Loppiaisena (6. tammikuuta) juhlitaan itämaan tietäjiä ja Jeesuksen kastetta
Ja kyllä, te luitte oikein, sillä myös Jeesus oli kastettu. Noin kolmenkymmenen vuoden iässä hän meni Jordanille missä Johannes kastoi vedellä parannukseen ja Jeesus otti siellä Johanneksen kasteen. Jeesus näet sanoi Johannes kastajalle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä. Johannes saarnasi parannuksen tekoa ja kääntymystä ja hänen kasteessa ihmiset tunnustivat syntinsä, ja hän kastoi heidät Jordanissa. Johanneksen mukaan hänen suorittamansa kaste näet olisi Jumalalle otollinen jos he käyttäisivät sitä ruumiinsa puhdistukseen, koska pidettiin itsestäänselvyytenä, että juudalaisten sielut oli jo puhdistettu vanhurskauden kautta. Ja kun Jeesus oli kastettu repeytyi taivas auki ja henki laskeutui Jeesuksen sisälle, jolloin Jeesus kuuli sisällään äänen: "Katso: minun poikani, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen sisälleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen."
Kommentit (6)
Eikö se Jumalan henki ollutkaan Jeesuksessa jo syntymästä asti? Ja mitä syntejä Jeesus oli tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Jumalan henki ollutkaan Jeesuksessa jo syntymästä asti? Ja mitä syntejä Jeesus oli tehnyt?
On syy, miksi tarina hyppää yli Jeesuksen teinivuosien...
Nasarealaisten evankeliumista: Katso, Herran äiti ja hänen veljensä sanoivat hänelle: "Johannes Kastaja kastaa syntien anteeksiantamiseksi; menkäämme ja ottakaamme hänen kasteensa." Mutta hän sanoi heille: "Missä syntiä minä olen tehnyt, niin että minun tulisi mennä hänen kastettavakseen? Ellei se, mitä juuri sanoin, ole tietämättömyyden synti?"
Vierailija kirjoitti:
Yhden evankeliumin mukaan Jeesusta kiusattiin lapsena, joten Jeesus taikoi kousaajansa kuolleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden evankeliumin mukaan Jeesusta kiusattiin lapsena, joten Jeesus taikoi kousaajansa kuolleiksi.
Juu, siitä on se elokuva "Carrie".
Amen.