Mikä taho auttaa kun turvaverkot pettävät?
Makkara ja ruisleipäviipale jäljellä. Perustoimeentulotukipäätös saatu, ja samoin sossusta kielteinen täydentävän toimeentulotuen päätös.
Miten "hyvinvointivaltiossa" voidaan päästää tilanne tällaiseksi?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se kielteinen päätös ja tiliotteet jne. mukaan ja varaa aika diakoniaan. Varmaan jotakin ruoka-apua saatat saada.
Olen jo monta kertaa saanut. En saa enää
Ap
Mitä olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi? Entä miten olet päätynyt tuohon tilanteeseen?
Olen hakenut noin 12 000 työpaikkaan ja 6 eri kouluun mutta en ole päässyt mihinkään
Ap
Puhut paskaa.
Jos olisit ollut 23 vuotta työttömänä ja tehnyt JOKA IKINEN päivä 2 hakemusta olisit ehkä voinut tuohon päästä.
Tämä on käytännössä mahdotonta. Ja jos luku pitää paikkaansa niin ne hakemukset ovat juuri niitä "haista paska" hakemuksia, one linereita.
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans, makkara perseeseen samalla kun onanoit ruisleivälle ja sitten syöt sen.
Empatiasi on juuri valinnut sinut toiseen showhun. Vähän sama idea mutta no, ei aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se kielteinen päätös ja tiliotteet jne. mukaan ja varaa aika diakoniaan. Varmaan jotakin ruoka-apua saatat saada.
Ap
Mitä olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi? Entä miten olet päätynyt tuohon tilanteeseen?
Olen hakenut noin 12 000 työpaikkaan ja 6 eri kouluun mutta en ole päässyt mihinkään
ApPuhut paskaa.
Jos olisit ollut 23 vuotta työttömänä ja tehnyt JOKA IKINEN päivä 2 hakemusta olisit ehkä voinut tuohon päästä.
Tämä on käytännössä mahdotonta. Ja jos luku pitää paikkaansa niin ne hakemukset ovat juuri niitä "haista paska" hakemuksia, one
Olen ollut työtön vuodesta 1992 ja yhden työhakemuksen tekemiseen menee 2 minuuttia, joskus olen tehnyt 60 hakemusta päivässä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ApPuhut paskaa.
Tämä on käytännössä mahdotonta. Ja jos luku pitää paikkaansa niin ne hakemukset ovat juuri niitä "haista paska" hakemuksia, one
Niitä ne todennäköisesti ovatkin. Vailla minkäänlaista tietoa koulutuksesta, aikaisemmasta työhistoriasta, eikä liiemmin mistään muustakaan. Jos nyt ylipäätään on jaksanut vaivautua tekemään edes sitä yhden yhtä hakemusta kaikelta laiskuudeltaan ja asennevammaltaan.
Konalan torakka hallitsee palstaa! 🥩🥸🦟
Vierailija kirjoitti:
Ruokajono, myyt omaisuuttasi.
Mene ruokapalkalla homobaariin. Saat niellä mällit jos saat sen irtoamaan poskeenotossa.
Sinun on muutettava halvempaan asuntoon, jos et pysty itse tienaamaan vuokraa. 1100 euroa on kallis asunto yhdelle, jota yhteiskunta eli me töissäkävijät emme sinulle kustanna. Käyn töissä, ja siltikin asun sinua halvemmassa asunnossa pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Sinun on muutettava halvempaan asuntoon, jos et pysty itse tienaamaan vuokraa. 1100 euroa on kallis asunto yhdelle, jota yhteiskunta eli me töissäkävijät emme sinulle kustanna. Käyn töissä, ja siltikin asun sinua halvemmassa asunnossa pääkaupunkiseudulla.
Alue huomioiden tämä on tosi huokea. En voi muuttaa täältä mihinkään. Koko tukiverkostoni on täällä.
Kyllä Kelan pitäisi ymmärtää, että vuokra nousee joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alue huomioiden tämä on tosi huokea. En voi muuttaa täältä mihinkään. Koko tukiverkostoni on täällä.
Kelan ei pidä yhtään mitään. Vastuu itsestäsi ja toimeentulemisestasi on sinulla itselläsi.
Muutto halvempaan, hae vaikka asumisneuvojalta apua halvemman asunnon etsimiseen ja tarvittaessa talous ja velkaneuvojan juttusille selvittämään rahankäyttösi ja saamaan hyviä neuvoja.
Ja sitten tietysti teet huolellisempia työhakemuksia, muistat myös cv:n ym. tärkeät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suomen kansalainen joka asuu vuokralla ja jolla ei ole omaisuutta tai puolisoa saa katkeamatonta 1300e tukea, mikä koostuu työmarkkinatuesta, toimeentulotuesta ja asumistuesta.
Inflaation takia tuolla summalla ei enää tahdo elää. Sama ongelma palkoissa. Hinnat vaan nousee, mutta palkat laahaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella yleinen vuokra nykyään. Kaikilla paikkakunnilla ei ole tuota halvempaa. Olet onnekas jos olet saanut jonkun kaupungin luukun jota me muut veronmaksajat tuetaan. Kaikille niitä ei riitä. Esim. pk-seudulla on täyttä hourailua, että paljoakaan halvempaa löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
###
Jos olet siellä tukiverkostosi vuoksi, tukiverkostosi pitäisi tajuta majoittaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta minun mielenterveys kärsii jossain koirankoppi yksiössä joten pakko asua kaksiossa
Ap
Niin? Ei kukaan palkkaa kaltaistasi heikkolahjaista ja vajaamielistä yhtään mihinkään. Kyllähän sinä sen jo tiedät. Hae vaan suosiolla se vammaistuki mihin selvästi olet oikeutettu.