Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö kaupoilla vai ostoksilla?

Vierailija
08.01.2026 |

Vai jotain muuta? Iänkin saa mainita.

Itse käyn ostoksilla ja olen 44.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kaupassa, en kaupoilla.

Vierailija
2/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunvaihde ostokset kun kerään kuukaudenaikana tehtyä listaa, täydennysruokatarvikkeita, kosmetiikkaa, kodintarvikkeita tms. Iso pv ja lounas välissä. Monta kauppaa puutelista kädessä.

Sitten perusarki: Sen nimi on silloin  kauppareissu tai käy kaupassa jos toinen sen tekee.

Olipa kiva kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydään. Jos käyn kirpputorilla niin käyn kirpparilla, jos käyn Tokmannilla niin käyn Tokmannilla. Mutta käytämme kotona ihan kaupoista nimiä Cittari, Prisma, Lidl jne.

Vierailija
4/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tuttu muija noin v 70 v  jotain, hän  sanoo: Lähen käymään putiikissa.  Ja se on perusruokakauppa- ei kivijalkamyymälä boutiqueee.

Vierailija
5/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käydään. Jos käyn kirpputorilla niin käyn kirpparilla, jos käyn Tokmannilla niin käyn Tokmannilla. Mutta käytämme kotona ihan kaupoista nimiä Cittari, Prisma, Lidl jne.

Mutta mitä silloin sanot, jos menet useampaan kauppaan samalla reissulla? Luetteletko silloinkin kaikki kaupat erikseen?

Ap

Vierailija
6/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaissa!

-kauppias-

Vierailija
7/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, jos käyn yhdessä kaupassa. 

Jos käyn useammassa,  niin käyn ostoksilla.  Olen helsinkiläinen. 

Enemmän tämä on varmaan kotipaikkasidonnainen kysymys kuin ikäasia. Lietolainen ystäväni käy kaupoilla,  vaikka olisi menossa vain yhteen ruokakauppaan.

Vierailija
8/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käy kaupas. 

Vierailija
9/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläpäin on lempinimiä noille mainitsemisille kaupoille. Juontaa kun vanhukset eli ja heillä oli tapana kutsua omalla tavallaan  70- 90 v  kauppoja näin: Kitymaaket,   Ritma.  Ja kaikki D-kirjaimet jäi pois. David oli vaan Taavetti.  Ridge   oli Ritke.  Oman huushollin keksken käytämme nytnäitä samoja- 

Vierailija
10/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä silloin sanot, jos menet useampaan kauppaan samalla reissulla? Luetteletko silloinkin kaikki kaupat erikseen?

Ap

En ole hän jolta kysysit, mutta jos useampi kauppa samalla kertaa, niin tulee vaan sanottua:  Lähden asioille tai mee ny sinne asioille jos ukkoo toppuuttelee. Se kattaa hyvin eri kattauksen kaikenlaista asiointia,pesulaa, parturia, Motonettii, Cittaria jne.

Vierailija
11/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. 41v.

Vierailija
12/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy, koska vihreä siirtymä vei työpaikkani ja viherverot veivät säästöni.

Vierailija
13/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn woltis

Vierailija
14/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn shoppailemassa

N59v

Vierailija
15/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis niinku iha vaan Temutan.

Vierailija
16/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa.   Tai asioilla jos miuta samalla reissulla.  80 v

Vierailija
17/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en käy, koska vihreä siirtymä vei työpaikkani ja viherverot veivät säästöni.

Kävisit nyt vaan koska oikeistosiirtymähän toi sinulle nyt työpaikan kuten sadalle tuhannelle muullekin, bensa maksaa enää euron litra ja verosi ovat laskeneet ennätysalas!

Vierailija
18/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaupassa: käyn kaupassa 

Kävelemässä kaupungilla ilman aietta käydä sen kummemmin kaupoissa, ehkä enintään kahvilla : käyn kaupungilla 

Tavoitteena ostaa jotain tiettyä: käyn joululahjaostoksilla / etsimässä uusia talvikenkiä / käyn ikeassa jne

En oikeastaan ikinä käy kaupoissa ihan vaan huvikseen kiertelemässä, koska vihaan niiden ruuhkaa ja meteliä, eli siihen mulla ei taida olla mitään erityistä sanaa. Jos tulee jotain mielenkiintoista vastaan, niin voisin sanoa esim "kävin katsomassa x:ssä alejuttuja kun kävin kaupungilla". 

Vierailija
19/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa / menen ostoksille (lähinnä jouluna kun ei perheelle kerrota tarkemmin) / haen ruuat (=noudan valmiin tilauksen cittarista).

N53 Turun nurkilla

Vierailija
20/36 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn shoppailemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän