Miksi nykyisin niin moni aikuinen nainen pukeutuu arjessa urheiluvaatteisiin???
Tietenkin ymmärrän jos on menosa urheilemaan tmv, mutta kun tämä samainen tyyli on myöskin kaupungilla, työpaikalla jne. en vain ymmärrä mikä tuossa on se ajatus. Siis tyyliin asuna aikuisella kollarit ja huppari tai legginsit ja urheilupaita. Nämä voivat kuitenkin olla jotain monien satojen hintaisia merkkivaatteita!
Jos haluaa pukeutua mukavasti ja silti asiallisesti, niin sen voi tehdä erittäin pienellä vaivalla! Esimerkiksi pukeutumalla juurikin niihin trikoisiin ja laittamalla siihen päälle jonkun mekon, neuleen, paitapuseron tmv. tai sitten voisi käyttää jegginsejä! Ne sentään näyttävät enemmän oikeilta housuilta. Toisaalta en ihan ymmärrä sitäkään että miten ne perinteisemmät housut ovat nyt niin monen mielestä muuttuneet niin kovin epämukaviksi??? Teinitkin ovat siirtyneet takaisin farkkuihin...Olisiko kuitenkin vain tottumuskysymys?
Mun epäsuosittu mielipiteeni siis on, että voisi edes vähän nähdä tyylillisesti vaivaa pukeutumisessa.
Kommentit (93)
Miksi pitäisi pukeutua? Ketä varten?
Vierailija kirjoitti:
Käyn yhdellä salilla joka on suoraan kaupan vieressä. Olisi kyllä koomista jos salille pitäisi kantaa joka kerta toinen vaatekerta mukaan, että voi astua viereiseen kauppaan sisään. Tai ajaa välillä takaisin kotiin vaihtamaan joku kauluspaita ja suorat housut päälle.
Mutta miksi tämä tapahtuu vain salilla kävijöiden keskuudessa? En ole koskaan nähnyt kaupassa vaikka karate, ratsastus tai edes jalapallo tai edes puolivarustautunutta lätkäilijää...ei poikkeuksetta vain salilla kävijät eivät koe tarvetta vaihtaa treenivetimiään????????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Ajatella - silloin kun olin nuori, vain pari kymmentä vuotta sitten, oli nimenomaan tärkeää, että liikuntasuorituksen jälkeen käydään suihkussa ja vaihdetaan hikiset vaatteet muihin, jottei aleta haista. Nykyään hienhaju vaan peitetään jollain pacorabannella ja ympäristö yskii.
Mahdat olla likainen kun haiset pahalle treenin jälkeen. Silloin 20 vuotta sitten joskus minä kävin kaupassa treenin jälkeen. Kauppa oli siinä lähellä kotimatkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Ap nosti ongelmaksi vain naiset. Urheilullisesti pukeutuneet miehet ei selvästikään ole ongelma. Miksi?
Miehet näyttää siltä, kuin olisivat lähdössä vaellukselle, naiset kuin olisivat lähdössä juoksulenkille. Mutta en arvostele, koska itsekin pukeudun näihin tyyleihin. Mukavuus ja käytännollisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn yhdellä salilla joka on suoraan kaupan vieressä. Olisi kyllä koomista jos salille pitäisi kantaa joka kerta toinen vaatekerta mukaan, että voi astua viereiseen kauppaan sisään. Tai ajaa välillä takaisin kotiin vaihtamaan joku kauluspaita ja suorat housut päälle.
Ajatella - silloin kun olin nuori, vain pari kymmentä vuotta sitten, oli nimenomaan tärkeää, että liikuntasuorituksen jälkeen käydään suihkussa ja vaihdetaan hikiset vaatteet muihin, jottei aleta haista. Nykyään hienhaju vaan peitetään jollain pacorabannella ja ympäristö yskii.
Älä höpötä. Ihan yhtä pahalta tai hyvältä voi duunista tulleet haista kaupassa. Pitäiskö kaikkien käydä aina kotona suihkussa ja vaihtamassa vaatteet ennen kuin voi lähteä asioille?
Mulla on niin hyvä dödö, että se kyllä pitää salitreenin ajan, sen takia ei tarvitse lähteä kotiin ennen kaupoille menoa. Jotain tolkkua nyt taas näihin ulinoihin.
Koska ne on mukavat. Käyn salilla melkein joka päivä, ja mulla on kolme pientä lasta joiden takia joudun jatkuvasti kyykkäämään ja kumartumaan ja nostelemaan arjessa. Käyn myös töissä. Mulla ei ole yksinkertaisesti aikaa alkaa arjessa pyörittämään saman päivän aikana useampia vaatekokonaisuuksia, että olisin jotenkin erityisen tyylikäs jotain tuntemattomia ihmisiä varten. Heitän aamulla legginsit ja hupparin päälle, otan kahvin ja painun töihin. Sieltä kaupan kautta kotia, salille tai hakemaan lapset. En kantele mukanani mekkoja ja kauluspaitoja, että voisin vaihtaa jossain vessassa vaatteni kesken päivän. En pukeudu sinun, vaan omaa elämääni varten.
Plus, teen töitä lastentarhanopena, ja siellä pienten ihmisten kanssa urheiluvaatteet on vaan käytönnölliset.
Vierailija kirjoitti:
Ne on mukavia päällä. Keskity omiin vaatteisiisi, äläkä ole tuollainen pinnallinen toisten vaatteiden kyttääjä.
Tämä. Samaa mieltä. Ei ainakaan mua kiinnostaa miten muut tykkää pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Muut vaatteet on keinokuituja nykyään. Urheiluvaatteissa sentään vähän puuvillaakin. Collareiden alle sopii villahousuja. Hupparin hupun voi vetää päähänsä jos sisätilassa vetää kylmästi.
Mä olen luovuttanut. Suomen talvessa ei viitsi tyylikästä eurooppalaista pukeutumista enää edes yrittää.
Luonnonkuidut on kirppiksillä. Mut vaatettaa Sellpy, en käytä keinokuituja ihoa vasten. Uutena ostava joutuu sitten maksamaan paljon ja näkemään vaivaa.
Koska pakko näyttää persettä? Joka paikassa. Johan se oli nuoruudessakin ikäiseni tytöt pissixtyt tai onlyt jalassa ja silloinkin piti olla perse tyrkyllä koko ajan. Eikö naisilla liiku päässä mikään muu kuin oman perseen esittely joka paikassa? Mitäköhän tällä halutaan viestittää?
Vierailija kirjoitti:
Koska pakko näyttää persettä? Joka paikassa. Johan se oli nuoruudessakin ikäiseni tytöt pissixtyt tai onlyt jalassa ja silloinkin piti olla perse tyrkyllä koko ajan. Eikö naisilla liiku päässä mikään muu kuin oman perseen esittely joka paikassa? Mitäköhän tällä halutaan viestittää?
No tämähän nyt riippuu ihan siitä milloin sun nuoruutesi on ollut. Mun nuoruudessa iso perse olisi ollut kauhistus ja ne pienetkin ängettiin unisexleviksiin ilman elastaania ja peitettiin flanellipaidanhelmalla. Mitä me silloin haluttiin viestittää, muotitietoisuutta, asennetta ja yhteenkuuluvuutta. Eiköhän se persemuotikin ole samaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ääliö vahtaa miten toiset pukeutuu? Sitten vielä stressaa toisen pukeutumisesta.
Ei tarvitse vahata kun ihan näkee normaalisti katsomalla ihmisiä asiakaspalvelu duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pukeutua? Ketä varten?
Tyypillinen suomalainen. Mitä rumempi pukeutuminen sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ääliö vahtaa miten toiset pukeutuu? Sitten vielä stressaa toisen pukeutumisesta.
Ei tarvitse vahata kun ihan näkee normaalisti katsomalla ihmisiä asiakaspalvelu duunissa.
vahdata
Ainakin miesten pukeutumisessa on se ongelma, että tarjolla on joko urheiluvaatteita tai sitten juhlavaksi miellettyjä asusteita. Kärjistäen tuulitakin ja villakangastakin välillä ei ole juuri mitään. Joko puuvillainen collegepusero tai bisneshenkinen kauluspaita. Jokainen vaateliike tai sen kaltainen tarjoaa mustia huppareita ja farkkuja, muu valikoima pienempi.
Pidän collareita, koska ne ovat pehmeät ja mukavat :)
Muistatko koronavuodet? Niiden aikoihin ns athleisure vakiintui hyväksytyksi jokapaikantyyliksi. Kun ei tarvinnut miettiä tapahtumia, harrastuksia, juhlia tai edes lähitöitä pukeuduttiin niin kuin oli mukavaa.
Meinaatko, että miehet näkevät aikaa tai vaivaa pukeutuakseen tyylikkäästi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en valitettavasti ymmärrä ihmisiä jotka ei käy salilla suihkussa ja vaihda normivaatteet sen jälkeen päälle.
Suomessa pitää aina olla kaikki niin käytännöllistä. Lenkkarit, lököhousut jne.
Koska ketään ei kiinnosta urheilullisesti pukeutuneet miehet. Paitsi pimeän aikaan, mutta silloin ei pukeutuminen ole se ongelma.