Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan uskoisit olevasi onnellinen jos saisit niin paljon rahaa ettei tarvitse mennä töihin?

Vierailija
06.01.2026 |

Voisit vain loikoilla palmujen alla ja juoda olutta, aijai kyllä kelpaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tässä tilanteessa, tosin toteutan sitä tiukalla budjetilla, mutta usein jää vielä säästöönkin.  Asun edullisesti Etelä-Euroopan maassa (ei Espanja) ihan onnellisena kuudetta vuotta. Vaihdan paikkaa, jos alkaa maisemanvaihto kiinnostamaan. 

En tajua, miksi ihmiset kuvittelee tällaisen vaativan hirveästi rahaa. Mutta toki jos on aina tottunut käyttämään tonneja kuukaudessa, voi olla mahdoton ymmärtää, että joku pystyy elämään mukavasti murto-osalla tästä ilman, että tarvitsee edes tehdä töitä. 

Vierailija
42/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella tylsämielinen ihminen, jos ei oikeasti keksi mitään muuta tekemistä kuin työ. Sekin kuulostaa jo oudolta, ettei elämässä ole mitään rytmiä, jos ei ole työpaikkaa. Näiltä ihmisiltä puuttuu ilmeisesti itseohjautuvuus kokonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnellisuutta vaan mielenrauhan. Kun ilmoitin työnvältykseen että lopetan työn haun, en hae enää mitään tukia, en etsi töitä, elän vain omilla säästöillä niin stressi katosi. Ei tarvitse olla koko ajan varpaillaan, että mitä sitä taas tänään keksitään. Onnellisuutta se ei lisännyt, mutta palautti mielenrauhan.

Vierailija
44/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ois mukavaa olla työttömänä mut keväällä ja kesällä työn teko maistuu. Ehkä tilanne ois toinen jos ois miljoona tilillä niin tekemistä löytyis

Vierailija
45/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taikasana onkin "Ei tarvitse mennä".

Menee jos huvittaa tai on menemättä. Tässä tilanteessa se vaan on pakko...

Missä on sellainen työpaikka, johon voi mennä ihan just niinä päivinä kun sattuu huvittamaan?

YRITTÄJÄ

No eipä pysy firma pystyssä, jos tekee töitä vain silloin kun itseään sattuu huvittamaan. 

Eihän sen yrityksen tarvitse mitään tuottaa, kun rahat riittää muutenkin.

Kannattaako tuossa tilanteessa tekemistä kutsua työnteoksi? Jos asiakkaita ei ole ja menee vain huvikseen istumaan omaan suutarinverstaaseensa tai tietokoneen ääreen tekemään kuvitteellisia tilintarkastuksia, voi kai rehellisesti puhua harrastamisesta, ei työnteosta tai yrittämisestä. 

Vierailija
46/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taikasana onkin "Ei tarvitse mennä".

Menee jos huvittaa tai on menemättä. Tässä tilanteessa se vaan on pakko...

Missä on sellainen työpaikka, johon voi mennä ihan just niinä päivinä kun sattuu huvittamaan?

YRITTÄJÄ

No eipä pysy firma pystyssä, jos tekee töitä vain silloin kun itseään sattuu huvittamaan. 

Eihän sen yrityksen tarvitse mitään tuottaa, kun rahat riittää muutenkin.

Kannattaako tuossa tilanteessa tekemistä kutsua työnteoks

Kuka on sanonut, ettei ole asiakkaita? 

Vierailija
47/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka on sanonut, ettei ole asiakkaita?"

Miksi et lue aikaisempia kommentteja? Joku kirjoitti, että hän menisi töihin vain silloin kuin huvittaa. Minä siihen kysyin, missä sellainen työ on. Joku vastasi: Yrittäjä. Sille tyypille sanoin, ettei firma kauan pysy pystyssä, jos hän ei käy töissä silloin kun siellä on asiakkaita, vaan ainoastaan silloin kun häntä huvittaa. Tähän kommenttiin tuli vastaus, ettei firman tarvitse mitään tuottaa, jos rahaa on tarpeeksi muutenkin. 

Ei siis oikein kuulosta siltä, että on asiakkaita, jos firma ei mitään tuota. Tietysti siellä voi olla pari asiakasta, ja firma tuottaa tappiota. 

Vierailija
48/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse eläkkeellä mennä töihin mutta olisin onnellisempi jos olisi enemmän rahaa.

Vierailija
49/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Kuinka kauan uskoisit olevasi onnellinen jos saisit niin paljon rahaa ettei tarvitse mennä töihin?

Ihan koko loppuelämän tai ainakin niin pitkään kun terveyttä riittää.

Vierailija
50/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 päivää sitten kyllästyisin, mutta perustaisin hyväntekeväisyysjärjestöjä ja busineksia ja työlllistäisin itse, paitsi somppusomaleille, palestiinalle ja muslimeille en antaisi mitään päinvastoin rahoittaisin heidän vastustajiaan!

Andy M;ooses

Sulle en anna rahaa! 

Vierailija
51/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäni. Menisin tekemään nykyistä useammin hyväntekeväisyyshommia. Olisi aikaa myös kuntoilla ja piirtää. Lukisin vielä nykyistäkin enemmän. 

Vierailija
52/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään olen jo ollut "laakereillani", en mä tosin ole palmujen alla kuin silloin tällöin. 

Tyytyväinen olen, ei kyllästytä.

Vierailija
53/53 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tuo onnellisuutta vaan mielenrauhan. Kun ilmoitin työnvältykseen että lopetan työn haun, en hae enää mitään tukia, en etsi töitä, elän vain omilla säästöillä niin stressi katosi. Ei tarvitse olla koko ajan varpaillaan, että mitä sitä taas tänään keksitään. Onnellisuutta se ei lisännyt, mutta palautti mielenrauhan.

Aivan totta. Ei rasittavaa "pakkohakua" ja tilittämistä tekemisistään. Tyytyväinen olen valintaani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi