Finlaysonin liiketoimintajohtaja Jukka Kurttila on esittänyt eduskunnalle vakavan hätähuudon kiinalaisista krääsäkaupoista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b6fe94c-c155-4d58-8e37-0abbf0714939
"Tämä on tietynlaista uhkapeliä Suomen olemassaolosta tää peli mitä nyt käydään "
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua Suomessa ostaa ylikallista suunnittelua. Joku raja hinnassa.
Näiden suunnittelunkin taso on aivan surkea. Vrt. Marimekko, naisvetoinen, suunnittelulähtöinen brändi. Finlayson oli teollisuusbrändi, ei suunnittelubrändi. Teollisuus on halpuutettu kiinaan, brändi ei ole pystynyt uudistumaan. Jonkun röhkivän kurttilan omakehut eivät ole brändiuudistus vaan samaa ölinää mitä kuuluu kaduilta perjantai-iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä Ylilaudan incelit töihin. Vaikka Wolt-kuskeiksi edes.
Wolt on myös boikotissa
Eli turkkilaisen tekstiilijätteen jälleenmyyjä itkee eduskunnassa.
Suomensin aloituksen.
Kun Finlayson myy paskaa ulkomailla tehtyä halpistavaraa, on se vähän parempaa halpistavaraa.
Kun kuluttaja ostaa halpistavaran suoraan ulkomailta, se on uhka kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Mene itse.
Suotta tuomitaan Temua ja vastaavia, kun meet kauppaan ja ostat vaatteitta tavaroita tms niin päädääntöisesti niissä luke made in china. Miten se eroaa sotten kun tuomitaan Temusta tilaajat? Itse oon tilannut kaksi kertaa Temusta ja olen tyytyväinen ostoksiini. Aion tilata vastakin. Ikäihminen oon.
Ymmärrän Kurttilan närkästymisen piraattituotteisiin, mutta eipä Ikeankaan halvimmat pussilakanasetit ole kuin vähän alle 6 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua Suomessa ostaa ylikallista suunnittelua. Joku raja hinnassa.
Näiden suunnittelunkin taso on aivan surkea. Vrt. Marimekko, naisvetoinen, suunnittelulähtöinen brändi. Finlayson oli teollisuusbrändi, ei suunnittelubrändi. Teollisuus on halpuutettu kiinaan, brändi ei ole pystynyt uudistumaan. Jonkun röhkivän kurttilan omakehut eivät ole brändiuudistus vaan samaa ölinää mitä kuuluu kaduilta perjantai-iltaisin.
Marimekkokin tehdään missä lienee. Suomessa Helsingissä painetaan enää muutamaa metrikangaslaatua, kaikki muu tehdään ulkomailla.
Käyttäjä14629 kirjoitti:
Suotta tuomitaan Temua ja vastaavia, kun meet kauppaan ja ostat vaatteitta tavaroita tms niin päädääntöisesti niissä luke made in china. Miten se eroaa sotten kun tuomitaan Temusta tilaajat? Itse oon tilannut kaksi kertaa Temusta ja olen tyytyväinen ostoksiini. Aion tilata vastakin. Ikäihminen oon.
Ei ole kysymys valmistusmaasta vaan laadusta. Kiinassa osataan tehdä laatua kunhan valmistaja satsaa materiaaleihin yms. Esimerkkinä iPhone jota ei voida millään kutsua "kiina krääsäksi"
Finlaysonin pitäisi erottaa kaikki suunnittelijat ja palkata uudet. Heiltä ei ole tullut vuosiin mitään hienoja kuoseja, vaan ihan surkeaa tavaraa.
On ihan turha syyttää kuluttajia, kun suunnittelijat ovat noin huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Missä Finlayson valmistaa tuotteensa?
Suunnitellaan Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka Kurttilan tulot eivät ole julkisesti esillä yksityiskohtaisesti, mutta hän on toimitusjohtajana ansainnut merkittäviä tuloja ja kuvailee ansioitaan "poikkeukselliseksi pelottomuudeksi" ja "konseptuaaliseksi luovaksi ajatteluksi"
Ei ainakaan turhan vaatimaton tyyppi 😂
Täysi pelle, tuhosi 100v brändin wokeilulla
Mitä wokeilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka Kurttilan tulot eivät ole julkisesti esillä yksityiskohtaisesti, mutta hän on toimitusjohtajana ansainnut merkittäviä tuloja ja kuvailee ansioitaan "poikkeukselliseksi pelottomuudeksi" ja "konseptuaaliseksi luovaksi ajatteluksi"
Yep. Go woke, go broke.
Siihen vielä ulkomailla suoritettu valmistus näille.
Persuillahan on hinuroita puolueessa vaikka kuinka paljon. Mitä wokeilu nyt haittaa?
Vierailija kirjoitti: Finlaysonin pitäisi erottaa kaikki suunnittelijat ja palkata uudet. Heiltä ei ole tullut vuosiin mitään hienoja kuoseja, vaan ihan surkeaa tavaraa. On ihan turha syyttää kuluttajia, kun suunnittelijat ovat noin huonoja.
Niitä iänikuisia ja saakutin rumia pupuja, norsuja ja pandoja tai sitten Vilma-mummolle, 90 vuotta, suunniteltuja kukkakuoseja.
En todellakaan halua mitään noista kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene itse.
Ulkomaalaiset sentään tekee töitä toisin kuin persusincelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä wokeilua?
Esimerkkinä Tom of Finland "mallisto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitellaan Suomessa
Valmistetaan rysssälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitellaan Suomessa
Ja valmistetaan Turkissa. Näin ollut jo yli kymmenen vuotta ellei enemmänkin.
Finlayson, wokea Kiinasta! Jukka taitaa servata itsensä :D
Ei finlaysonin lakanoita valmisteta suomessa.