Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä sitä oletusta, että parisuhteessa odotetaan toisen ihmisen vastuulla olevan itsenssä onnellistaminen

Vierailija
04.01.2026 |

En ikinä ole ymmärtänyt sitä, että parisuhteessa odotetaan toisen ihmisen olevan vastuussa itseni onnelliseksi tekeminen. 

Itse en välitä mistään hääpäivän lahjoista tai muistakaan lahjoista. Jos jotain haluan itselleni, hankin sen itselleni itse. 

En ymmärrä miksi juuri miehen vastuulla olisi järjestää kivoja ravintolaillallisia tai lomamatkoja. Yhdessä toki voidaan niitä hankkia ja yhdessä myös maksaa. Olen itse myös maksanut lomamatkoja kun minulla on ollut rahaa miestäni enemmän, eikä se tuntunut missään. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia mieheltä mitään rahaa matkasta esim jälkeen päin

Seksissä olen kertonut miehelleni mitkä asiat saavat minut orgasmiin mutta osaan myös itse hankkia orgasmini. Seksialoitteita tehdään molemmat, ja minä olen aina saanut ehdotella uusia juttuja kuten miehenikin. Ollaan sovittu, että jos seksi loppuisi jostain syystä, sitä saa luvalla hakea silloin muualta, ja se koskee molempia parisuhteessa. 

Molemmat kantavat vastuuta parisuhteesta ja perheestä. Tosin minä kokkaan ja leivon eniten koska olen taitava siinä ja nautin siitä. Mieheni taas hoitaa lähes yksin perheen pyykit, ja kantaa kauppakassit. 

Yhdessä hoidetaan kotihommat, ja raha-asiat. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan parisuhteelta yhteisiä hetkiä jotka johtavat onnelliseksi yhdessä tehden, kokien, antaen ja saaden.

Vierailija
2/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on outoa, että puhut vain kotitöistä, rahasta, lahjoista, ruuista. Seksiäkin saa hakea muualta. Jos nuo on sun mielestä tärkeimmät asiat suhteessa, kauppakassin kanto??

Et ole hyvää parisuhdetta nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan parisuhteelta yhteisiä hetkiä jotka johtavat onnelliseksi yhdessä tehden, kokien, antaen ja saaden.

Tämä on hyvin kirjoitettu.

Jos joku kaipaa romanttisia eleitä, antaa kaivata. Ei se ole pois itseltä tai omasta suhteesta.

Vierailija
4/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. No takana onnellista avioliittoa jo 22 vuotta. Tiedostan, etten ole mikään romanttinen luonne. En kaipaa mitään kukkia tai muita romanttisia eleitä. Ollaan mieheni kanssa parhaat kaverukset. Seksi on mulle ollut aina tärkeää niin siksi siitä puhuin

Vierailija
5/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et kaipaa romanttisia eleitä? Joku toinen ei kaipaa seksiä. Ihan ymmärrettävää että ihmiset haluavat eri asioita. 

Minä kaipaan mieheltäni miehekkyyttä, itsevarmuutta, turvallisuutta, läheisyyttä, seksuaalista huomiota ja romanttisia/välittäviä eleitä. 

Mitään vaatteita, koruja, matkoja, arvokkaita vuosipäivälahjoja, ravintoloita jne en kaipaa tai ollenkaan haluakaan. Joku muu haluaa ja hänellä on sitten erilainen maku. 

Seksissä en todellakaan halua että joudun hoitelemaan itseni vaan minulle se olisi loukkaavaa. Jollekin toiselle ei, eikä jaksa muiden makkarit kiinnostaa. 

Joululahjaksi sain uuden harrastuskoiran :D 

Kylpyläloma tai joku korusetti olisi voinut tulla huomattavasti halvemmaksi... 

Synttärilahjaksi kesällä voisi olla kuulemma tulossa koirille uutta juoksutustarhaa ja joku puutarhakalustehässäkkä omenapuiden alle. Niiden rakentaminen on muutenkin kivaa yhteistä puuhaa. 

Olen itse aikanaan ollut suhteessa jossa mies oli vielä huomattavasti minua varakkaampi ja teki töitä aika kevyesti, mutta ikinä ei ollut aikaa, jaksamista tai varaa minun juttuihin. Raivosi myös koiristani vaikka asuttiin erillään. :') 

Olin niin onneton, mutta kaikki ystävät ja äiti sanoivat että no tuollaisia miehet on tai ettei saa vaatia liikoja ja pitää asennoitua toisin.  Onneksi en uskonut, koska nyt on sopiva, miehekäs mies, jolle ei tuota mitään tuskia huomioida tärkeät päivät ja asiat, vaikka ne eivät hänelle ole samanlainen iso juttu tunnetasolla. Hän sanoo aina, että olen tosi kiitollinen luonne ja ansaitsen kaiken ja enemmän<3

Vierailija
6/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin kirjoitettu.

Jos joku kaipaa romanttisia eleitä, antaa kaivata. Ei se ole pois itseltä tai omasta suhteesta.

Kiitos. 

Vierailija
7/7 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. No takana onnellista avioliittoa jo 22 vuotta. Tiedostan, etten ole mikään romanttinen luonne. En kaipaa mitään kukkia tai muita romanttisia eleitä. Ollaan mieheni kanssa parhaat kaverukset. Seksi on mulle ollut aina tärkeää niin siksi siitä puhuin

Parhaat kaverukset. Rakkautta ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi