Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja burana tai vastaava särkylääke?!

Vierailija
25.04.2007 |

kamala olo -flunssa ja olen raskaana.. uskaltaako ottaa buranaa?!?

tuli vaan mieleen se, että laitoksellahan annettiin ainakin heti synnytyksen jälkeen buranaa ja eikö se imeydy äidinmaitoon?!?

eli onko ohjeistus tältäosin muuttunut?!?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei buranaa.

Vierailija
2/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 3:s kolmannes Panadolia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. panadol, paramax ym.

Vierailija
4/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. tyhmä ap

Vierailija
5/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläiset ohjeet itse olen neuvolasta saanut. -2-

Vierailija
6/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu. Näin minulle selitettiin asiaa. Kun olin lääkärissä kauhean flunssan takia.

Vierailija
7/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten, jos jatkuvasti käyttäisi.

Alkuraskaudessakaan ei todellakaan tarvitse kärvistellä, kyllä silloin voi pahimpaan oloon parasetamolia annostusohjeen mukaan ottaa.

-kätilöopiskelija

Vierailija
8/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? Käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin (suolet sijaitsevat vatsan ulkopuolella) riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien riski lisääntyy.

Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ibuprofeenia ei pitäisi käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää ibuprofeenia, tulisi käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti.

Käyttö viimeisen raskauskolmanneksen aikana altistaa sikiön:

sydän ja hengityselimistöön kohdistuvalle toksisuudelle (ennenaikainen valtimotiehyen sulkeutuminen ja keuhkovaltimopaineen nousu)

munuaisten toimintahäiriölle, joka voi johtaa munuaisten vajaatoimintaan ja lapsiveden määrän vähenemiseen.

Prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö raskauden loppuvaiheessa altistaa äidin ja vastasyntyneen:

verihiutaleiden aggregaation estoon ja mahdollisesti vuotoajan pitenemiseen, mikä voi liittyä pieniinkin annoksiin

kohdun supistusten heikentymiseen, mikä voi johtaa viivästyneeseen tai pitkittyneeseen synnytykseen.

Vierailija
9/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkepaketin pakkausseloste.

Buranaa (tai muutakaan ibuprofeiinilääkettä) ei, ellei lääkäri jostain syystä määrää.

Panadol, paramax ja muut sellaiset ok.

Vierailija
10/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa VOI tilapäisesti (eli niinkuin normaalistikin käytetään tilapäisesti) käyttää raskausaikana. Sen EI ole todettu aiheuttavan epämuodostumia, keskenmenoja tms. Sitä ei kuitenkaan suositella käytettäväksi raskauden viimeisenä kuukautena, koska voi pitkittää synnytystä ja lisätä verenvuotoa. Imetyksen aikana saa käyttää.

sh

Vierailija
11/11 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä nyt tämäm mamma helpottaa oloaan ottamalla buranan, ilman omantunnon tuskia. Jotta jaksaisi olla pystyssä vielä muutaman tunnin ennen mihen kotiin tuloa. (kahden pienen kanssa.)

Kiitos kiitos ja kiitos!!

t. mamma rv. 27+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi