Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selityksiä, miksi en laihtunut yhtään, vaikka laihdutin 3 vkoa?

Vierailija
07.01.2026 |

Motivaatio laskee kuin lehmän häntä. Ei sokeria, vehnäjauhoja, kovia rasvoja. Paljon kasviksia, kalaa, raejuustoa, kananmunia, täysjyvää. Annoskoko maltillinen. Liikuntaa (aerobista ja voimaa) 6 krt vkossa. 

Tänään punnitsin itseni ja paino aivan sama kuin 3 vko sitten. Todella masentavaa.

Ja paino siis yli 100 kg (olen nainen 52 v.), eli mistään parista sitkeässä olevasta viimeisestä kilosta ei ole kysymys.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle kommentoijalle tiedoksi, että en ole aina ollut näin läski, joten tiedän kyllä, mitä normaalipainoiset ja hoikat voivat syödä ja millainen annoskoko on. Eli en syö liikaa, mutta totta, että kaloreita varmaan pitäisi laskea.

Vierailija
42/44 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle kommentoijalle tiedoksi, että en ole aina ollut näin läski, joten tiedän kyllä, mitä normaalipainoiset ja hoikat voivat syödä ja millainen annoskoko on. Eli en syö liikaa, mutta totta, että kaloreita varmaan pitäisi laskea.

Ei noista kannata välittää. Ikäviä ihmisiä, jotka tarkoituksella provosoivat. 

Voimia painonpudotukseen. Ja malttia. Kyllä se paino laskee, kun ei luovuta, vaikka ei tuloksia heti näy. 3 viikkoa on lyhyt aika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Liikunta tukee laihdutusta, mutta sen merkitys on aika pieni, jos et ihan mahdoton maratoonari ole. Tunnin kävelylenkki ei kuluta kuin yhden suklaapatukan energiat, joten kävellä kyllä saa laihtuakseen. Helpommalla pääsee, kun jättää syömättä sen suklaapatukan ja parhaimmillaan vielä kävelee päälle lenkin.

Olen pari vuotta sinua nuorempi ja joskus 20+ iässä sitä laihtui heittämällä, kun "vähensi" syömistä.. Nyt sitä pitää ihan aidosti lähes paastota, jotta paino lähtee liikkeelle.  Olen itse laihduttanut lähes 40kg  viimeisen 1,5 vuoden aikana ja nyt olen tasaillut painoa jo tovin. Miten kilot lähti? Syömistä leikkaamalla RAJUSTI. Sillä ne lähtee. Liikuinkin enemmän, mutta tärkeintä oli jatkuva ruuan kanssa pihistely, äärimmäisen pienet annokset ja jatkuva kieltäytyminen joka asiasta. Esimerkkinä lounaani saattoi olla kaksi kukkupäistä ruokalusikallista jotain kiusausta. Käytännössä annoksen koko oli sellainen, että 1-vuotias lapsikin syö sen verran. Joskus söin yhden pienen perunan ja kaksi lihapullaa. Leivän päälle vain kurkkua juustohöylällä viipaloituna kasa ja yksi kalkkunaleike. Alla täysjyväviipale. Ja niitäkin vain yksi kerralla. Jos kalorit pysyi noin tuhannessa tai alle, paino laski. Jos nousi yli 1200-1400, niin laihtuminen pysähtyi heti. 

Tällä hetkellä syön sen 1200-1400 ja yritän pikkuhiljaa nostaa sitä hitaasti tuonne 1600 ja se lienee sitten se taso, jolla voin pysyä. Tietenkin pitkän kuurin jäljiltä on elimistö tosi säästössä, joten kaloreita pitää nostaa pienin askelein kuukausien ajan ja puntarilla on käytävä joka päivä. 

Vierailija
44/44 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Liikunta tukee laihdutusta, mutta sen merkitys on aika pieni, jos et ihan mahdoton maratoonari ole. Tunnin kävelylenkki ei kuluta kuin yhden suklaapatukan energiat, joten kävellä kyllä saa laihtuakseen. Helpommalla pääsee, kun jättää syömättä sen suklaapatukan ja parhaimmillaan vielä kävelee päälle lenkin.

Olen pari vuotta sinua nuorempi ja joskus 20+ iässä sitä laihtui heittämällä, kun "vähensi" syömistä.. Nyt sitä pitää ihan aidosti lähes paastota, jotta paino lähtee liikkeelle.  Olen itse laihduttanut lähes 40kg  viimeisen 1,5 vuoden aikana ja nyt olen tasaillut painoa jo tovin. Miten kilot lähti? Syömistä leikkaamalla RAJUSTI. Sillä ne lähtee. Liikuinkin enemmän, mutta tärkeintä oli jatkuva ruuan kanssa pihistely, äärimmäisen pienet annokset ja jatkuva kieltäytyminen joka asiasta. Esimerkkinä lounaani saattoi olla kaksi kukkupäistä ruokalusikallista jotain kiusausta. Käytännössä annoksen

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Fyysisesti ei jaksa ja hirveä aivosumu, ei tuolla lailla jaksa töissä käydä, työtkin menee päin p****ttä. Toki kukin voi harrastaa rauhassa itsekidutusta tuloksia nähdäkseen, mutta kun ei oikeasti tarvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän