Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri tienaa 4000€/kk kaupan kassana

Vierailija
07.01.2026 |

Minä korkeasti koulutettu sairaanhoitaja tienaan vain 2400€/kk...

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up👴🏿👴🏿👴🏿👴🏿👴🏿👴🏿👴🏿👴🏿

Vierailija
62/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK ei ole yliopistoon verrattava....nimi on harhaanjohtava. Entinen nimitys on opisto, amk-tutkinnot on jatkojalostettuja amistutkintoja.

AMK vaatii enemmän kuin yliopisto jossa ei ole edes läsnäolo pakkoa.

Vaatiiko? Eli sairaanhoitaja on korkeammin koulutettu ja pätevämpi kuin lääkäri. Okei.

Kyllä sairaanhoitaja osaa tehdä paremmin töitä kuin lääkäri.

Tervemenoa aivo- tai sydänleikkaukseen sairaanhoitajalle :-)

Suurin osa lääkäreistä ei noita tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään et ole sairaanhoitajana korkeasti koulutettu, ja lisäksi sinulta jäi mainitsematta kaverisi työtuntien määrä. Jos sinä teet viisipäiväistä viikkoa ja pelkästään päivätöitä, et tienaa yhtä paljon kuin hän joka on töissä viikonloput ja pyhät. Sairaanhoitajana pääset hyville ansioille tekemällä yövuoroja olemalla töissä joulun, uudenvuoden, koko pääsiäsen ja kaikki arkipyhätkin.

AMK on korkeakoulu, yliopistoon verrattavissa.

Ap

Ei oo!!!

Vierailija
65/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tienata paremmin sairaanhoitajana niin suosittelen lähtemään Norjaan, Ruotsiin, Sveitsiin tai Saudi Arabiaan töihin.

Vierailija
66/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansikuvatytön kaunis Sannuli markkinoi suomalaiselle tyhmäkansalle mitä itse tahtoi, lähetteli miljardit etelän maihin saaden huippuviran itselleen - ja tyhmäakat sen kuin vaan hurraa ja taputtaa...

Sannapsykoosisi on niin paha, että suosittelen menemään leivänpaahtimen kanssa kylpyyn.

Vierailija
67/75 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on muitakin tuloja esim sijoituksia, joita on saanut vanhemmiltaan.

Ei ole, ihan pelkkä kaupan kassan palkka, tekee kyllä viikonloput ja pyhät töitä

ap

Tuosta tulee peruspalkalla 285h/kk (täysiaikainen 150-160, 14e/h). Kuukaudessa on vain 4 sunnuntaita joten vähennetään tuplatunteja 32. Vieläkin jää 252h, illoista ei niin hirveästi extraa saa.

252h / 30pv on JOKA päivä kuukaudessa 8,4h töissä...

Ihan varmasti!

Tienaa melkein 20€/tunnissa ja joskus tekee 12 tunnin päiviä

ap

Ei mikään kauppa maksa 20e tunti myyjälle, kassalle! 

Kaupan kassan palkat vaihtelevat kokemuksen, sijainnin ja työehtosopimuksen mukaan, mutta keskimäärin puhutaan 23002400 € kuukausipalkasta vuonna 2023/2024, lisien (kuten ilta- ja viikonloppulisät) ollessa merkittävä osa kokonaisansiota, ja ammattiliitto PAMin sopimukset takaavat tasaisen korotuksen, kuten 1.5.2025 voimaan astuneet palkkataulukot ja tulevat korotukset osoittavat

Kaupan alan korkein palkkaluokja D yli 9v töissä: 17,86e/h

Vierailija
69/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ihan pelkkä kaupan kassan palkka, tekee kyllä viikonloput ja pyhät töitä

ap

Tuosta tulee peruspalkalla 285h/kk (täysiaikainen 150-160, 14e/h). Kuukaudessa on vain 4 sunnuntaita joten vähennetään tuplatunteja 32. Vieläkin jää 252h, illoista ei niin hirveästi extraa saa.

Ihan varmasti!

Sä et nyt ainakaan osaa matikkaa jos sä vähennät sunnuntain tuplapalkan 4x8hx2 = 64h ei 32h eli 285h:sta jää enää 221h ei 252h. Siitä 221h voi olla myös lauantait ja illat eli päästään normi työaikaan. 

Huoh, vähensin pelkät lisätunnit eli 4x8h, perustunnit jätin kokonaismäärään jotta saan ne tasan kuukaudelle.

Saako lauantaistakin tuplapalkan, ei. Eikä illoista. Ne on niin pieniä summia ettei mitenkään pudota tuntimäärää normaaliin.

Kaupan alalla lauantailisä on 5,27 €/tunti (tai 5,46 €/tunti PKS-alueella).

4 lauantaita per kk = 4x8x5,27 yhteensä 168,64e, pks 174,72e

Vierailija
70/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan varmasti!

Tai sitten ei.

"Vuorokautinen ylityö: Kahdelta ensimmäiseltä ylityötunnilta 50 % korotus, seuraavilta 100 % korotus.

Viikoittainen ylityö: Yleensä 50 % korotus viikoittaisen ylityön rajan ylittäviltä tunneilta, mutta TES voi sopia paremmin.

Kaupan alalla ilta-, lauantai- ja sunnuntaityö ei ole ylityötä!  Ylitöistä sovitaan erikseen ja niitä voi olla esim inventaari. Sunnuntaista maksetaan tupla mutta illoista ja lauantaista vain pieni lisä 

Toimistotyössä tuo kirjoittamasi pätee muilla paitsi ylemmillä toimihenkilöillä. 

Vierailija
71/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tienata 4000 euroa jos on joka päivä 10 tuntia töissä. Olen itse ollut kaupan kassalla töissä vuosia ja tienasin parhaimmillaan noin 4 tonnia mutta olin myös viikonloppuisin töissä.

Vierailija
72/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa pientä kauppaa kuten salea jossa myyjiä on vähän. Helposti tule 10 tunnin päiviä töissä ja viikonloput myös niin voi saada sen 4000 euroa. Olin itse salessa meinaan töissä.

Vierailija
73/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettu sairaanhoitaja

Ei ole aikakaan kun ne oli opistosta valmistuneita. 

Ai, että. Opistohullu taas linjoilla. On se hieno asia ylpeillä sillä, ettei ymmärrä maailma muuttuu. Samalla suomalainen koulutusjärjestelmä läheni muita länismaita, mutta eihän se opistohullua kiinnosta. Ymmärrys kun jumahti YYA- ajan Suomeen, josta muut lukee enää historian kirjoista. 

Vierailija
74/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan osa-aikatyöllä vaikka 100h tunneilla/kk kaikkine lisineen ym. käteen 1600-1700. 2000 jää käteen jos vähän enemmän teen tunteja eikä tarvi täysiä päiviä tehdä kuin todella harvoin eli riittää mulle ja vapaa-aikaa jää hyvin. Kokoaikatyörä mun ei tarvitse edes miettiä.

Vierailija
75/75 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan osa-aikatyöllä vaikka 100h tunneilla/kk kaikkine lisineen ym. käteen 1600-1700. 2000 jää käteen jos vähän enemmän teen tunteja eikä tarvi täysiä päiviä tehdä kuin todella harvoin eli riittää mulle ja vapaa-aikaa jää hyvin. Kokoaikatyörä mun ei tarvitse edes miettiä.

En ole kaupassa töissä vaan Sote alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi