Lasiaisen irtauma?
Minulla on silmässä sellainen liikkuva "musta lanka" ja näkö vähän samea, eli ilmeisesti lasiaisen irtaumaa, vaikka ikää on vasta 32. Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Mitä teitte? Koska nämä oireet meni ohi?
Sain kyllä huomiselle varmuudeksi aamulle terveyskeskukseen ajan, mutta kysyn silti.
Kommentit (50)
1kk raskaan liikunnan kielto, ei salilla raskaita painoja tms jos salamointi on voimakasta.
Itsellä just ennen joulua salamointia silmäkulmassa. Menin heti yksityiselle silmälääkärille ja hän tutki tarkasti silmäni.
Joulun ajaksi sain ohjeen että jos silmä oirehtii pahemmin kuin silloin niin päivystävän lääkärin kautta silmäpolille.
Tilanne on rauhoittunut ja nyt tammikuussa käyn uudestaan tarkastuksessa.
No kun nyt ei oikein olisi varaa mennä yksityiselle silmälääkäriin, kun hetki sitten on pitänyt asioida moneen kertaan yksityisellä hammaslääkärissäkin...
Ap
Mulla ollut nyt vuoden verran lasiaisen irtauma, kävin parin viikon sisällä haituvien ilmaantumisesta silmälääkärillä. Puoli vuotta häiritsi todella kovasti ja vaikutti kyllä mielialaan . Nykyään aivot suodattaa haituvat pois, ja ne ei häiritse enää vaaleitakaan taustoja vasten. Minäkin vasta 30v
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut nyt vuoden verran lasiaisen irtauma, kävin parin viikon sisällä haituvien ilmaantumisesta silmälääkärillä. Puoli vuotta häiritsi todella kovasti ja vaikutti kyllä mielialaan . Nykyään aivot suodattaa haituvat pois, ja ne ei häiritse enää vaaleitakaan taustoja vasten. Minäkin vasta 30v
Kyllähän tuo on häiritsevä, ja hankala tässä on iloisena pysyä...
Ap
Minulle tuli noita mustia haituvia silmään noin 5 vuotta sitten. Menin terkun kautta lähetteellä seuraavana aamuna silmäpolille, jossa silmälääkäri tarkisti ettei kyse ole vakavammasta. Silmää ei hoidettu mitenkään eikä siitä tullut saikkua. Aika ajoin mustat pisteet ilmestyvät näkökenttään, mutta niihin tosiaan tottuu ajan myötä eli ei hätää :) Yleisiä ovat.
Kävin päivystyksessä, kun valo välähteli eri puolilla silmän näkökenttää. Hyvä lääkäri sattui ja katsoi, ettei verkkokalvo ollut revennyt. Meni itsekseen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin päivystyksessä, kun valo välähteli eri puolilla silmän näkökenttää. Hyvä lääkäri sattui ja katsoi, ettei verkkokalvo ollut revennyt. Meni itsekseen ohi.
Ja kävin kuukauden päästä siitä hänen suosituksestaan vielä silmälääkärissä ja hänkin totesi, että verkkokalvo on ehyt.
Jatkan. Jos tilanne on todella kriittinen, niin potilas voidaan viedä muualle leikattavaksi.