Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittääkö teitä muita maailmantilanne?

Vierailija
04.01.2026 |

Itse pelkään mitä kaikkea tänä vuonna vielä tapahtuu. En ymmärrä miten ihmiset pystyvät elämään normaalia elämää kaikista tapahtumista huolimatta. Itse jätän kaikki isommat hankinnat tekemättä ja olen miettinyt suunnitelmat valmiiksi jos pahin tapahtuu. Toisaalta olen yh äiti joten pakkokin se on.

Ällistyin kun tapasin vanhan kaverin joka oli juuri ostanut omakotitalotontin ja aikoo rakentaa. En uskaltaisi Itse nyt alkaa vastaavaan projektiin.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt viime kuukausina tietoisesti uutisten seuraamista, koska aloin kärsiä jatkuvista ahdistusoireista. Kun eilen katsoin iltauutiset ihmeteltyäni täällä keskusteluketjujen otsikkoja USA:n hyökkäyksestä Venezuelaan (joiden luulin alkuun olevan trollien keksimiä valheita!), pelästyin todella paljon. Tällä palstalla yritän välttää pelottavia aiheita käsitteleviä ketjuja.

Itselle eiliset uutiset oli kyllä pelkkää viihdettä. Samaa viihdettä tarjoaa myös Xi ja Putin Kimiä unohtamatta. Vihdoinkin suurvalloilla on vahvat johtajat.

Vahvat johtajat? Miksi kaalimaa menettää liittolaisiaan ja -stanit reivaa kurssia kauemmas?

Vierailija
62/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota pätkääkään. 

Olen tajunnut jo pitkään, että sota tulee vääjäämättömästi enkä minä voi sitä estää vaikka hyppisin tasajalkaa aamusta iltaan ja yötkin.

Ja tulossa ei olekaan mikään leikkisota vaan painajainen, jota ei olla koskaan aiemmin nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta kun Suomi valmistautuu täyttä vauhtia sotaan. Aseita ostettiin miljardeilla jo vuonna 2022 ja lisää on tehty hankintoja. Oma räjähdetehdas ja droonituotanto on käynnistymässä. Suomella ei ole kuin yksi uhka ja riittää jos sitä vastaan varautuu niin loput asiat hoituvat kyllä.

Mutta kun se 'yksi uhka' on rehellisesti sanottuna meille liian iso pala. Jo pelkästään kokonsa takia. Ei me voida ihan päättömästi yltiöoptimisteja olla. Tämä on vaarallinen tilanne nyt, kun tukea lännestä ei ehkä tulekaan.

Vierailija
64/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota pätkääkään. 

Olen tajunnut jo pitkään, että sota tulee vääjäämättömästi enkä minä voi sitä estää vaikka hyppisin tasajalkaa aamusta iltaan ja yötkin.

Ja tulossa ei olekaan mikään leikkisota vaan painajainen, jota ei olla koskaan aiemmin nähty.

Niin. Se tulee yllättämään nämä "silmien vällii" -huutelijat.

Vierailija
65/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitä, vaan odotan innolla, milloin atomipommit lentelee ristiin rastiin ja pyyhkii tämän sairaan maailman pois universumista. 

Vierailija
66/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän olet uskaltanut vielä porsia kakaroita tähän maailmaan? Mene kallonkutistajalle josn noin pelottaa!

Vierailija
67/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota pätkääkään. 

Toivottavasti se alkaa ja päättyy yöllä kun oon unessa ja kotona. Oon niin lähellä kriittisiä kohteita että ei tarvi huolehtia seuraavasta päivästä.

Vierailija
68/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ehkä sitä  että meidän pitäisi rahoittaa Venäjälle ne aseet, joilla se sitten ampuisi meidätkin?

Vierailija
69/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta kun Suomi valmistautuu täyttä vauhtia sotaan. Aseita ostettiin miljardeilla jo vuonna 2022 ja lisää on tehty hankintoja. Oma räjähdetehdas ja droonituotanto on käynnistymässä. Suomella ei ole kuin yksi uhka ja riittää jos sitä vastaan varautuu niin loput asiat hoituvat kyllä.

Mutta kun se 'yksi uhka' on rehellisesti sanottuna meille liian iso pala. Jo pelkästään kokonsa takia. Ei me voida ihan päättömästi yltiöoptimisteja olla. Tämä on vaarallinen tilanne nyt, kun tukea lännestä ei ehkä tulekaan.

Tilanne on vaarallinen, koska meidän ulkopolitiikassa ei olla puheväleissä Venäjän kanssa. Jos sota syttyy, niin kannattiko omaksua sellainen linja? Jossain vaiheessa ulkopolitiikan päätarkoitus oli pitää Suomi erossa konflikteista.

Vierailija
70/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainakin, joka on Suomea paljon isompi, sinnittelee vain ulkopuolelta tulevan avun varassa.

Vierailija
71/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pelätä, koska kukaan meistä ei voi maailmantilanteeseen vaikuttaa. Kannattaa keskittyä nauttimaan omasta, ainutkertaisesta elämästään ja toteuttaa kaikki unelmat niin kauan kuin mahdollista. 

Vierailija
72/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota pätkääkään. 

Niin. Se tulee yllättämään nämä "silmien vällii" -huutelijat.

Turhan uhoajat ovat aina heikoimpia miehiä.

Usein nämä samat miehet myös väheksyvät vastustajaa, kuten vaikkapa Venäjää. Esi-isämme huomasivat käytännössä, että venäläiset ovat kovia sotilaita joiden väheksyntä johtaa ennenaikaiseen hautaan. Tosin sillloin suomlaiset olivat vielkäin kovempia. Tämän tunnusti Stalinkin.

Suomesta löytyy kuitenkin myös toisenlaisia miehiä, jotka eivät aliarvio vihollistaan ja tästä syystä he voittavat ja jopa hävitessään ovat painajainen viholliselle.

Vierailija
73/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein uppoa, vasili - tämäkään. 🥱

Vierailija
74/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla kun on sähkökatkoja melkein joka myrskystä, niin ei se veden ja muun kotivaran pitäminen tunnu edes miltään vaivalta. Muutenkin käyn kaupassa vain 1-2 kertaa kuukaudessa, kun on sen verran matkaa, etten viitsi lähteä päästöjä tekemään ihan vähän takia. Sekin ehkä antaa vähän turvan tuntua  kun tietää, ettei heti ekasta risahduksesta joudu hätää kärsimään.

Ja ostin minäkin juuri asunnon. Tänne se jää, jos evakkoon joutuisi. Koitan pitää vähän tililläkin varalla. Sekin taitaa tosin olla, että konfliktissa tililtä nostoja pn rajoitettu ja oliko se peräti niin, että voi joutua säästöistään luopumaankin niinkuin autoja ja asuntojakin voidaan ottaa armeijan käyttöön. Mutta varmasti jossain lämpimässä saa oleskella ja jostakin jotakin ruokaakin hoituu, vaikkei itselle jäisikään mitään mitä saisi itse hallita ja käyttää.

Mun on tietysti helpompi suhtautua rauhallisesti, koska on jo ikää. Ja kun en usko, että tulee mitään hätää. 

"Jos emme tiedä, miten käy, olettakaamme, että kaikki käy hyvin" tai jotain sinnepäin sanoi kuulemani mukaan presidentti Koivisto.

Vierailija
75/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi vaivata päätäni enkä uskalla lukea uutisia jos lähtö tulee niin sitten tulee. 

Vierailija
76/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainakin, joka on Suomea paljon isompi, sinnittelee vain ulkopuolelta tulevan avun varassa.

Ja jossa kuolleita miljoonia miettikää sitten kärpäsenläntti Suomea miten meille käy, tästä maasta tulee ihan autiomaa jossa ei jäljellä yhtään ihmistä ja kaikki vaan elitistien takia. 

Vierailija
77/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein uppoa, vasili - tämäkään. 🥱

Vierailija
78/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt nää kaikki ennenkin, ja vielä paljon muuta.

Mua ei ahdista, jännitä, pelota, enkä ole järkyttynyt.

En tarvi myöskään mielialalääkkeitä. Että sellasta

Vierailija
79/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha pilkata venäläisiä saamattomiksi vellihousuiksi, koska ihan samat alistumisen geenit ovat suomalaisissakin. Sen takiahan kumpaakin kansaa on niin helppo hallita. Lisäksi monen suomalaisen ajattelua vaivaa Venäjä-viha: monet tuntuvat suorastaan toivovan revanssia, vaikka se maksaisi satojentuhansien suomalaisten hengen tai terveyden ja aiheuttaisi mittavat aineelliset tuhot. Sotaa pidetään parempana kuin rauhaa, vaikka rauhan pitäisi olla ensisijainen tavoite ja tehdä kaikki sen säilymisen eteen.

Vierailija
80/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuossa käydä hyvinkin. Venezuelan öljytuloista elantoa ja hyvinvointia koko Venezuelan kansalle. Tulojen rahastointi Norjan tapaan. Vapaat vaalit ja vaalituloksen mukainen hallitus. Sananvapaus. Sortotoimien loppu. En olisi tuollaisesta kehityksestä pahoillani, vaikka tuntuukin, että USA teki virheen, jota ei olisi pitänyt tehdä. Ristiriitaista tosin, että toisen virhe voi olla toiselle hyväksikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä