Vinted pyytää pankkitilin tiliotetta... mitä hittoa?
Onko kellekään muulle tullut tällaista?
Vintedissä täytyy siis vahvistaa henkilöllisyys, kun on myynyt tiettyyn rajaan asti tavaroita. Oliko se nyt 1000 euroa vai mitä se oli. Vahvistin henkilöllisyyteni jo aiemmin, muistaakseni ihan ajokortin kuvalla. Kismitti sekin, mutta jos kerran verotuksen ja rahanpesun yms. takia täytyy tehdä niin, niin hyvä on sitten.
Nyt se pitäisi vahvistaa uudelleen. En tiedä meneekö se sitten verojuttujen takia niin, että joka vuosi täytyy vahvistaa uudelleen.
Mutta tällä kertaa, Vinted pyytää tiliotetta henkilöllisyyden vahvistamiseen. Mitä hittoa? Mitä tämä nyt meinaa?
Ja ennen kuin joku kysyy, tämä ei ole mikään huijausviesti, vaan itse äppi pyytää kyseistä vahvistusta. En saa nostaa rahojani ulos Vintedistä ennen kuin vahvistan henkilöllisyyteni. Mutta tuntuu kyllä todella oudolta lähettää tiliotetta minnekään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, lähetin kuvakaappauksen tiliotteen yläosasta, ja toivottavasti se riittää.
En siis edelleenkään ihmettele, että Vinted haluaa tietää, kuka olen. Mutta Vinted tietää sen jo, koska olen henkilöllisyyteni todistanut. Siksi tuntui vähän hassulta, että pitää vielä erikseen todistella asiaa tiliottein, ellei juuri minua, Sanna-Nico-Petteri Möttöstä, synt. 01.01.1985 Pönttölänputaalla, epäillä jostain rahanpesusta.
Pitäisi kyllä riittää. Eikä ne juuri sinua mistään epäile, samoja tietoja kysellään muiltakin. :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä hinnasta antaisit laittaa sun vuoden tiliotteet Hesariin?
Turhaan kyselet. Ei sulla tule ikinä elämäsi aikana olemaan tarpeeksi rahaa ostaa niin paljon palstatilaa Hesarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä tietää, ettei kannata käyttää tällaisia firmoja, jotka kyselevät henkilön omia tietoja. Kirpputori on mutkattomin myyntipaikka.
Sehän on vaan hyvä, että kysyvät aktiivisilta/paljon kauppaavilta. Karsii huijareita.
No ei se kyllä huijareita karsi mitenkään, jos "huijareilla" tarkoitetaan ihmisiä, jotka ovat epärehellisiä myyjiä tai ostajia.
Yleensä huijarit ovat nimenomaan sellaisia, jotka eivät ole olleet vielä kovin aktiivisia ja joilla ei ole juurikaan palautetta.
Mistä hinnasta antaisit laittaa sun vuoden tiliotteet Hesariin?