n ulkopuolella. Itse jos lähtisin en nostaisi, tiedän siitä jää kii. Yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan kelalle vaan nordean tilitiedot, loput on s-pankissa eikä niitä ole koskaan kyselty. Kaikki tutut tekee näin.
Kannattaa huomioida, että jos sulla on osuuskaupan jäsenyys ja he maksaa sulle osuuspääoman korkoa - se näkyy verotustiedoista ja sillon kärähdät S-pankin tilistä
Miksi tälläisiin pieniin huijauksiin edes puututaan? 40 000€ seitsemässä vuodessa. Isot herrat huijaavat tuollaisia summia kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan kelalle vaan nordean tilitiedot, loput on s-pankissa eikä niitä ole koskaan kyselty. Kaikki tutut tekee näin.
toi on laitonta. sun pitää antaa kaikkien tiliesi tiedot, joskus jopa veikkauksen tilin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö he oikeasti selvitä, onko asiakkaalla muita tilejä?
Miten he sen selvittäisi? Soittaisi joka ikiseen pankkiin maailmassa? En ole varma, onko heillä edes oikeutta saada tuollaista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen huijannut Kelaa jo viimeiset 11 vuotta. Saan toimeentulotukea noin 400€/kk. Kesällä ja syksyllä kerään marjoja ja sieniä joista tienaan 10 000 - 15 000€. Näitä tuloja en ole ikinä ilmoittanut Kelalle. Olen siis saanut Kelalta yli 50 000€ ylimääräistä yhdentoista vuoden aikana.
Mielestäni olen kuitenkin rahani ansainnut. Teen pitkiä päiviä marjoja keräten ja peraten. Se ei ole keneltäkään pois, kun tienaan hieman ylimääräistä.
En usko hetkeäkään että saat noin paljon tuloa marjoista.
Ei, kun novelli.