Kuntoutustuki hylättiin, mihin ihmeeseen mennä töihin?
Älkää ymmärtäkö väärin - toiveena on päästä tekemään töitä ja maksamaan veroja. Tilanne on vain vaikea.
En ole juuri nyt työkykyinen. Miten työmarkkinatuki toimii? Mitä jos en saa töitä, maksetaanko minulle sitten sitä? Entä pitäisikö valittaa täysin erikoisesta päätöksestä, jossa kuntoutus torjuttiin Kelassa. En tajua.
Kommentit (15)
Niin et ole omasta mielestäsi työkykyinen mutta todellisuudessa olet työkykyinen sitähän tämä tarkoittaa. Voi kuule omasta mielestään työkyvyttömiä on vaikka kuinka milloin milläkin tekosyyllä. Nyt vaan hakeutumaan kuntouttavaan työtoimintaan ja työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin jos ei avointa työpaikkaa heti löydy.
Oletko missä hoidossa? Lääkärin kanssa miettimään, mitä seuraavaksi. Joskus auttaa kun b-lausuntoa muokataan. Ne on kelassa tosi tarkkoja siitä miten asiat esitetään ja se vaikuttaa päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin et ole omasta mielestäsi työkykyinen mutta todellisuudessa olet työkykyinen sitähän tämä tarkoittaa. Voi kuule omasta mielestään työkyvyttömiä on vaikka kuinka milloin milläkin tekosyyllä. Nyt vaan hakeutumaan kuntouttavaan työtoimintaan ja työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin jos ei avointa työpaikkaa heti löydy.
Kysymys kuului, mitä tukea saan jos en saa töitä? Vuokra on pakko maksaa.
Haet työttömyysetuutta eli sinun täytyy olla valmis ottamaan vastaan työkykyä vastaavaa työtä.
Ei työkyvytön = työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
ootpas harvinaisen tyhmä ihminen
Työttömäksi työnhakijaksi on pakko ilmoittautua. Jos olet liitossa, saat ansiosidonnaista ainakin alkuun, spvr ja kutu eivät syö ansiosidonnaisen päiviä.
Voit hakea työttömyyskassan rahaa tai sitten yleistukea Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului, mitä tukea saan jos en saa töitä? Vuokra on pakko maksaa.
Jos ei ole oikeutettu muihin tukiin niin voi olla sairauslomalla oleva työtön, ilman työvelvoitetta. Eli ei tarvitse hakea työtä eikä vastaanottaa töitä. Saa tuon peruspäivärahan/ työmarkkinatuen. Lisäksi voit ehkä saada asumistukea. Keskustele lääkärisi kanssa miten tästä eteenpäin!
Voimia ja Kaikkea Hyvää Sinulle!
Kuntoutus ja kuntoutustuki (määräaikainen eläke) ovat kaksi eri asiaa. Oletko harkinnut ammatillisen kuntoutuksen hakemista?
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea työttömyyskassan rahaa tai sitten yleistukea Kelasta.
Ei tuo ykeistuki ole vielä tullut. Tulee vasta 1.5.26
Itse sain aikoinani kuntoutus tuen työeläkevakuutuslaitokselta. Työkkärissä ja Kelassa epäilivät suuresti. Että saanko kuntoutustukea.
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi, saat sitten työttömyyspäivärahaa. B-todistuksen perusteella todennäköisesti vapaudut työnhakuvelvoitteesta. Vai onko sulla sairauslomapäiviä jäljellä?
Itse olin vastaavassa tilanteessa samaan aikaan vakituisessa työpaikassa, työkyvytön ja työtön työnhakija ilman työnhakuvelvoitetta..
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi, saat sitten työttömyyspäivärahaa. B-todistuksen perusteella todennäköisesti vapaudut työnhakuvelvoitteesta. Vai onko sulla sairauslomapäiviä jäljellä?
Itse olin vastaavassa tilanteessa samaan aikaan vakituisessa työpaikassa, työkyvytön ja työtön työnhakija ilman työnhakuvelvoitetta.. Omasta mielestään työkyvyttömiähän riittää. Siksi ette sinne pääse kun ette oikeasti ole. Töihin, töihin vaan!
Tottakai kannattaa valittaa. Oletko ollut ensin sairauspäivärahalla?