Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut lapseni luokkakaverin isään

Vierailija
06.01.2026 |

Olen jutellut tämän miehen kanssa vanhempainillassa ja muutamilla luokkakaverisynttäreillä. Hän on niin komea, kohtelias, ystävällinen ja hauska että jalat meinaa mennä makaroniksi, kun hän puhuu minulle. Ja mikä hymy!! :)) 

Vanhempainillassa hän tuli juttelemaan minulle ja esitteli itsensä. Sen jälkeen on aina synttäreillä tullut juttelemaan minulle. Satunnaisesti törmäämme myös aamuisin koululla, kun viedään lapsia kouluun. Tällöin mies aina hymyilee iloisesti ja toivottaa hyvää huomenta. Viimeksi näin miehen joulujuhlissa, missä mies tuli lopuksi erikseen toivottamaan minulle ja lapselleni hyvää joulua ilman omaa lastaan.

Voisikohan mies olla myös ihastunut minuun? Sormusta ei ole. Lapseni mukaan tämän luokkakaverin äiti hakee lapsensa iltapäiväkerhosta joskus, mutta yleensä isä vie kouluun ja hakee. Äiti ei ole myöskään ollut vanhempainillassa tai synttäreillä, mutta luulen nähneeni hänet joulujuhlassa.

Tyttömme ovat kavereita keskenään ja nyt joululomalla sain tyttäreni pienellä johdattelulla päättämään, että haluaa kutsua tämän toisen tytön meille leikkitreffeille :))

Miten saisin selvitettyä onko mies varattu? Jos laitan miehelle WhatsAppissa kutsun leikkitreffeille ja laitan siihen, että hän tai vaimonsa voi tulla mukaan kahville jos haluaa? Tämä kaveri asuu jonkin matkan päässä niin voisi olla kätevääkin ettei aja matkaa edestakaisin, vaan juo kahvit meillä sillä aikaa kun tytöt leikkivät. Keksittekö jotain muuta hyvää kikkaa? :))

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on siis alkeelliset käytöstavat kun hymyilee ja sanoo huomenta/toivottaa hyvää joulua. Ei ole ihastunut. 

Vierailija
2/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Älä vikittele: työkaveteitasi, naspureitasi tai lastesi kaverin vanhempaa. Tuolla pääsee jo arjen ongelmissa aika pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen tehdä aloite. Sitten voit esittää kysymyksiä. Tarvitset vain hieman kärsivällisyyttä sillä mies on selvästi kiinnostunut.

Vierailija
4/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.. Seuraava..

Vierailija
5/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet lapsesi kouluun, eikä hän osaa kävellä?

Vierailija
6/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaa hiukan ensin. Selaimen incognito-tilassa näkee facebookin profiilia hiukan, siellä parisuhdestatus näkyy jos on sen laittanut. Toinen on postilaatikon nimikyltin tsekkaaminen, onko kaksi nimeä. Kuinka monta autoa heidän pihassa on silloin, kun voisi kuvitella kaikkien olevan kotona. Ja tytöltä voi kysyä, miten joulu meni. Ehkä sanoo jotain sellaista, mikä paljastaa vietettiinkö sitä perheenä vai kahdessa erässä.

Ja tiedän, tämä voi herättää joissakin tuomitsemista, mutta kun tällaista ei tee jatkuvasti, kyse ei ole myöskään vainoamisesta. Parempi ottaa asioista selvää ennenkuin mokaa kunnolla. Nimimerkillä kahvikutsun esittänyt ja "treffien" jälkeen vasta kuulin hänen olleen varattu🙈 Oli inhottavaa jatkaa hyvän päivän tuttuina ja törmäillä siellä sun täällä, koska paljastin mielenkiintoni treffien jälkeisessä viestittelyssä 

Vierailija
7/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on siis alkeelliset käytöstavat kun hymyilee ja sanoo huomenta/toivottaa hyvää joulua. Ei ole ihastunut. 

On hyväkäytöksinen, mutta ei hänen olisi erikseen tarvinnut tulla minun ja lapseni luokse toivottamaan hyvää joulua juhlien jälkeen. Olihan siellä paljon muitakin vanhempia, joille mies ei erikseen käynyt toivottamassa hyvää joulua.

Vierailija
8/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet lapsesi kouluun, eikä hän osaa kävellä?

Lapsen koulu on eri kaupunginosassa, koska halusin lapsen kielipainotteiseen opetukseen.

Vierailija
9/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä playdate. Pennut pihalle lumeen leikkimään. Te makkariin ja panette kuin eläimet! 🥰

Vierailija
10/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kahvikutsu on ihan asiallinen, varsinkin tuossa muodossa. Kyllä kai ihmiset saavat vielä tutustua toisiinsa paitsi jos tältä palstalta kysytään.

Vierailija
11/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakastellut poikani luokkakaverin kanssa.

Abi tyttö nyt pulla uunissa. Laskettu aika toukokuun alussa.

Vierailija
12/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minulla on usein hänet tavatessani kakka housussa. Ap

Vierailija
13/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ehdottomasti kiinnostunut sinusta, kun hymyilee ja tulee oma-alotteisesti juttelemaan. Ei väliä vaikka olisi naimisissa.

Vierailija
14/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksestä ei voi päätellä mitään. Tuo on ihan normaalia vanhemien kesken ja varsinkin, jos lapset ovat kavereita keskenään. Jatkuu koko kouluajan lukioon/amikseen asti.

Kahvikutsu on mielestäni hyvä ja neutraali ajatus, mutta lopeta stalkkaus :)

Vierailija
15/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikein hyvä suunnitelma tuo kahvikutsu.

Miksi muuten heti ajattelette,  että mies ei voisi olla ihaatunut?

Kyllä miehet ihastuvat siinä missä naisetkin. 

Vierailija
16/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tissivako näkyviin ensii kerralla niin saat sen omaksi 

Vierailija
17/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla mitään lasta ole.

Harhoissa voi kuvitella, vaikka mitä.

Pyydä päivystäjältä toinen satsi pameja.

Yst,

Naapurihuoneen lepari.

Vierailija
18/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ehdottomasti kiinnostunut sinusta, kun hymyilee ja tulee oma-alotteisesti juttelemaan. Ei väliä vaikka olisi naimisissa.

Olen kyllä eri mieltä. Monia vanhempia kiinnostaa millainen on lapsen kaverin perhe ja onko turvallinen ympäristö kyläilyyn. Itsekin olen tutustunut lasten kaverien äiteihin ja isiin. Numerotkin on vaihdettu ja yhdenkään kanssa ei tullut suhdetta. Lapseni ovat jo aikuisia ja nyt tutustutaan sitten tyttö/poikaystävien vanhempiin.

Vierailija
19/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaa hiukan ensin. Selaimen incognito-tilassa näkee facebookin profiilia hiukan, siellä parisuhdestatus näkyy jos on sen laittanut. Toinen on postilaatikon nimikyltin tsekkaaminen, onko kaksi nimeä. Kuinka monta autoa heidän pihassa on silloin, kun voisi kuvitella kaikkien olevan kotona. Ja tytöltä voi kysyä, miten joulu meni. Ehkä sanoo jotain sellaista, mikä paljastaa vietettiinkö sitä perheenä vai kahdessa erässä.

Ja tiedän, tämä voi herättää joissakin tuomitsemista, mutta kun tällaista ei tee jatkuvasti, kyse ei ole myöskään vainoamisesta. Parempi ottaa asioista selvää ennenkuin mokaa kunnolla. Nimimerkillä kahvikutsun esittänyt ja "treffien" jälkeen vasta kuulin hänen olleen varattu🙈 Oli inhottavaa jatkaa hyvän päivän tuttuina ja törmäillä siellä sun täällä, koska paljastin mielenkiintoni treffien jälkeisessä viestittelyssä 

Kiitos vinkeistä ja ikävä kuulla että sulla kävi noin hassusti :(( Toisaalta olit ainakin rohkea ja sait selville, että mahiksia ei ole. Täytyy tosiaan toimia hienotunteisesti. Annan miehen ilmaista kiinnostuksensa ensin, jos on kiinnostunut, sillä hän ainakin tietää että olen sinkku. 

Facesta ei oikein selviä mitään. Autojen määrän laskeminen ei onnistu, koska kaupunginosan perusteella asuvat kerrostalossa. Mies puhuu siis muodossa me asutaan siellä ja siellä, mutta en tiedä tarkoittaako me mies ja tytärtä vai asuuko siellä myös tytön äiti.

Täytyy tosiaan yrittää kysellä tytöltä sopivan tilaisuuden tullen, mitä on tehnyt joululomalla. Tämä oli hyvä vinkki!! :))

Vierailija
20/24 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisi ja olisi myös sinkku!! :))

Olen ollut yksin niin pitkään ja miesasioissa on  ollut niin huono tuuri, että olisi ihanaa jos hän olisi kiinnostunut tutustumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän