Miksi lohi on niin suosittu? Miksi sardiini ei maistu?
Kommentit (23)
Sardiineja ja noita muita ei kasvateta ruuaksi, lohia kasvatetaan. Sardiineja ei Suomessa saa kuin purkkitavarana ja kilohinta on kyllä melkoisen kova.
Hyviä on neulamuikku, makrilli ja lohi jos ei ruotoisa. Voit syödä ahvenia jos haluat.
Kuha paras kala! Ahven ja muikku myös tosi hyviä, kampelakin kelpaa mainiosti. Lohta ei meille osteta koskaan, ei sitä kukaan syö. Rasvainen, oudon makuinen, eltaantuneelta rasvalta haisee.
Jos ei itse kalasta niin on aika kovat hinnat noilla paikallisilla villikaloilla, kasvatettu lohi on halpaa siksi sitä ostetaan. Silakka taitaa olla aika halpaa, mutta sitä ei silti aina ole ja eikös ne ole täynnä myrkkyjä niin ei pitäisi hirveästi niitä syödä.
Hyi, lohi on kauheaa kannibaalilohta, vammaisista lohista tehdyillä pelleteillä syötettyä. En syö enää viljeltyä lohta ollenkaan. En Norjan "merilohta" enkä suomen "kirjolohta". Kaameaa kuraa.
Pannulla paistetut kuhafileet kelpaavat, muuta kalaa en syö.
Suomesta ei saa tuoretta kalaa ellei itse kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Sardiineja ja noita muita ei kasvateta ruuaksi, lohia kasvatetaan. Sardiineja ei Suomessa saa kuin purkkitavarana ja kilohinta on kyllä melkoisen kova.
Ostapa lohta säilykepurkissa, niin hinta on vielä kovempi.
Sardiini on 3 kertaa kalliimpaa kuin lohi joten ala säilöä lohta niin pääset palkoille
Kyllä maistuu sardiini, muikku, tonnikala(n korvaaja), silakka, ahven, kuha, siika, hauki, lahna ja taimen. Meiltä innon loheen vei se kun alettiin asumaan kesät Norjassa. Eikä se ole edes hyvää.
Lohi kuuluu Suomen alkuperäiseen lajistoon, sardiini ei. Kaikki luontaise lohijoet Suomessa on vaan padottu eikä olla rakennettu kalateitä niin ne lohet eivät pääse lisääntymään vaan kulevat sukupuuttoon.
Lohta voi syödä korkeintaan kerran kahdessa viikossa. Ei uunilohta koskaan.
Muihin kaloihin ei niin kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei saa tuoretta kalaa ellei itse kalasta.
Kyllä meillä muikku ja ahven tulee k-kauppaan tuoreena, saman aamun saalista. Muihin kauppoihin taitaakin kiertää tukun kautta.
Tuore sardiini on kyllä paistettuna hyvää. Välimeren maista saa ja on yleensä halvin pääruoka listalla.
Mieluummin hyvät sardiinit kuin lohi!
Sardiinissa on vieno sillin tuoksu tai paremminkin katku
Sardiini on noista terveellisin rasvakoostumukseltaan.
Kasvatettu lohi on halpaa.