Hesarin narsistinen näkökulma erosta
Vuoroviikoin voi käydä treffeillä ja hoitaa itseä. Se ei tuntunutkaan äidistä kivalta ajatukselta. Entä lapset?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
No eipä jutussa paljon isänkään näkökulmaa taida olla, jos lapset unohdetaan kokonaan?
Tuota. Jos minä teen artikkelin vaikkapa maitoallergiasta. Niin ei siinä artikkelissa luultavasti käsitellä mitä kaikkia muita allergioita on olemassa, kärsiikö lapseni allergiasta, ovatko omat vai lapseni oireet vaikeampia, entäpä lapset maailmalla -onko allergiaan hoitoja tarjolla..
Kun se on juttu minun allergiastani.
Jos HS tekee jutun äideistä, jotka kaipaavat vuoroviikoin lapsiaan, eivätkä pysty siksi nauttimaan edes lisääntyneestä "omasta ajasta", niin voihan se olla, ettei siinä oteta isän näkökulmaa, tai edes lasten, erikseen esille.Se ei tarkoita, etteikö tätä näkökulmaa olisi olemassa ja etteikö äiti olisi siitäkin tietoinen. Artikkeli ei vaan käsittele sitä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis AP lukenut koko juttua? Sen jutun koko pointti oli se että moni vuoroviikkovanhempi kärsii sen etäviikon ajan kovasta lasten ikävästä eikä lainkaan halua edes hyödyntää vapauttaan.
Eli jutussa harmitellaan sitä, ettei olekaan äidin kiva käydä treffeillä ja hoitamassa ITSEÄÄN. Etkö itse lukenut aloitusta.
Ai kamala. Äiti hoitaisi ITSEÄÄN! Hyi sentään!
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjussa kukaan ei puhu edelleenkään lapsista, mistä ap. puhui. Entä lapset, miltä niistä tuntuu olla joka toinen viikko eri paikassa?
No, oma lapsi sanoi, että noin 13-vuotiaana otti suoraan sanottuna päähän olla joka toinen viikonloppu mökillä ja välillä mummilassakin, vaikka sitä ennen ne olivat aina viikkojen kohokohta.
15-16 vuotiaana hän alkoikin sitten jäädä pois reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan ja halveksin homocity-lehteä päivä päivältä enemmän
Homocity? Ootko niitä ylilaudan pellejä? Vain siellä sanottiin Helsinkiä tuolla nimellä joskus. Säälittävä kaveri olet ja säälittävä sivusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjussa kukaan ei puhu edelleenkään lapsista, mistä ap. puhui. Entä lapset, miltä niistä tuntuu olla joka toinen viikko eri paikassa?
No, oma lapsi sanoi, että noin 13-vuotiaana otti suoraan sanottuna päähän olla joka toinen viikonloppu mökillä ja välillä mummilassakin, vaikka sitä ennen ne olivat aina viikkojen kohokohta.
15-16 vuotiaana hän alkoikin sitten jäädä pois reissusta.
Toinen teineistäni, entinen vuoroviikkolapsi, käy enää satunnaisesti isällään. Toinen menee edelleen isäviikkoina joskus isälleen, tosin käy sitten isäviikon aikana luonani noin 3-5 kertaa.
Teinejä ei voi pakottaa toisen vanhemman luokse, kannattaa hoitaa se vanhemmuus isänkin niin, että lapset viihtyvät isän luona myös silloin, kun saavat itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Saa sen kuvan, että pääosin nainen hakee avioeroa päästäkseen eroon lapsistaan joka toiseksi viikoksi.
Se on sinun oma ajatuksesi.
Senku nimittelette. Eronneelle naiselle tuosta nimittelystä tulee mieleen lähinnä, että voi miten ihanaa, kun tuollaista käytöstä ei tarvitse enää kotonaan sietää. Vähän ihana tulla töistä kotiin, istua rauhassa kahvikupin kanssa sohvalle ja lukea hetki täältä kuralaarista millaisia miehet taas oikeastaan olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sen kuvan, että pääosin nainen hakee avioeroa päästäkseen eroon lapsistaan joka toiseksi viikoksi.
Se on sinun oma ajatuksesi.
Se on miehistä ahdistusta siitä, että joutuu hoitamaan omia lapsiaan yksin joka toinen viikko ja suunnitella menonsa lapsiensa mukaan.
Hs jutut päivä päivältä ala-arvoisempia, jotain 25-30v voimaantuneita tytsyjä tekemässä toisilleen ihkuja juttuja luettaviksi...voi luoja mitä shaissee..
Muutama tutkiva ja syvääluotaava vanhempi toimittaja löytynee, kaikki tuo kevyt suhdedraama helvettiin ja tytkiva journalisti etualalle, muutwn on lehden maine mennyt. Nää pilipali toimittajat voi mennä vaikka is tai 7 päivää kirjottelee.
Tää maa on täynmä eronneita, kun ei vaan nyt ollutkaan se unelmien henkilö.. , ei oo enää normaalia että lapsella asuu vanhemmat samassa taloudessa vaan ollaan erottu, Miten ihmiset voi erehtyä noin pahasti pariutuessaan ja lisääntyessään???
Sitten vielä nää äidit jotka ei tiedä missä isä tai edes kertoneet isälle että lapsi on hänen.. Näitä itsekkäitä akkoja riittää....
Vierailija kirjoitti:
Hs jutut päivä päivältä ala-arvoisempia, jotain 25-30v voimaantuneita tytsyjä tekemässä toisilleen ihkuja juttuja luettaviksi...voi luoja mitä shaissee..
Muutama tutkiva ja syvääluotaava vanhempi toimittaja löytynee, kaikki tuo kevyt suhdedraama helvettiin ja tytkiva journalisti etualalle, muutwn on lehden maine mennyt. Nää pilipali toimittajat voi mennä vaikka is tai 7 päivää kirjottelee.
No joo, samaa mieltä, ihan näin eronneena naisena. Maailma palaa ja hesari käyttää palstatilaa tällaiseen diipadaapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä jutussa paljon isänkään näkökulmaa taida olla, jos lapset unohdetaan kokonaan?
Tuota. Jos minä teen artikkelin vaikkapa maitoallergiasta. Niin ei siinä artikkelissa luultavasti käsitellä mitä kaikkia muita allergioita on olemassa, kärsiikö lapseni allergiasta, ovatko omat vai lapseni oireet vaikeampia, entäpä lapset maailmalla -onko allergiaan hoitoja tarjolla..
Jos HS tekee jutun äideistä, jotka kaipaavat vuoroviikoin lapsiaan, eivätkä pysty siksi nauttimaan edes lisääntyneestä "omasta ajasta", niin voihan se olla, ettei siinä oteta isän näkökulmaa, tai edes lasten, erikseen esille.Se ei tarkoita, etteikö tätä näkökulmaa olisi olemassa ja etteikö äiti olisi siitäkin tietoinen. Artikkeli ei vaan käsittele sitä asiaa.
Tämä. Näin juuri narsismissa. Minä, minä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Senku nimittelette. Eronneelle naiselle tuosta nimittelystä tulee mieleen lähinnä, että voi miten ihanaa, kun tuollaista käytöstä ei tarvitse enää kotonaan sietää. Vähän ihana tulla töistä kotiin, istua rauhassa kahvikupin kanssa sohvalle ja lukea hetki täältä kuralaarista millaisia miehet taas oikeastaan olikaan.
Niinpä, miettivät pikemmin sitä, miltä lapsesta tuntuu rampata kahta kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, samaa mieltä, ihan näin eronneena naisena. Maailma palaa ja hesari käyttää palstatilaa tällaiseen diipadaapaan.
Maailma palaa ja te käytätte Sanoman palstatilaa jonkun lifestyle-osastolta kaivellun maksullisen jutun pöyristelyyn se sijaan että lukisitte uutisia ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin ikinä ei tule niitä muita artikkeleja, joissa lapsen tai isän ääni kuuluisi. Tässä on juuri intersektionaalisen journalismin ongelma. Se ei edes yritä olla objektiivinen saati etsiä totuutta ja kertoa ongelmasta kokonaisuutena. Se valitsee aina puolensa ja narratiivin.
Jutussa ero on siis äidin ongelma siitä, ettei huvitakaan mennä treffeille tai seksiklubille. Onkin ikävä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tää maa on täynmä eronneita, kun ei vaan nyt ollutkaan se unelmien henkilö.. , ei oo enää normaalia että lapsella asuu vanhemmat samassa taloudessa vaan ollaan erottu, Miten ihmiset voi erehtyä noin pahasti pariutuessaan ja lisääntyessään???
Sitten vielä nää äidit jotka ei tiedä missä isä tai edes kertoneet isälle että lapsi on hänen.. Näitä itsekkäitä akkoja riittää....
Äitini odotti toista lasta kun isäni häipyi, haki yksin avioeroa kun ei ollut kuulunut puoleen vuoteen, käräjille saatiin juuri ennen kuin veljeni syntyi ja siellä väitti että syy avioeroon on se että lapsi ei ole hänen. Pakoili isyystestejä taas aikansa, todettiin isäksi ja sitten ei näkynyt tai kuulunut. Tämä 80-luvun alussa. 1991 ilmoitti paitsi itsestään, myös olevansa nyt isä kaikkien vuosien edestä meille ja siinä välissä syntyneelle siskopuolelle. Pari kertaa suurieleisesti vei pizzalle ja katsomaan taloaan. Sen jälkeen ei ottanut yhteyttä enää, ei ollut tuntevinaan. Toisesta vaimosta ja siskopuolesta oli myös eronnut teille tietymättömille. Seuraavan kerran kuului, kun oli kuollut, esikoisena sai asiat hoitaa. Mitään ei maksanut, mitään ei jäänyt.
Että enpä tiedä, ei kertonut mikä oli vikana, lähti kun olin 1,5 -vuotias ja olivat olleet useamman vuoden naimisissa.
"Eivät kärsi, kun muuttavat joka viikko eri paikkaan, kahdelle ihmiselle joiden pitää pitää huolta heistä? Kokeileppa itse."
Kokeilin. Vajaa pari vuotta muutettiin sivuasunnon ja lapsen kodin väliä. Lopetettiin kun toiselle tuli vakituinen uusi suhde.
Tosin tänäkin päivänä muutan mökin ja kodin väliä noin suurinpiirtein syklissä 2 viikkoa kotona, 10 päivää mökillä. Auto on pakattava aina täyteen tavaraa, harrastustarvikkeet; työkone- ja paperit; omat tarpeet; ruokatarpeet; koirat jne. Mennen tullen.