kertokaapas että mihin asti sitä on järkeä huudella "No sopeuta vaan menoja", kun köyhältä vaan leikataan ja leikataan tukia
Aina sama mantra täällä että "no kuluta vähemmän" kun joku kertoo että tuet leikkaantui. Mihin asti te aiotte tuota hokea, kun tuntuu että vaikka ihmisellä jäisi 100e/kk elämiseen, niin edelleen vain hoette samaa??!!!
Mikä se summa on jonka jälkeen ette enää syyllistä ihmistä siitä että hän "tuhlaisi" rahaa muka jotenkin, kun todellisuudessa tuet ovat leikkaauntunet sellaiselle tasolle ettei niillä voi pärjätä, vaikka minkälainen fakiiri olisi.
Kertokaa miksi te hoette tuota samaa aina vaan!!
Kommentit (192)
Voi hyvä luoja teitä rikkaita, työssä käyviä immeisiä. Mikä hitto teitä vaivaa? Onkohan käynyt mielessä että itse voisit , joutua työttömiksi, sairastua ym... ettei ole työkykyä ylläpitävä toimintaa enää ja sitten vaan kiitollinen kun saat jotenkin pysyä hengissä.... samalla kun poliitikot nostaa omia palkkioitaan sadoilla euroilla, ja tällaisena aikana, eikö ihmisarvo ole kaikille sama???
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja teitä rikkaita, työssä käyviä immeisiä. Mikä hitto teitä vaivaa? Onkohan käynyt mielessä että itse voisit , joutua työttömiksi, sairastua ym... ettei ole työkykyä ylläpitävä toimintaa enää ja sitten vaan kiitollinen kun saat jotenkin pysyä hengissä.... samalla kun poliitikot nostaa omia palkkioitaan sadoilla euroilla, ja tällaisena aikana, eikö ihmisarvo ole kaikille sama???
Missä olet jotain kiitollisuutta nähnyt? Sehän tässä kuviossa juuri mättääkin, että jatkuvasti vaan valitetaan ja vaaditaan lisää sen sijaan että oltaisiin edes hiukan kiitollisia siitä mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Tuet on rikkaiden antamaa rahaa sulle.
tai ei- just sun raha meneekin yhteiskunnan muuhun verkostoon ja ei koskaan tukisektorille. et sä sinne sen hatuun laita kolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi kustantaa sinun elämä?
... miksi minun pitäisi kustantaa kusipäisten ahneuden poliitikkojen elämä ja isot palkkiot ja samalla saavat kaiken ilmaiseksi!!!! Saatanan ääliö
Tuskim sinä kustannat kenellekään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?"
Samaa mieltä. Ylipäätään pidempään köyhänä olleet on pakosta joutuneet tulemaan taitaviksi rahankäyttäjiksi, elleivät ole sellaisia alkujaan olleet. Monella paremmin toimeentulevalla olisi isoja vaikeuksia pysyä sellaisissa budjeteissä, joilla esim. monet tt-tukiasiakkaat joutuvat tulemaan toimeen.
Absoluuttista p* skapuhetta. Köyhän rahankäyttö on täysin holtitonta. Sillä sekunnilla kun on vähänkin ylimääräistä tilillä, se on törsätty os
Ei. Sinä kuvailet keskiluokkaisen talouskurimusta. Näitä lehdissäkin olevia juttuja, jossa työssäoleva ei millään pärjään 3000-4000e kuukausiansioilla.
Se että saat katon päänpäälle ja ruokaa mahaan on riittävä. Kaikki muu on luksusta niin kauan kun elää pummimalla muilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole 😂😂😂😂🤣🤣. Koko ihmisen elämä on täysin tuurista kiinni. Joka sen kieltää on tyhmääkin tyhmempi.
Siinäpä malliesimerkki siitä miksi joku on köyhä. Mitään ei kannata itse tehdä eikä nähdä minkään eteen yhtään vaivaa, kun odotellaan vaan että joku satumainen tuuri tuo jonkun pelastuksen. Ja sitä pelkkää huonoa tuuria syytetään omasta saamattomuudesta.Joo. Ei voi opiskella, ei perustaa yritystä, ei muuttaa kaupunkiin, jossa olisi työpaikkoja. Eurojackpotin voi ostaa :)
Kaikki nuo olen tehnyt, monta kertaa. Paitsi jackpottiin en luota.
Et ole.
Kyllä vaan olen, vaikka et uskokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... miksi minun pitäisi kustantaa kusipäisten ahneuden poliitikkojen elämä ja isot palkkiot ja samalla saavat kaiken ilmaiseksi!!!! Saatanan ääliö
Kaikki suomalaiset maksaa veroja joista maksetaan herroille ja narreille elatusta. Jos ei muuta niin arvonlisäveroa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää elää, niin ettei tukia leikata. Mitäs olet asiasi sössinyt.
Näin juuri!. T. Nettomaksajat
Miten se on asioiden sössimistä jos sairastuu niin pahasti ettei pysty töitä tekemään? Kyseessä perinnöllinen sairaus jonka puhkeamista ei voi estää mitenkään. Ei saa sairauslomaa, sairauspäivärahaa eikä eläkettä. Pakko olla työttömänä työnhakijana jotta saa 595€/kk. Mitään muuta tukia ei saa, asumistuki loppui vuosi sitten. Joka kerta kun huudat "mene töihin", lyöt lyötyä työkyvytöntä joka taatusti menisi töihin jos kykenisi.
Työkyvyttömät pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei sinne tietenkään kevyin perustein pääse, mutta ei ole tarkoituskaan.
Sinusta tulee mielikuva pikkulapsesta joka pistää kädet korville ja lällättää että en halua kuulla totuutta. Mitään et lue etkä ainakaan ymmärrä tai myönnä että tämäkin asia on Suomessa pskottu viime vuosina. Eläkkeelle ei pääse millään syyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset maksaa veroja joista maksetaan herroille ja narreille elatusta. Jos ei muuta niin arvonlisäveroa ainakin.
Jos saat sosiaaliapua 2000 euroa kuussa ja maksat sillä rahalla tekemisistä ostoksista 300 euroa arvonlisäveroa, et kyllä ole maksamassa elatusta kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"moni vähävarainen voisi muuttaa muuttotappio kuntiin tai maaseudulle.
Etenkin eläkeläiset tai ne ihmiset jolla ei ole aikomustakaan työllistyä."
Luettele ne muuttotappiopaikkakunnat, jotka ottavat vastaan toisten kaupunkien työttömät?
Ihan mihin tahansa niistä voit muuttaa. Valinta kannattaa ehkä tehdä asuntotarjonnan perusteella. Esimerkiksi Ulvilasta saa rivariyksiön 162 eurolla. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/ulvila/24205532
Suihkuton asunto sähkölämmityksellä! Tuo mikään halpa ja hyvä ole. Varastoksihan sitä ehdotetaankin eikä asunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tukiloisella ei oikein ajatus toimi. Menoja sopeutetaan tasan niin kauan, kunnes ne ovat enimmillään tulojen suuruiset. Ap on kyllä luokattoman typerä ihminen.
Sinä et kyllä Mensan jäsen ole.
Tukien tehtävä ja tavoite ei ole taata saajalle samantasoista elämää kuin työntekijälle. Tuen tavoite on auttaa TILAPÄISESTI ruoan ja suojan ja välttämättömän hankkimisessa. Muu on itse hankittava. Tämä koskee kaikkia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat sosiaaliapua 2000 euroa kuussa ja maksat sillä rahalla tekemisistä ostoksista 300 euroa arvonlisäveroa, et kyllä ole maksamassa elatusta kenellekään.
No eipä kyllä ole tuollaista rahaa minulle koskaan annettu tukina, ei nettona edes palkkaa. Matalapalkkaisten työntekijöiden palkastakaan ei mene senttiäkään muiden elatukseen etenkin jos on lapsia kouluiässä. Ihan ovat yhteiskunnan elättejä hekin. Koulutus maksaa enemmän kuin palkasta otetaan veroja.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Kyllä ennen vanhaan ihmiset pärjäsivät vähällä ruualla ja söivät kasviksia. (Pysyivät hoikkina)
Nykyihminen vain lihoo ja lihoo.
Syödään epäterveellisesti ja paljon.
Kasvikset ja puuro eivät maistu.
Eikä olla opittu kalastamaan.
Ruokakaupassa käyminen sokaisee ihmisen.
moni vähävarainen voisi muuttaa muuttotappio kuntiin tai maaseudulle.
Etenkin eläkeläiset tai ne ihmiset jolla ei ole aikomustakaan työllistyä.
Siinä jo säästyisi pitkä penni kun ei tarvitsisi tukea kaupungissa asuvien vuokria yhteiskunnan tuista.
Muuttotappio kunnissa ei ole töitä eikä rahaa ole juna/ linja-auto lippuun...
Vierailija kirjoitti:
Tukien tehtävä ja tavoite ei ole taata saajalle samantasoista elämää kuin työntekijälle. Tuen tavoite on auttaa TILAPÄISESTI ruoan ja suojan ja välttämättömän hankkimisessa. Muu on itse hankittava. Tämä koskee kaikkia ihmisiä.
Sehän se, mutta kun tuet eivät enää riitä välttämättömyyksiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se, mutta kun tuet eivät enää riitä välttämättömyyksiinkään.
Ai ei riitä. Esimerkiksi 10-vuotiaan yksinhuoltaja saa perusosana noin 1 100 euroa. Sen lisäksi maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja terveydenhuoltomenot. Yleensä siis kahdesta kolmeen tonnia kuussa. Puhtaana käteen. Ei riitä ei, antakaa lisää
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa maailman maista ei saa mitään työttömyyskorvausta tai saa määräajan tukea. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää terveitä työikäisiä ilman vastiketta. Eikö vastuu pitäisi olla yksilöllä itsellään vai olenko vanhanaikainen kun ajattelen näin.
Sosiaalitukien varassa elävät vinkuvat koko ajan lisää tukea niin että elintaso olisi samalla tasolla kuin työtä tekevillä. Käytännössä se tarkoittaa että veroastetta on jouduttu koko ajan nostamaan ihan sen takia kun työtön ei viitsi mennä töihin tai alkaa yrittäjiksi.
Kansantalous on ongelmissa kun veroaste on korkealla. On hankala alkaa yrittäjäksi tai työllistää kun valtio vetää aina puolet välistä oli kyse mistä tahansa. Verottamalla ei talous ole koskaan lähtenyt kasvuun missään maassa eikä koskaan.
Tätähän minäkin olen peräänkuuluttanut että miksi yrittämistä ei helpoteta. Kiristetään vaan maksuja ja velvollisuuksia ja tapetaan jo alkuvaiheessa innostus uudelta yrittäjältä. Ihan sairasta. Sitten vingutaan miksei työttömät perusta yrityksiä. Onko missään enää edes yrittäjäkursseja? Kymmenen vuotta sitten kävin yhden kurssin eikä siitä saanut oikein mitään irti. Tässä taloustilanteessa ei edes kannata ajatellakaan yrittämistä, hallitus on senkin sössinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa maailman maista ei saa mitään työttömyyskorvausta tai saa määräajan tukea. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää terveitä työikäisiä ilman vastiketta. Eikö vastuu pitäisi olla yksilöllä itsellään vai olenko vanhanaikainen kun ajattelen näin.
Sosiaalitukien varassa elävät vinkuvat koko ajan lisää tukea niin että elintaso olisi samalla tasolla kuin työtä tekevillä. Käytännössä se tarkoittaa että veroastetta on jouduttu koko ajan nostamaan ihan sen takia kun työtön ei viitsi mennä töihin tai alkaa yrittäjiksi.
Kansantalous on ongelmissa kun veroaste on korkealla. On hankala alkaa yrittäjäksi tai työllistää kun valtio vetää aina puolet välistä oli kyse mistä tahansa. Verottamalla ei talous ole koskaan lähtenyt kasvuun missään maassa eikä koskaan.
Tätähän minäkin olen peräänkuuluttanut ett
Mitä maksuja pitäisi poistaa, jotta perustaisit yrityksen? Tuloveroa maksetaan vain yrityksen tuloksesta.
Varmaan osalla saattaa olla kuluja, joista voisi vielä nipistää. Jollakin se saattaa olla päihteet, toisella suoratoistopalvelu. Näitä itsestäänselvyyksiä. Sitten on myös niitä, jotka eivät käytä alkoholia tai tupakkaa ja ovat karsineet kaikki ylimääräiset menot minimiin. Siinä vaiheessa on kyllä oikeasti vaikeaa enää sopeuttaa menojaan millään tavalla. Itse olen tehnyt päätöksen, että Spotifysta en luovu, koska musiikin kuuntelu on niin iso ja tärkeä asia elämässäni. Kaiken muun olen jättänyt ja tulen juuri ja juuri toimeen nyt, kun sain työmarkkinatuen ja asumistuen lisäksi toimeentulotukea. Sekin on minusta ihan ok, jos työtön haluaa käyttää osan tukirahastaan vaikka suoratoistopalveluun. Silloin täytyy vain tiedostaa, että se on pois jostain muusta, yleensä ruuasta. Laskuja kun ei voi jättää maksamatta ilman seurauksia.