Pirkanmaalainen nainen piilotti tulonsa Kelalta lähes 7 vuotta iso lasku
Nainen pyysi, että korvaussummaa soviteltaisiin huomattavasti pienemmäksi kuin hänen saamansa ylimääräinen tukipotti. Oikeus ei suostunut.
Pirkanmaalainen nainen jätti tulojaan ilmoittamatta ja onnistui saamaan Kelalta vuosien varrella kymmeniätuhansia euroja perusteettomia etuuksia.
Rikokset tapahtuivat lähes seitsemän vuoden aikana ja naisen perusteettomasti saama etuussumma kipusi yli 40000 euron.
MITEN PYSTYY HUIJAAMAAN KELAA 7 VUOTTA. Onko tämä nainen joku kehitysmaalainen, kun on saanut rauhassa ahertaa näitä huijauksia.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Romaani?
Kirja huijasi kelaa🤣
"Nainen pyysi, että korvaussummaa soviteltaisiin huomattavasti pienemmäksi kuin hänen saamansa tukipotti"
Olisihan se ollut kohtuullista, että edes osan huijaamistaan rahoista olisi saanut pitää....
Mä annan kelalle vaan nordean tilitiedot, loput on s-pankissa eikä niitä ole koskaan kyselty. Kaikki tutut tekee näin.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan kelalle vaan nordean tilitiedot, loput on s-pankissa eikä niitä ole koskaan kyselty. Kaikki tutut tekee näin.
Eivätkö he oikeasti selvitä, onko asiakkaalla muita tilejä?
Tää on se niko ranta-ahoonkin yhdistetty tumma muovikotka
Somalit huijaavat jatkuvasti. Muuttavat esim. Britteihin ja hakevat Kelan tuet. Samalla saavat Britanniasti kaikki tuet.
Varmaan joku kokoomuslainen kyseessä, nehän kieroja kuin korkkiruuvvit
Vierailija kirjoitti:
Somalit huijaavat jatkuvasti. Muuttavat esim. Britteihin ja hakevat Kelan tuet. Samalla saavat Britanniasti kaikki tuet.
Kelan tuet Britteihin? Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä hyvä parannusehdotus Kela-virkailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin selvittävät. Ja tiedot tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää onnistukaan, koska nykyisin on käytössä tulorekisteri. Toki siis siellä näkyy vain lailliset verolliset tulot, eli pimeänä voi toki edelleen tehdä.
Ulkomailla tili ja maksaja jokin somessa toimiva, jos of tai striimaa.
Itsekin olen huijannut Kelaa jo viimeiset 11 vuotta. Saan toimeentulotukea noin 400€/kk. Kesällä ja syksyllä kerään marjoja ja sieniä joista tienaan 10 000 - 15 000€. Näitä tuloja en ole ikinä ilmoittanut Kelalle. Olen siis saanut Kelalta yli 50 000€ ylimääräistä yhdentoista vuoden aikana.
Mielestäni olen kuitenkin rahani ansainnut. Teen pitkiä päiviä marjoja keräten ja peraten. Se ei ole keneltäkään pois, kun tienaan hieman ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuulla somali. Niillä on huijaaminen veressä eikä kukaan uskalla kyseenalaistaa.
Kyllä se persu on. Ne on aina rikollisia.
Musta on hassua, että tällasessa tapauksessa epäillään tekijäksi jotain somalia tms joka ei osaa edes suomea eikä ymmärrä suomen tuki/lakikoukeroita. Olisi tilejä ja rahaa ympäri maailmaakin. Aika nerokas huijari hän olisi.
Ja suoriutuisi järkiperäisesti jostain Kelan lomakkeesta - suomeksi.