Mistä muuttaessasi olet ajatellut tyytyväisenä, että "tänne en tule enää ikinä"?
Kommentit (164)
Seinäjoki. Vajaan vuoden asuin töiden vuoksi kun nuorena halusin kokemusta ja ajattelin, että kyllä hetken aikaa voi olla melkein missä vaan. Aivan kamala paikka. Keskusta ankeaa firmojen logolla varustettua laatikkoa toisensa perään, harmaata ja masentavaa, ison osan ajasta keskusta täysin kuollut ja tekemistä oli melko vähän. Eteläpohjalaiset eivät myöskään ihmisinä olleet millään tavalla mun tyylisiä ja siellä ilmapiiri oli tosi konservatiivinen, tuomitseva ja muita alas painava. Liberaalina pääosin kasvissyöjänä, jonka mielestä vaikka julkinen liikenne ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet on ihan hyviä juttuja, oli aika orpo olo. Kotiseutuylpeys ja ylpeys muutenkin oli paikallisilla aika suurta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut monissa paikoissa ja kaikissa on ollut omat hyvät ja huonot puolet. Enimmäkseen hyviä. Mielestäni useimmiten riippuu jokaisesta itsestä, miten erilaisiin olosuhteisiin sopeutuu ja millaiseksi koti muodostuu. Olen asunut hyvin erilaisissa asunnoissa eri puolilla maailmaan vaihdellen opiskeluajan alivuokralaisasunnoista isoon paritaloon. Joissain asunnoissa esim. Englannissa ei ollut edes omaa suihkua ja wc:tä ja Sveitsissä asunto oli välillä niin kylmä, että piti nukkua vaatteet päällä. Ymmärrän, jos on joku homeongelma tms., mutta muuten kaikista asuinpaikoista voi omalla asenteella tehdä kivan ja viihtyisän. Taidan olla onnekas, kun ei ole yhtään paikkaa, mistä olisi jäänyt kurjat muistot, vaikka paikoissa on ollut isoja eroja.
No et sitten selvästikään ole Oulussa asunut. Ei tässä ole kyse asunnon suihkusta tai lämmityksestä, vaan asuinpaikasta. Ehkä olet vain niin onnekas ja etuoikeutettu, ettei sinun ole tarvinnut asua missään persläpipaikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä. Hyi helv.. mikä takapajuinen persläpipitäjä.
Pahinta narkkikeskusta koska kaupunki on kaikille 🙄 Nyt sitten yritetään piristykseksi jotakin toriviritelmää runoilijasuunnittelulla pitäjään, jossa ei ole koskaan ollut torikulttuuria. Voi hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu! Kaksinaamaisia kieroilijoita ja valehtelijoita, tyhmänylpeitä moukkia jotka eivät osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja. Kaupunki jäänyt elämään jotain mennyttä aikaa, mikään ei kehity eikä mitään kehitetä.
Hmm. Trållaatko kuitenkin? 🤧🤔
En! Mä asuin siellä puolison ja työni takia. Jotain uskon tietäväni vaikka se oululaisiin kipeää ottaakin. Sori siitä tai tehkää asioillenne jotain.
Vierailija kirjoitti:
Espoon Leppävaarasta.
Mulla myös, tarkemmin Perkkaalta.
Hyi, hyi, hyi. Ei enää ikinä.
Lapsuudenkodistani lähtiessä mietin niin, mutta tietenkin kohteliaisuussyistä ja pahempia riitoja välttääkseni palasin - tosin vain lyhyille käynneille.
Hakunila. Syytä ei tarvinne kertoa.
Maunulasta.
Maunula on kaunis kaupunginosa, mutta naapurit pelkkiä narkkareita ja dementikkovanhuksia romanisuvuilla ryyditettynä.
Kämppä ja kuibumassa olevat pyykit haisivat pilveltä 24/7, vaikka en ole itse edes ikinä polttanut kyseistä tuotetta. Ja hautaa kohti matkaavat asukkaat syyttivät minua hajuista, eivätkä naapurin narkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu! Kaksinaamaisia kieroilijoita ja valehtelijoita, tyhmänylpeitä moukkia jotka eivät osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja. Kaupunki jäänyt elämään jotain mennyttä aikaa, mikään ei kehity eikä mitään kehitetä.
Hmm. Trållaatko kuitenkin? 🤧🤔
En! Mä asuin siellä puolison ja työni takia. Jotain uskon tietäväni vaikka se oululaisiin kipeää ottaakin. Sori siitä tai tehkää asioillenne jotain.
Samoin. Oulu on ollut pahin kokemus asuinpaikkana. Ei sitä ehkä sellainen ymmärrä, joka ei ole siellä asunut. Eikä kaikki oululaisetkaan tiedä paremmasta, vaan ovat turtuneet siihen vanhanaikaisuuteen, nepotismiin ja kähmintään, ja kasvaneet itsekin jollain lailla tunnekylmiksi, epäempaattisiksi, yhden totuuden moukiksi.
Rääkkylä. Ihana kaunis luonto, mutta ne ihmiset 😡 Toki varmaan muissakin pikku paikkakunnissa sama eli juoruilua, pskapuheiden levittelyä, itsekkyyttä, kuppikuntaisuutta, eräiden vallan- ja julkisuudehalua, valehtelemista, hyvä veli toimintaa jne. vastenmielisyyttä. Kuoleva kunta, ei työpaikkoja, ei palveluja kuin äärimmäinen minimi, ei julkista liikennettä, maatilat kuolevat ja kylät autioituu. Nyt nämä päästään vialla olevat havittelevat uutta koulua vaikka vanhainkoti olisi tärkeämpi kun väestön keski-ikä on 80.
Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla on joitakin alueita, joihin en haluaisi muuttaa, mutta en ole niissä koskaan asunutkaan. Vieraillut kyllä sen verran, että käsitys ei perustu pelkkään ennakkoluuloon. Esimerkiksi: Kontula, Vuosaari, Kivistö, Hakunila, Koivukylä, Korso, Kirstinmäki, Perkkaa, Soukka, Matinkylä.
Jos puhutaan paikkakunnista, niin en voi sanoa ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin pois Vuosaaresta. Liikaa kaapuja, mustia ja muslimeja. Vuosaari oli oikein siedettävä kaupunginosa vielä 1990-luvulla, mutta sitten se pilattiin ulkomaalaisilla. Itse 2000-luvulta lähtien äänesti m muuttokriittisiä ehdokkaita, joten itse en olisi mitään voinut tehdä toisin. Asukoot nyt ne vihreiden ja demareiden kannattajat pilatussa Vuosaaressa ja laittakoot lapsensa kouluun siellä.
Onneksi muutit pois. Varmasti elämäsi paras päätös. Toivottavasti muutit johonkin, missä ei ole kuin persujen rinkirunkkaus ja sisäsiittoisuus sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla on joitakin alueita, joihin en haluaisi muuttaa, mutta en ole niissä koskaan asunutkaan. Vieraillut kyllä sen verran, että käsitys ei perustu pelkkään ennakkoluuloon. Esimerkiksi: Kontula, Vuosaari, Kivistö, Hakunila, Koivukylä, Korso, Kirstinmäki, Perkkaa, Soukka, Matinkylä.
Espooseen en muuttaisi, mutta noista alueista, jotka Helsingistä ja Vantaalta mainitsit, niin jokaisessa mikrosijainti on se mikä ratkaisee. Pelkästään käymällä jossakin päin ko aluetta, käsityksesi alueesta ei ole täydellinen.
Helsingin keskusta. 5 v kestin ja okt kutsui pois.😘