Miten suhtaudut työttömiin?
.. työttömiin, joilla on useita terveydeydellisiä haasteita; fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia? Puhutaan sellaisesta tilanteesta, että työnteko vain veisi terveystilaa huonompaan suuntaan.
Toki osaltaan työllä olisi hyviäkin vaikutuksia, mutta lopulta työ imisi loputkin voimat eli hyvinvointi olisi "reilusti miinuksen puolella".
Onko sellainen elämä sitten elämisen arvoista?
Sairastut genetiikan ja sattuman kautta, etkä kykene normaaliin työelämään, mutta silti siihen pitäisi väkisin pyrkiä(?). Tätä eivät ihmiset tunnu ymmärtävän. Jokaisella on joitain ongelmia, mutta kun saat tarpeeksi suuren paketin törkyä, niin vaikeaksi menee elämä ihan ilman työtaakkaakin.
Olen itse tällaisessa pattitilanteessa. Mitä ajattelette? Olenko yhteiskunnan mätäpaise? Oletko itse ollut tilanteessa ja päässyt työelämään myöhemmin?
Olen surullinen asiasta ja sukulaisteni suhtautuminen on "sanattoman nuivaa". Olen hylkiö, eikä asioistani enää kysytä. Katsotaan laiskaksi ja yrittämättömäksi raasuksi. Raasu ehkä olenkin, mutta terveyttäni en saanut valita. Ja se vaikuttaa kaikkeen. Olkaa onnellisia te, jotka pystytte ja jaksatte elää tässä yhteiskunnassa ja tehdä sen eteen työtä.
Kommentit (53)
Mä olen henkisesti pipipää ja kroppa romuna mut töitä painelen. Sotella kestää vähän sekonakin. Kuka komppaa??!!
Ei kannata kysyä täällä jos haluaa säästyä silkalta vittuilulta.
Töitä kyllä on, jos työt vaan maistuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Töitä kyllä on, jos työt vaan maistuisivat.
Ja jos olisi palkanmaksaja.
Työkyvyttömyyseläke on sitä varten. Eihän sinne kaikki pääse mutta oletko hakenut?
Menisivät ...vetin pummit töihin ! Saataisiin SUAMI NOUSUUN
Mielestäni tilanteesi on epäinhimillinen ja toivon, että pääsisit eläkkeelle. Saattaisit voidakin vähän paremmin, kun et jatkuvasti joutuisi stressaamaan mahdottomia asioita.
Tavalliset tervejärkiset ihmiset suhtautuvat työttömiin ihan niin kuin kehen tahansa muuhunkin, kukas näille minkään voi, sairauksille ja työttömyydelle. Mene lääkäriin ja pyydä todistusta työkyvyttömyyseläkkeelle hakua varten.
Perus-Suomessa työttömyyttä ei suvaita ! Liskat kriminalisoidaan ja viedään uudelleenkoulutusleireille. Oppimattomat ja vastustajat... sittenpä nähdään...
Menkööt työttömät töihin tai painukoon hiiteen Suomesta. Ei kenenkään pitäisi saada laiskotella toisten rahoilla vuodesta toisee.
Olen harkinnut työkyvyttömyyseläkkeen hakemista, mikäli terveystilanne ei tästä mystisesti korjaannu. Osatyökykyinen ehkä olisin, jos puhuttaisiin kahdesta työpäivästä viikossa.
Miksei ne työllistä itseään yrittämällä kun on niitä tukia ja yrittäjän ei tarvitse maksaa mitään veroja. Mikä noita työttömiä oikein vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Tilapäisesti työttömät on ihmisiä siinä missä työläisetkin mutta elämäntapa työttömät on minun arvo asteikoilla alempana kuin pedofiilit ja raiskarit jotka minun mielestä pitäisi tappaa
TAPPOUHKAUS ILMIANNETTU.
Kun vuosia sitten olin työtön, minuun suhtauduttiin kuin ruttotautiseen. Kaikki asiat vaikeutuivat, ihan terveydenhoito, normaalit rutiinit, eli kaikki ne arkiset asiat vaikeutuivat kun vastapuoli sai tietää, että olen tällä hetkellä työtön, se sana oli kuin minulla olisi ollut jokin tarttuva henkeä uhkaava tauti, vaikka sen ei pitäisi olla mitenkään asioiden hoidon jättämistä hoitamatta tai väheksyä työttömän tarvetta hoitaa asioitaan. En tiedä miten työttömiin suhtaudutaan muissa maissa, mutta Suomessa työtön on paha ihminen, itse kuitenkin kaiken aiheuttanut juomisellaan tai muuten laitapuolen tempuillaan, minulla ei ollut mitään noista mutta hylkiö olin vaikken oikeasti ollut muuta kuin työtä vailla oleva ihminen. Työnantajia ei kukaan mollannut !
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne työllistä itseään yrittämällä kun on niitä tukia ja yrittäjän ei tarvitse maksaa mitään veroja. Mikä noita työttömiä oikein vaivaa?
Kerrotko minkä alan yritys kannatta ja myös elättää kun jatkuvasti tulee konkursseja ja lopettamisia, ihmiset eivät käytä palveluja tässä taloustilanteessa.
Suhtaudun rämäkkänaurulla hullun apn haukkumis aloituksiin Voi luoja kun on autistivammaisella kivaa Ota keksi ja mehua kun olet jankannut näitä koko päivän
Ihan normaalisti, miten sitten pitäisi suhtautua ?