Finlaysonin liiketoimintajohtaja Jukka Kurttila on esittänyt eduskunnalle vakavan hätähuudon kiinalaisista krääsäkaupoista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b6fe94c-c155-4d58-8e37-0abbf0714939
"Tämä on tietynlaista uhkapeliä Suomen olemassaolosta tää peli mitä nyt käydään "
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Huutavat siksi valtiota apuun, koska se laittaa liian tiukkaa byrokratiaa yrittämisen tielle EU pahimpana kätyrinä ettei suomalaiset ja myöskään eurooppalaiset yritykset enää voi kilpailla kiinalaisten rinnalla. Kiina kuitenkin saa myydä euroopassa sitä krääsää. Sahataan siis omaa nilkkaa koko ajan.
Onko käynyt mielessä, että ehkä elämässä on jostakin muusta kyse, kuin talouskasvusta orjien avulla. Eu on kristillinen valtio pitkällä perinteellä, kiinassa ei paljon hyvyyttä tunneta. Voithan tietty itse lähteä tai vaikka syntyä seuraavassa elämässäsi sinne kiinan hikipajaan, jos niin sitä ihailet.
Vierailija kirjoitti:
finlaysonin perustaja ruokki köyhiä suomalaisia, jollain soppa kattiloilla. finlaysonin omistaja rakensi aikanaan kirkkoja tampereelle. tunnettu historia suomessa ja arvostus.
eivät hyödyntäneet hienoa historiaa se piti pilata.ei voi käsittää.
Yritys taisi olla konkurssikypsä ja kurttila osti sen leikkikalukseen. Harmi sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri Temusta 150 eurolla tavaraa. Pellavalakanoita, taskulamppuja, silmälasikoteloita, hiustarvikkeita, sormikkaita, kengänpohjallisia, kännykänkuoria yms. Olisi maksanut varmaan 1500 euroa, jos olisin Suomesta ostanut. Minulla ei ole Kurttilan palkkaa. :(
Yksi suomalainen matalapalkkatyöläinen jäi just ilman kuukauden palkkaa, sinun takiasi. Joutuu hakemaan toimeentulotukea ja se otetaan sinun maksamista veroistasi. Onko tuossa yhtään mitään järkeä? Noista yksikään ei ole edes välttämätön ostos. Mieti nyt herran tähden miten hölmö olet. Turha shoppailu on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti tätä temu villitystä. Ostetaanko vain siksi että saadaan halvalla?
Suurin osa suomessa myydyistä vaatteista ja muistakin tuotteista on peräsin kiinasta. Katsokaa aina missä on valmistettu. Joten suotta moititaan Temua tms.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri Temusta 150 eurolla tavaraa. Pellavalakanoita, taskulamppuja, silmälasikoteloita, hiustarvikkeita, sormikkaita, kengänpohjallisia, kännykänkuoria yms. Olisi maksanut varmaan 1500 euroa, jos olisin Suomesta ostanut. Minulla ei ole Kurttilan palkkaa. :(
Kaikki monikossa. Mihin ihmeeseen tarvitset noin paljon tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti tätä temu villitystä. Ostetaanko vain siksi että saadaan halvalla?
Suurin osa suomessa myydyistä vaatteista ja muistakin tuotteista on peräsin kiinasta. Katsokaa aina missä on valmistettu. Joten suotta moititaan Temua tms.
Luteet ja paperitoukat leviää räjähdysmäisesti myös pakettien mukana. En uskaltaisi tilata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lähtee taas Tilaus Temulle. On ihan turhaa tilata tuotteet Suomesta koska hinnat ovat pilvissä. Kerran erehdyin ostamaan Finlaysonin pussilakanan ja se ei kestänyt kuin puoli vuotta.
Joskus käyn Finlaysonin myymälässä katselemassa koska sijaitsee oman työpaikan vieressä. Mielestäni hinnat alkaa olla aika kovia. Jos tarvitset kahdet pussilakasetit niin alle 150e ei irtoa. Alennuksesta ehkä. Ulkomailla valmistettuja tuotteita.
Sen olen myös huomannut että myyjät vaihtelee tuotteiden paikkoja jopa useasti viikossa. Jotenkinhan ne työntekijät täytyy työllistää kun asiakkaita ei ole tarpeeksi. Pyörittävät myös paljon osa-aikaisia niin ei tartte maksella lomia yms. Mutta se ei ole mikään erikoisuus kaupanalalla.