Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K-ketjun rekrytoija: et pääse jatkoon kesätyönhakijana, jos tämä puuttuu

Vierailija
05.01.2026 |

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puhelimeen pitää vastata!

Vierailija
2/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse jatkoon jos joudut rekryprosessiin ilman jotain suosittelijaa talon sisältä. Muuten hakemustasi ei käsitellä. Koska niitä on satoja. Ellei tuhansia.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta työttömiä ei palkata, ja toisaalta jos et ole työtön, niin et voi jatkuvasti päivystää puhelimen ääressä.

Vierailija
4/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis työskentelemään puolikkaalla palkalla ympäri vuorokauden ilman vapaapäiviä. Oikeastaan voisin tulla töihin vaikka ilmaiseksi. Nuolen asiakkaan kengät puhtaaksi ja kerään ostoskorin hänen puolestaan. Riittääkö?

Vierailija
5/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa hakemuksista ei kukaan ihminen edes lue, joten ihan sama mitä sinne raapustaa.

Vierailija
6/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita rekrytoijia oikein palkkaa? Tuo ala tuntuu luiskahtaneen ihan omaan todellisuuskuplaansa kun mietitään mitä joku k-kaupan kesäduunari oikeasti tarvitsee osaamista ja minkälaisen sirkuksen läpi nää toistaalta haluaa hakijansa hyppyyttää?!

Vierailija
7/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis työskentelemään puolikkaalla palkalla ympäri vuorokauden ilman vapaapäiviä. Oikeastaan voisin tulla töihin vaikka ilmaiseksi. Nuolen asiakkaan kengät puhtaaksi ja kerään ostoskorin hänen puolestaan. Riittääkö?

Njaa, riippuu siitä, nieletkö myös.

Vierailija
8/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse jatkoon jos joudut rekryprosessiin ilman jotain suosittelijaa talon sisältä. Muuten hakemustasi ei käsitellä. Koska niitä on satoja. Ellei tuhansia.... 

Vähintään tuhansia kun on ison talon kesätöistä kyse. 

Vierailija
9/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Kaakkurin Citymarket haki kahta osa-aikaista myyjää.   Hakemuksia oli satoja, rekryprosessi oli moniosainen.  Puolisoni pääsi ryhmähaastatteluun. jossa joutui karsituksi.

Silti työttömille sanotaan: Ota mikä tahansa työ vastaan.  Mene vaikka kaupan kassalle, jos et muualle pääse!

Tyypillinen myyjä nykyään on AMK-opiskelija.  Vakituisillakin työntekijöillä tyypillinen viikkotuntimäärä on n. 20-25h/vk.

Vierailija
10/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rekrytoija itse on täysi turhake, miksi työhakemus.on nykyään iso show? Kaikkien pitäisi olla velhoja työhakemuksien tekemisissä ja nää rekrypellet tarkistaa puuttuuko joku käsikirjoitettu latteus

Vierailija
11/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, mun isi on Keskon pääjohtaja. Käyn hakemassa ne asiakkaat kauppaan suoraan kadulta. Lisäksi hakemukseni liitteenä on video, jossa seison päälläni ja heitän voltteja. Takuulla jää mieleen. Olen myös erittäin motivoitunut ja minulla on niin loistava asenne että suorastaan häikäisee. Sukunimeni on muuten Stubb.

Vierailija
12/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noita rekrytoijia oikein palkkaa? Tuo ala tuntuu luiskahtaneen ihan omaan todellisuuskuplaansa kun mietitään mitä joku k-kaupan kesäduunari oikeasti tarvitsee osaamista ja minkälaisen sirkuksen läpi nää toistaalta haluaa hakijansa hyppyyttää?!

Pitää osata hallita tietojärjestelmät, pienemmissä kaupoissa myös postin, matkahuollon ja veikkauksen, mahdollisesti muita kuriirifirmoja myös, hanskata ongelmatilanteet. Pitää pärjätä dementoituneiden, humalaisten, muuten vain vittumaisren ja häiriköivien sekä vilunkis yrittävien asiakkaiden kanssa, loikkia sujuvasti postin/kuriiripalvelun, kassapalvelun ja hyllytyksen ja kuormanpurun välillä jne.

Vierailija
13/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tosiaan omassa kuplassaan elävältä konttoriämmältä, jolla ei ole yhtään käsitystä siitä, miten vähän kokemusta monilla nuorilla on tuossa vaiheessa kesätöiden hakemisesta. Ei osaa hahmottaa sitä, että hyvä hakemus ja hyvä työntekijä eivät välttämättä ole sama asia. Varmaankin useimmat hakijat haluavat työpaikan vain siitä saatavien palkkatulojen takia. Mutta tälle pitää satuilla, että haluaa kauppaan hyllyttämään, koska on niin mielenkiintoista ja antoisaa laittaa tavaroita järjestykseen.

Vierailija
14/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata hallita tietojärjestelmät, pienemmissä kaupoissa myös postin, matkahuollon ja veikkauksen, mahdollisesti muita kuriirifirmoja myös, hanskata ongelmatilanteet. Pitää pärjätä dementoituneiden, humalaisten, muuten vain vittumaisren ja häiriköivien sekä vilunkis yrittävien asiakkaiden kanssa, loikkia sujuvasti postin/kuriiripalvelun, kassapalvelun ja hyllytyksen ja kuormanpurun välillä jne.

No ainakaan tuo haastateltu rekryihminen ei tunnu pärjäävän, jos tulee "väärällä" tavalla tehtyjä hakemuksia. Taitaa olla niin, että kaupan kesäapulaisena työskentely on haastavampaa kuin sellaisen palkkaaminen.

Vierailija
15/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta työttömiä ei palkata, ja toisaalta jos et ole työtön, niin et voi jatkuvasti päivystää puhelimen ääressä.

Kyllä työtönkin käy joskus haastattelussa, hammaslääkärissä, uimahallissa, hautajaisissa joita usein nykyään pidetään perjantaina jne. Kukaan ei voi olla 24/7 päivystämässä. Itse kyllä vastaan kaikkiin jos ei ole selkeä kaupustelija numero tai ulkomailta tuleva. On tullut viime aikoina puheluita mm. omaisen asioihin liittyen. En oke edunvalvoja mutta hän on merkinnyt minut ensisijaiseksi johon otetaan yhteyttä. Tosin en ol  etsimässä töitä kun ole  töissä mutta samaistun. Sen rumban muistan yhä kun etsin töitä. 

Vierailija
16/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, mun isi on Keskon pääjohtaja. Käyn hakemassa ne asiakkaat kauppaan suoraan kadulta. Lisäksi hakemukseni liitteenä on video, jossa seison päälläni ja heitän voltteja. Takuulla jää mieleen. Olen myös erittäin motivoitunut ja minulla on niin loistava asenne että suorastaan häikäisee. Sukunimeni on muuten Stubb.

Onko Olli ehtinyt jo Keskon pääjohtajaksi? Melkoista nepotismia. 

Vierailija
17/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tosiaan omassa kuplassaan elävältä konttoriämmältä, jolla ei ole yhtään käsitystä siitä, miten vähän kokemusta monilla nuorilla on tuossa vaiheessa kesätöiden hakemisesta. Ei osaa hahmottaa sitä, että hyvä hakemus ja hyvä työntekijä eivät välttämättä ole sama asia. Varmaankin useimmat hakijat haluavat työpaikan vain siitä saatavien palkkatulojen takia. Mutta tälle pitää satuilla, että haluaa kauppaan hyllyttämään, koska on niin mielenkiintoista ja antoisaa laittaa tavaroita järjestykseen.

Eiköhän tuollaisia kovia ammattilaisia ole Suomessa pilvin pimein. Ei paljon kannata nollasta aloittavia opiskelijoita palkata kesätöihin.

Vierailija
18/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kymmentuhansia. 

Vierailija
19/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtönkin käy joskus haastattelussa, hammaslääkärissä, uimahallissa, hautajaisissa joita usein nykyään pidetään perjantaina jne. Kukaan ei voi olla 24/7 päivystämässä. Itse kyllä vastaan kaikkiin jos ei ole selkeä kaupustelija numero tai ulkomailta tuleva. On tullut viime aikoina puheluita mm. omaisen asioihin liittyen. En oke edunvalvoja mutta hän on merkinnyt minut ensisijaiseksi johon otetaan yhteyttä. Tosin en ol  etsimässä töitä kun ole  töissä mutta samaistun. Sen rumban muistan yhä kun etsin töitä. 

Eikö se puhelin kulje aina mukana?

Vierailija
20/63 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nykyajan työnhaku on täyttä pelleilyä.