KUMMAA
15 vuotias tyttölapsi karkaa kotoa, tapaa nettitutun hotellissa, saa siltä mieheltä siideriä ja tupakkaa ja harrastaa vastapalkaksi seksiä. Valehtelee vielä että on meillä. Äiti soittta ja tahtoo tyttöä puhelimeen (kun tytön ei vastaa), johon minä että ei ole täällä. Meidän neitikin on pihalla, että WTF?
Nyt sitten meidän tyttö sai tältä karkulaiselta koulussa haukut, kun ei suostunut valehtelemaan....
Tuo alkutarinan sain tietää tänään, kun meidän tyttö kertoi...halusin tietää tarinan.
Nyt dilemmaan, kerronko karkulaisen äidille tämän kertomuksen vai annako olla?
Kommentit (34)
" saa siltä mieheltä siideriä ja tupakkaa ja harrastaa vastapalkaksi seksiä."
Mitäs muuta tuo on kuin itsensä myymistä?
meillä Suomessa on niin pahoinvoivia lapsia, kun kukaan ei puutu enää toisten tekemisiin. Ilman muuta vastuullinen aikuinen puuttuu 15-vuotiaan tytön tekemisiin, on kyseessä sitten oma tai vieraan lapsi! Kyllä meiltä on totaalisesti unohtunut " koko kylä kasvattaa" -tyyppinen toisista huolehtiminen. Jo pelkästään lastensuojelulaki vaatii aikuisia puuttumaan alaikäisen ikään kuulumattomaan käyttäytymiseen.
Nautiti niitä hänen kanssaan ja jossain kohtaa rakastelette. Oletko sinäkin silloin antanut vastapalveluksi seksiä?
Koittakaahan nyt käsittää et kuulette vaan ap:n oman tytön sanat asiasta. Hän voinut liioitella tai antaa asiasta väärää kuvaa. Liekö tuo huono tyttö on asian noin ilmaissut, en todellakaan usko
Vierailija:
Nautiti niitä hänen kanssaan ja jossain kohtaa rakastelette. Oletko sinäkin silloin antanut vastapalveluksi seksiä?Koittakaahan nyt käsittää et kuulette vaan ap:n oman tytön sanat asiasta. Hän voinut liioitella tai antaa asiasta väärää kuvaa. Liekö tuo huono tyttö on asian noin ilmaissut, en todellakaan usko
-------->
koulussa oli kertonut " xx osti 5 pulloa siideriä ja tupakka-askin minulle, sitten menimme hotelliin ja sitten ajauduimme sänkyyn.... olisi ostanut viiniäkin, mutta kun Alko ei ollut enää auki."
kertoi näillä sanoilla ystävilleen.
Mitä väliä sillä on, onko tyttö ollut suostuvainen seksiin vai ei ja onko juomat ostettu yhteistuumin?! 15-vuotias on alaikäinen ja jos täysi-ikäinen ostaa alkoholia tai harrastaa seksiä hänen kanssaan, on vastuu AINA aikuisella.
Eli ei ollut kyse itsensä myymisestä. Kiinnostaisi tietää, et seurusteleeko tämä kyseinen pari?
Realiteetti vaan on se, et 15 vuotiaat jo aika usein harrastaa seksiä ja siihen ei vanhempien lupaa kysytä. Toisekseen tyttö voinut hyvinkin huijata tuolle miehelle et on vanhempi kuin 15v. Tuon ikäiset tytöt tekevät sitä.
Luuletteko todellakin et tuo tyttö lopettaa käytöksensä jos vanhemmat tekevät rikosilmoituksen ym?
Aivan turhaa touhua.
Tuolle tytölle pitäisi puhua asioista kunnolla, mikä on oikein ja mikä ei. Hän kun ne päätökset tekee koskien omaa kroppaansa.
ei vaikuta suhteelta.
JA jos kaveri ostaa juomat, kai se tajuaa että pentu on alaikäinen.
Toivottavasti käyttivät edes kondomia, toisaalta sukupuolitauti olisi opetus tytölle! (hyi kun olin paha)
Ilman muuta tytön kanssa pitää keskustella siitä mikä on oikein ja mikä väärin ja kuinka tärkeää on suojella omaa kehoaan! Se on vanhempien tehtävä. Mikäli vanhemmat eivät tähän kykene, on se ammattiauttajan tehtävä. Rikosilmoituksen tekeminen onkin tehokkaampaa täysiäikäisen kannalta, tällöin tälle miehelle ilmaistaan että hän on rikkonut lakia ja kyseisestä käytöksestä joutuu syyteeseen. Seksisuhde alaikäisen kanssa on lain vastaista, samoin kuin alkoholin ostaminen. Miten ihmeessä voi olla ihmisiä, jotka ajattelevat että tämä on tytön oma asia?!
Miettikääpä asiaa siltä kannalta, että kysymyksessä olisi oma tyttärenne ja hänen toilailunsa. Mitä olisitte halunneet ap:n tuossa tapauksessa tekevän? Olisiko asia silloinkin ollut tytön oma, eikä kuulu muille?
" ajauduimme sänkyyn" , mutta 25-vuotias mies joka ostaa ala-ikäiselle nettitutulle siideriä ja sitten makaa tämä kanssa, on kyllä hyväksikäyttäjä. Minäkään en voi ymmärtää miten tämä voisi olla tytön oma asia, kun hän ei vielä lain eikä psykologien mukaan kykene tällaisesta asiasta itse päättämään.
Teit oikein ap!
Näin juuri, 15-vuotias ei ole lain mukaan eikä henkisesti kypsä päättämään tällaisista asioista. Kyllä silloin vastuu on aikuisella, sanoo joku täällä mitä muuta tahansa. Teen itse töitä lastensuojelussa ja näen näitä valitettavia tapauksia koko ajan. Tapahtunut ei ehkä vielä tunnu tytön kannalta traumaattiselta, mutta muutaman vuoden kuluttua tulevat hyväksikäytetyn fiilikset, huonommuus, ahdistus ja inho omaa kehoa kohtaan. Eli kyseessä ei ole mikään pikkujuttu, vaikka tyttö itse olisi näitä tapahtuneita asioita paljonkin sillä hetkellä halunnut.
31 ja 37
luin tämän eilen ja pakko etsiä miten kävi!
nyt sitten kerroin.
Tyttöni sanoi että hän ja hänen muutama muu kaverinsa ovat korviaan myöten täynnä tätä karkulaistyttöä ja sen outoja tempauksia ja juonia. (hotellimies oli ollut 25 vuotta, tavannut IRC-galleriassa, lisätietona)
Äiti oli kiukkuinen, tyttö oli sanonut että oli ollut juomassa ystävien kanssa (" eka kerran elämässään" , joka myös on vale)
Ei oikein uskonut minua ja ylläolevaa tarinaa. Kerroin että neitinsä oli kertonut koulussa tätä ihan julkisesti ja voi kysyä keneltä vaan...
Kun soitin ympärillä oli oma tyttöni ja pari muuta kaveriporukkaan kuuluvaa tyttöä, jotka olivat valmiina myös puhumaan äidille asioiden oikean laidan. Mutta ei oikein tuo kommunikaatio välilämme pelannut.
Saa nähdä miten nyt käy.
:[
Tuon ikäinen voi hyvinkin vaan innostua seksistä kun ottanut vähän viintä. Tuo itsensä myyminen kuulostaa liiottelulta tässä tapauksessa.