Tykkään kauppakeskuksista ja kaupoista jonne pääsee käytännössä vain autolla
Tykkään asioida kaupoissa ja kauppakeskuksissa jonne pääsee vain autolla. Sellaisessa paikassa kaikki osaavat käyttäytyä. Ei tarvita juurikaan vartiointia, myyjät ovat mukavampia, palvelu on parempaa, myytävät tuotteet ovat aina esillä jne.
Onko kukaan muu huomannut samaa? Automatkan päässä kaupat paranevat?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.
Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.
Rauhallisessa ja turvallisessa ympäristössä kasvaneet lapset ponnistavat pisimmälle. Ongelmaisilla on yleensä taustalla turhaa draamaa.
Ei kai se oma perhe ongelmaiseksi muutu, jos muuttavat Espoon perukoilta Tapiolaan tai Etelä-Haagaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.
Juup. Ehkäpä tämä avaus oli tsadilaisen näkökulmasta landen ulinaa?
Eiköhän ollut jonkun itsestään liikoja luulevan typerä kertomus, joka ei lainkaan pidä paikkaansa. Aito sdadilainen on rehti ja reilu, ei hienosteleva pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.
Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.
Rauhallisessa ja turvallisessa ympäristössä kasvaneet lapset ponnistavat pisimmälle. Ongelmaisilla on yleensä taustalla turhaa draamaa.
Ei kai se oma perhe ongelmaiseksi muutu, jos muuttavat Espoon perukoilta Tapiolaan tai Etelä-Haagaan.
No on kyllä todella ennakkoluuloista luulla, ettei Espoossa olisi ns. ongelmaperheitä niillä jonkun mielestä paremmilla alueilla. Ne ongelmat vain peitetään kulisseilla. Aivan yhtähyvin jossain vähän levottomammassa lähiössä voi elää todellakin paljon tyytyväiseempänä. Espoossa on aivan liikaa wannaberikkaita /c:een nuolijoita. Jossain Helsingin lähiössä saat olla just sitä, mitä oot. Ketään ei kiinnosta sun "varallisuus" ja elämä, jokainen on sitä mitä on ja samoilla lauteilla taloyhtiön tai uimahallin lauteilla istuu niin eläkeläinen, työtön kuin miljonääri, eikä kukaan heistä kadehdi toistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.
No pointtihan tässä oli juuri se, että sitä kulttuuria ja moniulotteisuutta ei kaivata. Haluan asioida syntyperäisten suomalaisten ja heteropariskuntien täyttämässä kauppakeskuksessa, johon ilman autoa ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pointtihan tässä oli juuri se, että sitä kulttuuria ja moniulotteisuutta ei kaivata. Haluan asioida syntyperäisten suomalaisten ja heteropariskuntien täyttämässä kauppakeskuksessa, johon ilman autoa ei pääse.
Mistä sä tiedät esimerkiksi vaatekaupassa tai kodinkoneliikkeessä yksin asioivan sukupuolen tai seksuaalisensuuntautumisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaistaustaisilla ja seksuaalivähemmistöillä ei ole autoja?
Minä taas en tykkää. Ne ovat massoille, hyvin yksitoikkoisia ja tarjonta tyyliltään sitä samaa. Tykkään persoonallisista ja kuratoiduista, sekä vanhan tavaran liikkeistä.
"Minulle taas kävi niin, että huomasin tummempien varastavan tavaraa marketissa ja vinkkasin niistä vartijalle?"
Eli vinkkasitko vai et? Vai etkö muista/tiedä, mitä teit? Vai miksi kysymysmerkki?
Tottakai varkaista ilmoitetaan myyjälle/vartijalle, jos näkee kenen tahansa ottavan jotakin taskuunsa. Varkaudeksi se tosin muuttuu vasta kassan jälkeen, kun ei ole maosanut tuotetta.