Jännittääkö teitä muita maailmantilanne?
Itse pelkään mitä kaikkea tänä vuonna vielä tapahtuu. En ymmärrä miten ihmiset pystyvät elämään normaalia elämää kaikista tapahtumista huolimatta. Itse jätän kaikki isommat hankinnat tekemättä ja olen miettinyt suunnitelmat valmiiksi jos pahin tapahtuu. Toisaalta olen yh äiti joten pakkokin se on.
Ällistyin kun tapasin vanhan kaverin joka oli juuri ostanut omakotitalotontin ja aikoo rakentaa. En uskaltaisi Itse nyt alkaa vastaavaan projektiin.
Kommentit (122)
Miksi pitäisi jännittää? Pelko estää tehokkaasti elämästä.
Jumalanpelko on pelon loppu, iltapelko on pelon alku
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pienten lasten äiti voi miettiä kaikkia skenaarioita sodan varalle, mitä tekisi, mihin menisi lapsen kanssa jne. Niin minäkin tein keväällä 22.
Nyt näiden vuosien aikana lapseni kasvoi aikuiseksi ja on nyt armeijassa. Hän olisi ensimmäisten joukossa, jotka käskettäisiin rintamalle, nimittäin Suomessa ensin lähetetään nuoret ja edetään siitä vanhempia kohti. Mietipä sitä ap. Meitä nuorten sotilaiden äitejä on Suomessa vino pino. Alkaa mahdollinen pieleen mennyt asuntokauppa tuntua aika mitättömältä huolelta sen rinnalla. Ehkä sittenkin on ihan hyvä aika rakentaa se talo, jos talosta unelmoi.
Oletko tyytyväinen Suomen nykyiseen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan, jossa lällätellään Venäjälle ja toivotaan toivotaan turvaa Natosta ja Trumpilta? Ehkä realistisempi ja perinteisempi linja palvelisi edelleen, jos tarkoitus on välttää sota eikä hakeutua sitä kohti. Ukrainaa voi tukea katkomatta välejä Venäjään. Unkarin toimintaa pidetään opportunistisena, mutta eipä siellä kansa kamppaile tällaisten talousongelmien takia eikä pelkää sotaa.
Ota löysin rantein älä jännitä.... lauloi jo aikanaan Veikko Lavi
Ei jännitä. En edes seuraa uutisia, vaan elän omaa elämääni. Pidän huolta läheisistäni ja keskityn ihaniin asioihin elämässäni. Esimerkiksi tänään pakkaspäivän kauneuteen ja kirpeyteen nenänpäässä.
Maailman asiat ja tapahtumat eivät muutu pätkääkään siitä murehdinko minä niitä vai en, tai tiedänkö edes niistä. Miksi antaisin niidenkään vaikuttaa minuun?
Ei kannata murehtia asioita joihin ei voi vaikuttaa, vaan elää sen mukaan mitä tuleman pitää.
Ei jännitä. Katselen netistä miten asiat etenevät, en jännitä. Uutisina ja kiinnostavina uutisina luen juttuja. Ei ole tarpeen jännittää eikä pelätä. Ketä se jännittäminen auttaisi nukkukaa hyvin.
Elämä jatkuu. Vaikka minä huomenna kuolisin, niin tänään istutan puun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jännitä kun tiedän jo mitä käy. USA ottaa Grönlannin ja Kiina hyökkää Taiwaniin. Nämä tapahtu 1-3 vuoden sisällä. Ukrainaan tulee jonkinlainen jäätynyt rauha, voi olla välirauha vaan. Venäjä jatkaa aseistautumistaan.
Tuha stressata, kun sille ei mitään voi. Nyt ollaan kuin juopon kyydissä ilman turvavöitä pääkallokelissä.
Samaa arvaan, mutta sitä stressaamista en oikein voi välttää. Meni kyllä yöunet viime yönä tuon Venezuelan vuoksi.
Hyvänen aika, USA on tehnyt tällaisia tempauksia Latinalaisessa Amerikassa vähän väliä. Lukekaa historiaa, jos ette tiedä. USA on masinoinut sisällissotia ja vallankaappauksiakin. Ainakaan Venezuelan takia ei kannata menettää yöuniaan.
Niin on tehnyt, eikä valtion päämiehen vaihtamisesta väkivalloin ole ikinä seurannut mitään hyvää, tuskin nytkään.
Ei ole normaali tilanne kun pitää olla kanistereissa vettä kotona ja miesten pitää oikeasti miettiä sitäkin että voi joutua rintamalle. Tottakai se vaikuttaa kaikkeen. Eduskunta kiristää myös perusturvaa suomalaisilta jakaen sitä edelleen hövelisti ulkomaalaisille. Vaikuttaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ensin jotain, minkä puolesta pelätä.
Venäjä valtaa pian Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan sekä Puolan. 2 vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ota löysin rantein älä jännitä.... lauloi jo aikanaan Veikko Lavi
Aivan, näitä lauluja tarvitaan, eikä synkkiä ja rumia lauluja. Synkkyys on pahasta.
Aina kun miettii että ei kai nyt enää voi mennä pahemmaksi, niin miten väärässä saatoin ollakaan?
Ja olen monesti nettiin kirjoittanut, että kaikki kolme tulevat aina järjestyksessä (ei tietyssä järjestyksessä, mutta esiintyvät kolmen ryhmänä):
kulkutauti
sota
nälänhätä
En pelkää enkä välitä. Mulle on ihan se ja sama, jos jotkut maat sotii ja tappaa toisiaan. Not my bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali tilanne kun pitää olla kanistereissa vettä kotona ja miesten pitää oikeasti miettiä sitäkin että voi joutua rintamalle. Tottakai se vaikuttaa kaikkeen. Eduskunta kiristää myös perusturvaa suomalaisilta jakaen sitä edelleen hövelisti ulkomaalaisille. Vaikuttaa ja paljon.
Minähän en todellakaan sotisi kokoomuslaisten takia. En ole mikään lammas. Mutta tämänkin ketjun perusteella moni näyttää olevan. Vingutaan ja vongutaan ja ennen kaikkea alistutaan - ihan niin kuin venäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pienten lasten äiti voi miettiä kaikkia skenaarioita sodan varalle, mitä tekisi, mihin menisi lapsen kanssa jne. Niin minäkin tein keväällä 22.
Nyt näiden vuosien aikana lapseni kasvoi aikuiseksi ja on nyt armeijassa. Hän olisi ensimmäisten joukossa, jotka käskettäisiin rintamalle, nimittäin Suomessa ensin lähetetään nuoret ja edetään siitä vanhempia kohti. Mietipä sitä ap. Meitä nuorten sotilaiden äitejä on Suomessa vino pino. Alkaa mahdollinen pieleen mennyt asuntokauppa tuntua aika mitättömältä huolelta sen rinnalla. Ehkä sittenkin on ihan hyvä aika rakentaa se talo, jos talosta unelmoi.
Oletko tyytyväinen Suomen nykyiseen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan, jossa lällätellään Venäjälle ja toivotaan toivotaan turvaa Natosta ja Trumpilta? Ehkä realistisempi ja perinteisempi linja palvelisi edelleen, jos tarkoitus on välttää sota eikä hakeutua
-
Pure kaalia Venäjän trolli.
PS. Suomella on nyt vihdoin oikea ulkopolitiikka, kun olemme liittoutuneita länsimaiden kanssa. Sehännteitä rysylässä harmittaa.
Hyvä, että Trump otti ohjat käsiin. Kauhistuttava huumediileri ja diktaattori tämä Marudo.
Huumeet leviää.
Se nyt on ihan sama miten tässä käy. Naisethan on jo irtisanoutuneet Suomen kehittämisestä eivätkä suostu enää tekemään uusia suomalaisia. 20 vuoden päästä syntyy viimeunen suomalainen ja 50 vuoden päästä Suomessa eii oo ku vanhoja kiukkusia feministejä jäljellä. Eli voidaan keskittyä tän kansakunnan alasajoon. Rahathan on jo menny.
Ei siis paskan vertaa.