Käytkö kaupoilla vai ostoksilla?
Vai jotain muuta? Iänkin saa mainita.
Itse käyn ostoksilla ja olen 44.
Kommentit (36)
Käyn ruokakaupassa ja kirppiksellä, muut ostokset hoituu netissä todella hyvin.
Riippuu ihan päivästä miten tuon sanoo. Ostoksilla useimmiten silloin, kun kyse ei ole ns. jokapäiväisesta ostoksesta. Kaupoilla kun käydään viikko-ostoksilla ja useammassa kaupassa. Kaupassa varmaan kun käy yksittäisessä kaupassa. Mutta saattaahn noita käyttää miten sattuu - ei se ole niin tarkkaa.
Sanon käyväni kaupassa, kun menen ruokaa ostamaan. Ostoksille menen, kun menen hekemaan jotain muuta kuin ruokaa.
Jos menen etsimään esimerkiksi joululahjoja tai lenkkareita, lähden kaupoille. Kierrän siis mahdollisesti monta kauppaa. Pätee myös silloin kun haen useasti eri ruokakaupasta tarvikkeita. Kalaa yhdestä ja jotain muuta muuata. Kun menen täsmänä ostamaan esim. takin, leivän, lahjan, päivän ruuat... menen ostoksille.
Ikä 39
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä aihe 😀
Ilmoita nyt ihmeessä tämäkin asiattomaksi.
(Sen verran tärkeä näytti olevan, että päätit tulla lukemaan ketjua ja vielä kirjoitit kommentinkin)
En ole koskaan kuullut, että kukaan käy kaupoilla. Missä päin Suomea näin sanotaan?
Käyn kaupassa (jos yhdessä), tai ostoksilla, tai shoppailemassa silloin, jos en oikein tiedä, mitä haen.
n57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kaupassa, en kaupoilla.
Niin minäkin, jos käyn yhdessä kaupassa.
Jos käyn useammassa, niin käyn ostoksilla. Olen helsinkiläinen.
Enemmän tämä on varmaan kotipaikkasidonnainen kysymys kuin ikäasia. Lietolainen ystäväni käy kaupoilla, vaikka olisi menossa vain yhteen ruokakauppaan.
Vai olisiko tää kaupunkilaiset vs. maalaiset -eroavaisuus?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että kukaan käy kaupoilla. Missä päin Suomea näin sanotaan?
Käyn kaupassa (jos yhdessä), tai ostoksilla, tai shoppailemassa silloin, jos en oikein tiedä, mitä haen.
n57
Hämeessä ainakin mennään kaupoille.
Mä tilaan suoraan kotiin lähes kaiken.
Eli mä käyn verkkokaupassa 😂
Olen 61v, jos se nyt jotenkin johonkin vaikuttaa.
Jos käyn yhdessä kaupassa tekemässä päivittäisostoksia, käyn kaupassa. Vastaavasti jos käyn parissa tai useammassa, käyn kaupoilla. Ostoksilla käymisestä puhun harvemmin, ehkä silloin kun käyn vaate- tms. muilla kuin päivittäisostoksilla.
Mä käyn kusella ja autot käy bensalla.
KaupaSSA jos siis ruokaostoksista/päivittäistavaroista puhutaan. Jos käyn kaupoilla, se tarkoittaa useammissa liikkeissä käyntiä samalla reissulla ja yleensä etsien jotain tiettyä tuotetta. Tätä ei nykyään enää tarvitse juuri tehdä, kun varastosaldot näkee netistä.
minä käyn kaupassa ja jos usemassa niin asioilla. Tai leikkimielisesti käyn humputtelemassa
m42, pohjois-savo
Käyn kaupassa.
N50