Käytkö kaupoilla vai ostoksilla?
Vai jotain muuta? Iänkin saa mainita.
Itse käyn ostoksilla ja olen 44.
Kommentit (36)
Kunvaihde ostokset kun kerään kuukaudenaikana tehtyä listaa, täydennysruokatarvikkeita, kosmetiikkaa, kodintarvikkeita tms. Iso pv ja lounas välissä. Monta kauppaa puutelista kädessä.
Sitten perusarki: Sen nimi on silloin kauppareissu tai käy kaupassa jos toinen sen tekee.
Olipa kiva kysymys!
Kaupassa käydään. Jos käyn kirpputorilla niin käyn kirpparilla, jos käyn Tokmannilla niin käyn Tokmannilla. Mutta käytämme kotona ihan kaupoista nimiä Cittari, Prisma, Lidl jne.
yks tuttu muija noin v 70 v jotain, hän sanoo: Lähen käymään putiikissa. Ja se on perusruokakauppa- ei kivijalkamyymälä boutiqueee.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käydään. Jos käyn kirpputorilla niin käyn kirpparilla, jos käyn Tokmannilla niin käyn Tokmannilla. Mutta käytämme kotona ihan kaupoista nimiä Cittari, Prisma, Lidl jne.
Mutta mitä silloin sanot, jos menet useampaan kauppaan samalla reissulla? Luetteletko silloinkin kaikki kaupat erikseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kaupassa, en kaupoilla.
Niin minäkin, jos käyn yhdessä kaupassa.
Jos käyn useammassa, niin käyn ostoksilla. Olen helsinkiläinen.
Enemmän tämä on varmaan kotipaikkasidonnainen kysymys kuin ikäasia. Lietolainen ystäväni käy kaupoilla, vaikka olisi menossa vain yhteen ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Tälläpäin on lempinimiä noille mainitsemisille kaupoille. Juontaa kun vanhukset eli ja heillä oli tapana kutsua omalla tavallaan 70- 90 v kauppoja näin: Kitymaaket, Ritma. Ja kaikki D-kirjaimet jäi pois. David oli vaan Taavetti. Ridge oli Ritke. Oman huushollin keksken käytämme nytnäitä samoja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä silloin sanot, jos menet useampaan kauppaan samalla reissulla? Luetteletko silloinkin kaikki kaupat erikseen?
Ap
En ole hän jolta kysysit, mutta jos useampi kauppa samalla kertaa, niin tulee vaan sanottua: Lähden asioille tai mee ny sinne asioille jos ukkoo toppuuttelee. Se kattaa hyvin eri kattauksen kaikenlaista asiointia,pesulaa, parturia, Motonettii, Cittaria jne.
Vierailija kirjoitti:
Sama. 41v.
en käy, koska vihreä siirtymä vei työpaikkani ja viherverot veivät säästöni.
Käyn kaupassa. Tai asioilla jos miuta samalla reissulla. 80 v
Vierailija kirjoitti:
en käy, koska vihreä siirtymä vei työpaikkani ja viherverot veivät säästöni.
Kävisit nyt vaan koska oikeistosiirtymähän toi sinulle nyt työpaikan kuten sadalle tuhannelle muullekin, bensa maksaa enää euron litra ja verosi ovat laskeneet ennätysalas!
Ruokaupassa: käyn kaupassa
Kävelemässä kaupungilla ilman aietta käydä sen kummemmin kaupoissa, ehkä enintään kahvilla : käyn kaupungilla
Tavoitteena ostaa jotain tiettyä: käyn joululahjaostoksilla / etsimässä uusia talvikenkiä / käyn ikeassa jne
En oikeastaan ikinä käy kaupoissa ihan vaan huvikseen kiertelemässä, koska vihaan niiden ruuhkaa ja meteliä, eli siihen mulla ei taida olla mitään erityistä sanaa. Jos tulee jotain mielenkiintoista vastaan, niin voisin sanoa esim "kävin katsomassa x:ssä alejuttuja kun kävin kaupungilla".
Käyn kaupassa / menen ostoksille (lähinnä jouluna kun ei perheelle kerrota tarkemmin) / haen ruuat (=noudan valmiin tilauksen cittarista).
N53 Turun nurkilla