NYT: 40 ihmistä kuoli Yhdysvaltojen iskussa Venezuelaan, osa siviilejä
Trump hehkutti medialle pitämässään tiedotustilaisuudessa, miten Yhdysvaltojen puolelta yhtäkään iskuun osallistunutta ei menehtynyt. Tilanne Venezuelan puolella ei ole sama.
https://www.nytimes.com/2026/01/03/world/americas/venezuela-airstrike-c…
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa iloitsee, että putten kaveri on poissa. Eikä ihme.
Demari-diktaattori joutuu oikeuteen.🤣🤣🤣🤣🤣
Mitä tekemistä Madurolla on demareiden kanssa? Taidat olla "hiukan" yksinkertainen.
Tässähän on kyse ÖLJYSTÄ. Maailma on täynnä takapajuloita, joissa on korruptoitunut hallinto. Silti Yhdysvaltoja kiinnostaa vain ne, joilla on öljyä ja akkumalmeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän mietin, kun niitä kuvia iskuista katsoin.
Trumpille ihmishenki, muiden kuin omansa, merkitsee tasan saman verran, kuin putinille. Joka muuta kuvittelee, on harhainen.
Presidentti vangittiin hengissä, mutta muiden ihmisten hengillä ei ollut arvoa?
Ne jotka pistivät hanttiin, tai tulivat uhkaillen tielle tapettiin. Niin siinä käy, toisin kuin syöpälasten sairaalan tieten tahdoin pommittamisessa. Tiedät kyllä missä.
Pihteinen vieköön!
T. Pekka Puupiä
Tässähän on kyse ÖLJYSTÄ. Maailma on täynnä takapajuloita, joissa on korruptoitunut hallinto. Silti Yhdysvaltoja kiinnostaa vain ne, joilla on öljyä ja akkumalmeja.
Venäjä ja Kiina saivat kenkää Venetzuelasta. Niillä oli myös öljyyn mielenkiintoa pönkittäen Maduron laitonta vallassaoloa.
Venezuelassa pidetään vapaat vaalit pikapuoliin.
Saa nähdä minkälainen tapahtumaketju syntyy, kun levottomuuksilla tehdään päätöksiä. Puhun näistä suurvalloista.
Se mitä viimevuosina ollaan pidetty maailmanrauhana murenee entisestään tuollaisilla toimilla. Kuvitella jos muutkin maat toimisivat samalla tavalla kuin Yhdysvallat ja Venäjä. Ennen pitkää tapahtuu täyssorto koko maailmanmittakaavassa.
Näin mä näen asiat.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä minkälainen tapahtumaketju syntyy, kun levottomuuksilla tehdään päätöksiä. Puhun näistä suurvalloista.
Se mitä viimevuosina ollaan pidetty maailmanrauhana murenee entisestään tuollaisilla toimilla. Kuvitella jos muutkin maat toimisivat samalla tavalla kuin Yhdysvallat ja Venäjä. Ennen pitkää tapahtuu täyssorto koko maailmanmittakaavassa.
Näin mä näen asiat.
Nimenomaan. Nyt luodaan maailmanjärjestystä, jossa isot pelurit ottavat mitä haluavat. Trump, Putin ja Xi.
Paloi vai räjähti ihmiset? Auts. Se on kitumista?
Mahtaa vassareita ketuttaa kun Maduro napattiin. Menee varmaan paljon mielialalääkkeitä. Ja mä kun luulin, että joulu on vaan kerran vuodessa:)
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa vassareita ketuttaa kun Maduro napattiin. Menee varmaan paljon mielialalääkkeitä. Ja mä kun luulin, että joulu on vaan kerran vuodessa:)
Sulle pääasia kaikessa onkin "vassareita harmittaa". Yhtään ei mietitytä, mihin suuntaan maailma kulkee? Trump tosiaan olisi voinut pidättää Putinin ja tuoda sen oikeuden eteen, mutta valitsi mielummin itse toimia samoin kuin Putin, eli t**ppaa siviilejä ja ottaa toisen valtion luonnonvarat itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä näen asiat.
Nimenomaan. Nyt luodaan maailmanjärjestystä, jossa isot pelurit ottavat mitä haluavat. Trump, Putin ja Xi.
Toisaalta se on myös lupa Ukrainalle ottaa Putin hengiltä jos vain voivat. Toivon todellakin, että voivat.
Slava Ukraini!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä näen asiat.
Toisaalta se on myös lupa Ukrainalle ottaa Putin hengiltä jos vain voivat. Toivon todellakin, että voivat.
Slava Ukraini!
Miten niin? Maduro on viety Yhdysvaltoihin oikeudenkäyntiä varten. Pelkkiä tavallisia ihmisiä otettiin hengiltä operaatiossa.
Taitaa tulevaisuus olla pelkkää sotaa rauhan sijasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä näen asiat.
Mä vähän luulen, että tässä syntyy sotia entisestään. Luottamus maiden välillä murenee ja ihmiset pelkää Yhdysvaltojen ympärillä mitä seuraavaksi tapahtuu. Toisen maan asioihin tollein Yhdysvaltojen tapaan puuttuminen muokkaa hurjasti maan sisäistä politiikkaa ja miten maailman suhteen kaupankin käy?
Toisin sanoen: tapahtuu dominoefekti, kun kaikki maailman asiat ovat kytköksissä toisiinsa.
Vertauskuvainnollisesti vieläkin: pienestä kipinästä ne metsäpalotkin syntyy.
Rubion mukaan kyseessä ei ollut hyökkäys :D Lavrovinkaan mukaan Venäjä ei ole koskaan hyökännyt Ukrainaan.
"Miten niin? Maduro on viety Yhdysvaltoihin oikeudenkäyntiä varten. Pelkkiä tavallisia ihmisiä otettiin hengiltä operaatiossa."
Sotilaita kuoli. Ei siellä Maduron liepeillä tavallisia venezuelalaisia palloillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä näen asiat.
Mä vähän luulen, että tässä syntyy sotia entisestään. Luottamus maiden välillä murenee ja ihmiset pelkää Yhdysvaltojen ympärillä mitä seuraavaksi tapahtuu. Toisen maan asioihin tollein Yhdysvaltojen tapaan puuttuminen muokkaa hurjasti maan sisäistä politiikkaa ja miten maailman suhteen ka
Pieni kipinä öljytynnyrissä vain.
Vierailija kirjoitti:
"Miten niin? Maduro on viety Yhdysvaltoihin oikeudenkäyntiä varten. Pelkkiä tavallisia ihmisiä otettiin hengiltä operaatiossa."
Sotilaita kuoli. Ei siellä Maduron liepeillä tavallisia venezuelalaisia palloillut.
Aha. Miksi sitten uutisoidaan eri tavoin. Ja miksi on okei t**ppaa ihmisiä, jotka ovat olleet vain tekemässä työtään vartijoina, maassa ei ole ollut sota.
"Pieni kipinä öljytynnyrissä vain."
Voihan tässä tulla ydinsotaakin, mutta antaa ajan näyttää mitä tapahtuu.
Alapeukuttajalle tiedoksi:
"Venezuela leads all countries with 303 billion barrels of proven crude oil reserves, outnumbering Saudi Arabia and representing almost 20% of global reserves in 2023.
President Donald Trump on Saturday said the US would take control of Venezuelas massive oil reserves and recruit American companies to invest billions of dollars to refurbish the countrys gutted oil industry."
https://edition.cnn.com/2026/01/03/business/oil-gas-venezuela-maduro