Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö sinulle pienimuotoinen, vaatimaton elämä? Vai pitääkö olla tapahtumarikasta ja suureellista?

Vierailija
04.01.2026 |

Niin, kumpaan ryhmään sinä kuulut? 
Perusteltiin olisi kivoja.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin ihan tavallinen, peruselämä on riittänyt. En halua elää yli varojen tai esittää muille mitään sen erikoisempaa.

Vierailija
2/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suureellisuuteen pitää olla rahaakin. Meillä ei ole. Mutta siis kyllä mä tykkään, että elämässä on muutakin kuin arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että.

Vierailija
4/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos olisi rauhallista. Aina on jotain häiritseviä tapahtumia. 

Vierailija
5/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää, mutta vuosikausia toimeentulotuella kituuttaminen on jo liian ankeaa. 2000 e nettotulot riittäisi hyvään elämään.

Vierailija
6/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista. Toisaalta ärsyttää ihmiset joiden elämäntehtävä on vaatimattomuus, kaiken pienentäminen. Sit kateellisena ihmetellään toisten haaveita ja unelmia ja yritetään painaa alas ja vähätellä. 

Mä unelmoin isosti. Taivas rajana. Toisaalta hyväksyn että hurjimmat toiveet eivät ole realistisia. 

Vierailija
7/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoista ja vaatimatonta joutuu pääasiassa sietämään. Tapahtumarikasta ja suureellista saa kuitenkin ajoittain maistella ja onhan elämä silloin mukavampaa.

Vierailija
8/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen elämä riittää. Eipä tässä ole muunlaista (vielä) koettukaan, joten vertailu on hankalaa.

Vierailija
9/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kiireettömästä arjesta. 37  vuoden työuran jälkeen ensimmäistä kertaa ei ole käytössä kuin seinäkalenteri. Tulisipa vielä kesä. 

Vierailija
10/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Pitää.

Vierailija
11/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on niin suhteellista.

Omasta mielestäni elämme vaatimatonta ja omaehtoista elämää, monien muiden mielestä olemme ökyrikkaita.

Vierailija
12/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut arkena askeetti ja lomalla hedonisti.

Arkena käyn töissä, ulkoilen, syön terveellisesti ja nuukailen. Lomalla tuhlaan, syön ja juon liikaa, matkustelen ja keräilen elämyksiä.

Vierailija
13/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman tavallista arkea, kiitos. Pätkätyökierteessä on kylliksi muuttujia, kaipaan pysyvyyttä.

Vierailija
14/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäö, että huuneita riittää. Muuta en tarvitse.

Vierailija
15/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on vaatimaton/ suureellinen elämä kenenkin mielestä.

Elän melko  keskiluokkaista taviselämää, riippumatta onko lama vai ei. Joku ihmettelee, jos laitan rahaa teatteri ja konserttilippuihin tai muuhun kulttuuriin. Mutta minä ihmettelen,  kun joku laittaa rahaa ryyppäämiseen, peli-iltoihin jne.

Vierailija
16/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on niin suhteellista.

Omasta mielestäni elämme vaatimatonta ja omaehtoista elämää, monien muiden mielestä olemme ökyrikkaita.

Sama. Aina vähän seuran mukaan pitää miettiä mistä asioista kannattaa kertoa ja mitä juttuja painottaa. 

Vierailija
17/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään todella poikkeuksellista, kuten kalliilla vaatteilla prameilua tai matkailua. Haaveenani on, että vielä jonain päivänä minulla olisi omakotitalo syrjässä muista ihmisistä. Voisin olla omavarainen ja kasvattaa esimerkiksi perunaa ja porkkanaa, puutarhassa kasvaisi punaviinimarjapensaita ja erilaisia istutuksia. Navetassa olisi eläimiä, joista pitäisin huolta. Lukisin kirjoja ja nauttisin hitaasta elämästä. Monen mielestä tämä on varmaankin aika vaatimaton haave, mutta sellaista elämää toivoisin tulevaisuudelta. Tällä hetkellä sinnittelen kädestä suuhun kerrostaloyksiössä ja sieluni ei voi hyvin täällä betonihelvetissä.

Vierailija
18/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo riittää kyllä lämpöä, ruokaa, terveyttä kaikille. Joskus joku kiva reissu, ei tarvitse luxusta olla.

Vierailija
19/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä eikä koskaan ole riittänyt hiljainen ja vaatimaton. Olen se, joka nuorena lähti yksin liftaamaan Eurooppaan,  meni naimisiin kuukauden tuntemisen jälkeen, opiskeli kaksi upeaa ammattia, muutti ulkomaille kolmeen otteeseen, näytteli teatterissa, matkusti yksin ympäri maailmaa. Ja jatkaa edelleen.

Vierailija
20/54 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää pienimuotoinen. Samalla yrittää piilotella varallisuutta, joka suurimmaksi osaksi perittyä. Kun ihmise selittää jostain asuntolainoistaan, ei ole mitään sanottavaa, kun ei ole mitään asutlainaa, vain asuntovarallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän