Miksi nykyisin niin moni aikuinen nainen pukeutuu arjessa urheiluvaatteisiin???
Tietenkin ymmärrän jos on menosa urheilemaan tmv, mutta kun tämä samainen tyyli on myöskin kaupungilla, työpaikalla jne. en vain ymmärrä mikä tuossa on se ajatus. Siis tyyliin asuna aikuisella kollarit ja huppari tai legginsit ja urheilupaita. Nämä voivat kuitenkin olla jotain monien satojen hintaisia merkkivaatteita!
Jos haluaa pukeutua mukavasti ja silti asiallisesti, niin sen voi tehdä erittäin pienellä vaivalla! Esimerkiksi pukeutumalla juurikin niihin trikoisiin ja laittamalla siihen päälle jonkun mekon, neuleen, paitapuseron tmv. tai sitten voisi käyttää jegginsejä! Ne sentään näyttävät enemmän oikeilta housuilta. Toisaalta en ihan ymmärrä sitäkään että miten ne perinteisemmät housut ovat nyt niin monen mielestä muuttuneet niin kovin epämukaviksi??? Teinitkin ovat siirtyneet takaisin farkkuihin...Olisiko kuitenkin vain tottumuskysymys?
Mun epäsuosittu mielipiteeni siis on, että voisi edes vähän nähdä tyylillisesti vaivaa pukeutumisessa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn monesti kaupassa salin jälkeen, kun kauppa on matkan varrella, samoin työmatkasiirtymiseen omalla autolla laitan jotkut rennot vaatteet, töissä vaihtuu sitten työasu. Missä ihmeen välissä tähän pitäisi joku mekko kiskoa päälle ja miksi?
Etkö käy suihkussa ja vaihda puhtaita vaatteita salilla hikoilun jälkeen?
Ei tullu hiki.
On aika ällöä kun varsinkin nuoret naiset vetää toppatakkia suoraan hikisten ja märkien salivaatteiden päälle käymättä suihkussa. Vanhemmat naiset käy yleensä peseytymässä.
Vierailija kirjoitti:
On aika ällöä kun varsinkin nuoret naiset vetää toppatakkia suoraan hikisten ja märkien salivaatteiden päälle käymättä suihkussa. Vanhemmat naiset käy yleensä peseytymässä.
Nuoret naiset voivat tulla hikisine salivaatteineen kämpilleni... :D
Etätöissä ei pieruverkkarit haittaa
Siis minun arjessani pukeudun just niinkuin itse haluan enkä tarvitse ap:n hyväksyntää. Jokainen aikuinen ihminen kantaa itse vaatteensa. En kaipaa kehuja tai moitteita tai ihmettelyä omista vaatteistani. Mukavuus ennen kaikkea. Ei kiinnosta muoti tai tyylikkyys. Ap sitten itse pukeutuu juuri niinkuin hän tykkää niinkuin varmaan tekeekin. Mutta pitäähän sitä nyt ap:n vähän päästä pätemään ja arvostelemaan muita kun tulee vähän parempi olo.
Näillä säillä kiinnostaa lähinnä pysyä lämpimänä, ei tyylikkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee raiskatuksi niin eipä tarvi naista syyttää että pukeutui paljastavasti ja oli tyrkky. Jos se sitten on tämä joka miehiä harmittaa.
Mutta ihan vakavasti puhuen, ei ole mitään merkitystä miten pukeudut kauppaan kun vaan on vaatteet päällä. Toisten juhliin tms jos pukeutuu collareihin, niin se on epäkunnioittavaa. Myös joissain työpaikoissa edellytetään tietynlaista pukeutumista, mutta jossain paikoissa asu on vapaa ja monessa työssä on työvaatteet, kuten minun työssäni. Minä kyllä ehkä hieman ihmettelin kun tyhypäivässä käytiin ravintolassa syömässä ja elokuvissa, niin melkein kaikilla collarisetti tai farkut ja huppari. Miehillä ja naisilla.
Mulle tulee aina mieleen collareista juhlissa, se kun olin Hong Kongissa kiinalaisissa häissä. Ikinä en ole nähnyt sellaista hääpukeutumista semi-varakkaiden ihmisten juhlissa. Juhlapari ja lähipiiri olivat pukeutuneet pitkiin iltapukuihin. Mulla oli siisti juhlamekko, mutta sain melkein slaagin, että olen ihan hirveän alipukeutunut juhliin, kun en tajunnut, että se oli iltapukujuhla. Sitten loput vieraat saapuivat juhliin ja ne kaikki oli tyyliin ihan tavallisissa vaatteissa. Osalla oli jotkut hupparit päällä. Niihin verrattuina mä olin ylipukeutunut.
Mä en edelleenkään tiedä, mikä niissä juhlissa oli pukeutumiskoodi.
Vierailija kirjoitti:
Muut vaatteet on keinokuituja nykyään. Urheiluvaatteissa sentään vähän puuvillaakin. Collareiden alle sopii villahousuja. Hupparin hupun voi vetää päähänsä jos sisätilassa vetää kylmästi.
Mä olen luovuttanut. Suomen talvessa ei viitsi tyylikästä eurooppalaista pukeutumista enää edes yrittää.
Outoa. Itse käytän nimenomaan 100 % puuvillaa, villaa ja merinovillaa, kesällä myös pellavaa ja viskoosia. Muutaman prosentin elastaania hyväksyn tietyissä vaatteissa, kun on vaikea löytää ilman. Mekkoja, neuletakkeja, samettihousuja, kaikkea mistä pidän. Urheiluvaatteet jätän urheiluun.
Minä kävelen tai pyöräilen salilta kotiin, niin joo, en aatellut käydä salilla suihkussa, vaan käyn kotona, koska kotimatkalla tulee kuitenkin uudestaan hiki.
Mitä sä selität?! Kolari ja huppari muka urheiluvaatetus. Nuorethan pukeutuu noin melkein joka paikassa nykyään ja itsekin toisinaan käytän kolareita ja hupparia. Vaihda itsesi tälle vuosi tuhannelle ja tuo pois sieltä edelliseltä vuosisadalta. Taidat itse pukeutua Ap vieläkin pellavapaitaan ja sarkahousuihin.
Ehkä aloitus oli niin osuva, että aiheuttaa vastareaktioita. Menee aloittajan haukkumiseen ja hänen näkemyksensä oikeutuksen kiistämiseen.
Etkö käy suihkussa ja vaihda puhtaita vaatteita salilla hikoilun jälkeen?