Auton esilämmitys talvella
Sähköautolla se menee esim. näin:
- valitse äpistä lämpötila ja mitä muita lämmittimiä haluat aktivoida
- heti tai ajastimella
- mistä ja milloin vaan
- ei melua, ei pakokaasuja !
- latauskaapelin kautta tai isosta ajoakusta suoraan
- pieni 12 V akku ei kuormitu
- range saattaa pari km lyhentyä
- hinnalla ei oikeasti merkitystä
- nopea, erittäin
Kesällä sitten jäähdytys samoin.
Löytyykö yhtään faktaa, mikä olisi polttomoottoriautolla paremmin?
Kommentit (69)
Miehen esilämmitys talvella:
-Kahvi
-Viilennys tai lämmintä
-Sohva
-Lukemista
-Hattu
Painaa webaston nappia kotona. Aika paljon helpompi kuin mikään äppi.
Johto suoraan seinään tai ajastinkellon kautta. Kaikemmaailman äppejä tartte joka asiaan sotkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rangelle suomenkielistä sanaa?
Ei ole silloin, kun kyse on sähköautosta.
Toimintamatka kuulostaa niin maalaiselta, että parempi puhua rangesta.
Kantama!
Webasto on ihan paras, ei tarvii leikkiä minkään johtojen kanssa. En hanki sähköautoa ennen kuin niihin saadaan langaton lataus.
Webastolla voi myös jäähdyttää kesällä.
Siis onko webastoja vielä olemassa? Sellaista en ole nähnyt varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Avaimessa on sellainen nappi, jota painetaan ja auto lämmittää ihan itse itsensä. Kotona auto on tallissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös anneta ihmisten ihan itse päättää, millä kuljeva peli itse kullekin parhaiten sopii. .
Ei anneta, koska se oma auto ja sen käyttövoima on ainoa oikea. Jos myöntää että joku muu on voinut tehdä toisen ja itselleen oikean valinnan, niin silloin herää se karmea ajatus että onkin itse valinnut väärin. Ja sitähän ei itsetunto kestä.
Sehän se vasta kuluttaakin polttomoottoriauton akkuja kun käytetään webastoja ja jos ajoa ei ole paljoakaan on kohta akku tyhjä jos sitä ei lataa kotona koskaan.
Autoissa kun voi olla päällä talvella puhallin,taka/tuulilasin ja peilienkin lämmittimet samoin penkinlämmittimet ja vieläpä kattava kattaus lisävaloja.
Siinä ei kestä kauaa minkäänmerkkinen akku tuommoista rääkkiä!
kaikeista hölmöintä on kuitenkin lähteä kylmällä autolla liikkeelle,äkkiä on kone loppu ja polttoaineen kulutus suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös anneta ihmisten ihan itse päättää, millä kuljeva peli itse kullekin parhaiten sopii. .
Ei anneta, koska se oma auto ja sen käyttövoima on ainoa oikea. Jos myöntää että joku muu on voinut tehdä toisen ja itselleen oikean valinnan, niin silloin herää se karmea ajatus että onkin itse valinnut väärin. Ja sitähän ei itsetunto kestä.
Juuri näin. Suomalaisen pyhä peltilehmä, ainoa oikea tapa on oma tapa, muiden tavat väärin. Kansa, jolla on Euroopan vanhin autokanta on myös fanaattisin autojen suhteen.
Meillä on täällä -40 pakkasta ja kaupungin kaikki hallit täynnä hyytyneitä autoja lämmittelemässä, käyttövoimasta riippumatta niitä hyytyy. 2 eri naapuria käytetty kaupassa tänään kun yhteensä 3 autoa ei käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Mites vaimon esilämmitys?
Ei "sähkövatkaimella" ajavilla ole vaimoa. H o o n a a a v a t m i e s p e p p u a abc:n i n v a v e s s a s s a, kun odottavat "sähkövatkaimensa" latautimista.
Vierailija kirjoitti:
Painaa webaston nappia kotona. Aika paljon helpompi kuin mikään äppi.
Ja paljonko sen napin "range" on?
Eihän se auto aina ole lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Johto suoraan seinään tai ajastinkellon kautta. Kaikemmaailman äppejä tartte joka asiaan sotkea.
Ja entäs kun se auto on kaukana siitä seinästä eli vaikka toisessa kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Ei se polttomoottorin esilämmityskään mitään meteliä pidä tai saastuta.
Totta, mutta ei toimi ilman kaapeleita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä -40 pakkasta ja kaupungin kaikki hallit täynnä hyytyneitä autoja lämmittelemässä, käyttövoimasta riippumatta niitä hyytyy. 2 eri naapuria käytetty kaupassa tänään kun yhteensä 3 autoa ei käynnisty.
Näitkö yhtään hyytynyttä sähköautoa? Minkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitkö yhtään hyytynyttä sähköautoa? Minkä?
Ehkä niitä ei ollut.
Diesel E Mersu ja tehdas optiona eberi, lämmittää sisätilat ja ohjelmoitu lämmittämään myös moottori. Kännykästä saa ohjelmoida miten ja milloin haluaa lämmityksen tai viilennyksen, mutta yleensä klikkaan kerran ennen lähtöä ja lämmittää 50 minuuttia, ei tarvitse olla lähellä autoa, toimii mistä vain 4g verkon kautta. Ei tarvitse raappia ikkunoita, lämmin auto ja täydellä tankilla range oikeasti vähintään 1200 kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Lohkolämmitin + sisätilalämmitin, ajastettu äpistä.
Kävele autolle ja irrota kaapeli. Aja Ja nauti.
Ja lämmitä aina vähintään 2h🤣
Autot ovat lämpimässä autotallissa, ei tarvitse esilämmitellä huolimatta siitä, millä kulkee.