Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran raakaruokinta - onko se paljon kalliimpaa kuin nappulat?

Vierailija
07.01.2026 |

Ja en nyt tarkoita Sertiä tai muuta halpisnappulaa, vaan ihan kunnollista. Liha on kallista - tuleeko koiran raakaruokinta siis paljon kalliimmaksi kuin nappulat? 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi. Tämän huomaa jo ihan kilohintoja katsomalla.

Itse tilaan kerralla ison määrän Kennel-Rehulta. Kolmen isohkon koiran ja neljän kissan ruokintaan menee n. 200 € kuussa.

Ja tähän oikeaoppisesti myös vitamiinit ja hivenaineet lisäksi?

Vierailija
62/76 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ruokinta ylipäätään on kallista, itse asiassa tuhoisaa, ei ole ihmiskunnalla varaa.

paitsi rikkailla bunkkereidensa pihalla vahtimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap.

Vierailija
64/76 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ravinto maksaa.

Vierailija
65/76 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vahvuutta kestää pahoja asioita

Vierailija
66/76 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olet oikeassa palstassa?

Vierailija
67/76 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku piski ja sen ruuat hah hah.

Vierailija
68/76 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällinen ja hengitä syvään.

Vierailija
69/76 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas tätä myötähäpeän määrää

Vierailija
70/76 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä osuu sinulla hermoon. Mietipä miksi.

Vierailija
71/76 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat on eläneet sellaisen 25-30% vanhemmaksi kuin keskimäärin kyseisen rodun ikäennusteet. 

Ja syötän hyvin vähän nappulaa ja paljon raakaruokaa. Kesällä ruokavalioon vielä kuuluu villiyrtit ja syksyllä riista.

Just koirani söi aamupalaksi raakaa jauhelihaa, kananmunan keltuaisen, nokkosta ja chiansiemeniä. Tykkäs niin paljon, että kävi kahdesti nuolemassa kuppiaan puhtaaksi.

Koirat ovat myös olleet terveitä. Ellin luona ollaan käyty vaan tapaturmissa (harvoin) ja rokotuksilla. Rokotusten yhteydessä on tehty laaja terveystarkastus. Koiria mulla on ollut 9 kpl.

Vierailija
72/76 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttä.

Vierailija
73/76 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua.

Vierailija
74/76 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole sattumia, vain kohtaloita.

Vierailija
75/76 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50/50 lihaa ja nappulaa. Ostan lihan ruokakaupasta, joten on kilohinnaltaan kallimpaa kuin nappulat. 

Eli syötät halpisnappulaa?

Meidän hauvat syö paraslaatuista kanadalaista maatilalla vapaana laiduntaneen lampaan lihaa. Tuollaista oikein testejä voittanutta https://testaajat.com/paras-koiranruoka/

Miten ruokakaupan liha sitten on kalliimpaa? Vai ostatko ihmisille tarkoitettua lihaa? Siinä nyt ei ole järjen hiventä.

Minä syötän ihmiselle tarkoitettua lihaa, kun koiralle ei maistu eläinkaupan lihat. Eri

Älä anna muuta kuin sitä ruokaa mitä haluat koiran syövän. Koiralle ei o

En pakota syömään. Eläinkaupan liha on kyllä veristä mössöä. Ei käy kukkarolle vaikka ostan lihat ruokakaupasta. 

Meillä syövät eläinkaupan lihaa. Näyttää ja haisee paremmalta hampurilaispihvi lihalta. 

Vierailija
76/76 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koirat on eläneet sellaisen 25-30% vanhemmaksi kuin keskimäärin kyseisen rodun ikäennusteet. 

Ja syötän hyvin vähän nappulaa ja paljon raakaruokaa. Kesällä ruokavalioon vielä kuuluu villiyrtit ja syksyllä riista.

Just koirani söi aamupalaksi raakaa jauhelihaa, kananmunan keltuaisen, nokkosta ja chiansiemeniä. Tykkäs niin paljon, että kävi kahdesti nuolemassa kuppiaan puhtaaksi.

Koirat ovat myös olleet terveitä. Ellin luona ollaan käyty vaan tapaturmissa (harvoin) ja rokotuksilla. Rokotusten yhteydessä on tehty laaja terveystarkastus. Koiria mulla on ollut 9 kpl.

Meillä on kaksi 15v labbista. Eivät ole syöneet nappuloita ikinä. Rokotukset ainoa mihin eläinlääkäriä on tarvittu. Tuttu eläinlääkäri tutki keväällä ilmaiseksi tarkempaa kun ovat edelleen niin näpsäkässä kunnossa. 

Onhan nuo jo vanhuksia mutta ei noiden sisarukset ole 10 v pidempää eläneet. Ovat eri sukuisiakin.