Kuinka kauan uskoisit olevasi onnellinen jos saisit niin paljon rahaa ettei tarvitse mennä töihin?
Voisit vain loikoilla palmujen alla ja juoda olutta, aijai kyllä kelpaa.
Kommentit (53)
Koko ajan. Olen yli 60-vuotias ja tuntuu etten jaksa tehdä kuin ehkä kymmenesosan siitä mitä jaksoin nuorena. Kun koronavuosi alkoi, jaksoin työn ohessa iltaisin ensimmäisten viikkojen aikana virkata puolet hartialiinasta. Sitten en jaksanut jatkaa. Loppu odottaa tekemistä vieläkin. Ideoita on paljon mutta ei voimia.
Kotirintamalla on sen verran raastava ja stressaava tilanne, että hulluksi tulisin jos en saisi mennä töihin enää ollenkaan. En olisi ikinä uskonut sanovani sitä, mutta duuni on se paikka jossa saa tällä hetkellä olla eniten oma itsensä ja siellä on vähiten stressiä
Se taikasana onkin "Ei tarvitse mennä".
Menee jos huvittaa tai on menemättä. Tässä tilanteessa se vaan on pakko...
Surullisia tuollaiset ihmiset joiden ainoa elämän sisältö on työ.
Loppuelämän. Mutta miksi pitäisi makoilla jossain palmujen alla ja juoda kaljaa? Mielummin olisin mökillä ja joisin lonkeroa.
Nyt ihminen on vapaa tekemään päätöksiä joita ei alunperinkään halunnut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, johon voi mennä ihan just niinä päivinä kun sattuu huvittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen työpaikka, johon voi mennä ihan just niinä päivinä kun sattuu huvittamaan?
YRITTÄJÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YRITTÄJÄ
No eipä pysy firma pystyssä, jos tekee töitä vain silloin kun itseään sattuu huvittamaan.
Loppuikäni olisin onnellinen siitä, ettei tarvitse rahan miettimiseen enää ikinä kuluttaa minuuttiakaan. Sen kuin elää ja tekee. Ja sitä tekemistähän riittää, joten onneton ei todellakaan tarvitse rahakasan omistajana olla.
Vain ihminen, jolla ei ole ole elämässä kiinnostuksen kohteita tai niitä on vain muutama, olisi luultavasti samanlainen surkimus niin tyhjätaskuna kuin miljonäärinäkin. Sellaiset ovat juuri niitä tainoja ja penoja, jotka lähtevät liukuhihnalle töihin senkin jälkeen, kun on miljoonat kilahtaneet tilille, koska elämässä ei ole muuta sisältöä kuin se työpaikka.
Loppuelämän. Tosin en lähtisi palmun alle loikoilemaan, olutta en juo muutenkaan. Kotona on ihan tarpeeksi tekrmistä koko loppuelämäksi.
Monen lottovoittajan elämä on mennyt täysin pilalle kun on saanut tehdä mitä huvittaa. Esim. kun on ollut töissä niin on ollut pakko olla selvin päin ainakin työaikana ja sitten kun saa lottovoiton niin on voinutkin ryypätä koko ajan ja siitä ei ole hyvää seurannut.
Koko loppuelämäni. Olen ollut käytännössä jo 3 vuotta pois työelämästä eikä multa puutu muuta kuin rahaa. Rahalla voi opiskella huvikseen, harrastaa vaikka joka päivä jotain hauskaa, käydä matkoilla ja ravintoloissa, käyttää hierojan ja kosmetologin palveluja, rakentaa oman kuntosalin tai vaikka talon omin käsin, ostaa kaikki maailman pleikkaripelit jne. Ei todellakaan olisi tylsää, kun ei ole nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Loppuelämän. Tosin en lähtisi palmun alle loikoilemaan, olutta en juo muutenkaan. Kotona on ihan tarpeeksi tekrmistä koko loppuelämäksi.
Sama juttu. Mulla nyt viides kuukausi menossa eikä ole tippaakaan ikävä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen varhaiseläkkeellä ja luulin tämän olevan onnela. Noh, puoli vuotta olikin, mutta sitten aloin kaivata töihin. Onneksi voin tehdä vapaaehtoistöitä vanhusten ja eläinten parissa.
-Itse ryhdyin opiskelemaan uutta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varhaiseläkkeellä ja luulin tämän olevan onnela. Noh, puoli vuotta olikin, mutta sitten aloin kaivata töihin. Onneksi voin tehdä vapaaehtoistöitä vanhusten ja eläinten parissa.
Onko sulla siis rajattomasti rahaa käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YRITTÄJÄ
No eipä pysy firma pystyssä, jos tekee töitä vain silloin kun itseään sattuu huvittamaan.
Eihän sen yrityksen tarvitse mitään tuottaa, kun rahat riittää muutenkin.
Kyllä olen ihan onnellinen. Ei ole vuosikymmeniin tarvinnut töitä tehdä ja palmutkin huojuvat tuossa pihalla, meri kimmeltää edessä. Olutta en juo, mitä nyt joskus saunaoluen, sekin yleensä alkoholiton.