Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään kauppakeskuksista ja kaupoista jonne pääsee käytännössä vain autolla

Vierailija
04.01.2026 |

Tykkään asioida kaupoissa ja kauppakeskuksissa jonne pääsee vain autolla. Sellaisessa paikassa kaikki osaavat käyttäytyä. Ei tarvita juurikaan vartiointia, myyjät ovat mukavampia, palvelu on parempaa, myytävät tuotteet ovat aina esillä jne.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Automatkan päässä kaupat paranevat?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.

Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.

Mukavampi teinin niiden kavereiden kanssa on hengailla espoolaisessa tilavassa omakotitalossa omassa huoneessa kuin helsinkiläislähiökolmiossa, jossa huoneen jakava sisarus ja vanhemmat hönkivät kirjaimellisesti oven takana. Tietenkin sillä espoolaisnuorella on pitempi matka Steissille n a rk kaamaan.

Vierailija
22/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.

Haittamaa hanmuutto tuhoaa kaupunkikulttuurin, viimeiset paratiisimme ovat automarkketteja.

Aika henkisesti köyhää elämää, jos ainoa nautinto on päästä automarketiin ostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbo oli isoista kauppakeskuksista viimeisin, joka oli kantasuomalaisin. Mutta ei sekään tosiaan ole sitä enää.

Vierailija
24/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.

Juup. Ehkäpä tämä avaus oli tsadilaisen näkökulmasta landen ulinaa?

Sitä tämä avaus juuri on. "Voi ei, jouduin olemaan samassa paikassa vääränlaisten ihmisten kanssa 😭"

Vierailija
25/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.

Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.

Ne kaverit tietysti ovat siellä samalla asuinalueella. Voi kyynel, jos nuori hengaa näiden kanssa eikä pääse tutustumaan kaiken maailman kamppiveljiin.

Vierailija
26/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavampi teinin niiden kavereiden kanssa on hengailla espoolaisessa tilavassa omakotitalossa omassa huoneessa kuin helsinkiläislähiökolmiossa, jossa huoneen jakava sisarus ja vanhemmat hönkivät kirjaimellisesti oven takana. Tietenkin sillä espoolaisnuorella on pitempi matka Steissille n a rk kaamaan.

Muutama vuosi sitten lapsemme kävi viikonloppuisin eräässä harrastuspiirissä Sanomatalossa. Siellä kävi myös pari espoolaisteiniä, joista varsinkin toisen koti oli kirjaimellisesti keskellä ei mitään. Koulutaksi ei tietenkään saanut ottaa ylimääräisiä lapsia kyytiin, joten ainoa mahdollisuus viikolla näkemiseen oli, että tytöt ovat meillä ja myöhemmin kotiin tultuamme käymme viemässä heidät kotiin. 

Vierailija
27/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tämä avaus juuri on. "Voi ei, jouduin olemaan samassa paikassa vääränlaisten ihmisten kanssa 😭"

Voi ei. Et varmaan kestäisi automarketin tuomaa vapautta. Saa sovittaa kenkiä ja vaatteita vapaasti suoraan hyllystä. Eikä kukaan kyttää selän takana varastamisen varalta ;)

Vierailija
28/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkien liikennepolitiikka kuihduttaa kaupunkikulttuurin. Myös rakennuspolitiikka tekee samaa.

Vierailija
29/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, autoilu ja busseilu leskustaan on tehty Turussakin niin hankalsksi että lietolaisena en viitsi enää vaivautua. Varsinkin kun elokuviinkin pääsee jo muualle.

Vierailija
30/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Et varmaan kestäisi automarketin tuomaa vapautta. Saa sovittaa kenkiä ja vaatteita vapaasti suoraan hyllystä. Eikä kukaan kyttää selän takana varastamisen varalta ;)

Tiedätkö, tapahtui Itiksessä loka-marraskuun vaihteen tienoilla. Istuin siinä jollakin penkillä, ja noustessani lompakkoni tipahti taskusta (joo huono tasku säilyttää mitään, kun ei ole vetoketjullinen). Kohta perääni juoksi pikkaisen alle 30-vuotiaalta näyttävä afrikkalaistaustainen mies. Oli poiminut lompakkoni ja palautti sen. Tuli todella hyvä mieli. Lompakossa oli vain kuitteja ja pankkikortti, jonka saldo oli 0,..€. Poti lainata kaverilta 5€, että pystyin antamaan palautuspalkkion...

Vierailija
31/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, tapahtui Itiksessä loka-marraskuun vaihteen tienoilla. Istuin siinä jollakin penkillä, ja noustessani lompakkoni tipahti tasku

Nykyisen modernin ajan oppineena en enää löydä löytötavaroita, koska silloin minulla on hallussa jollekkin muulle kuuluvaa omaisuutta. Edellisen löytölompakon kohdalla huikkasin myyjälle ja osoitin lompakkoa sormella..

T.ap

Vierailija
32/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyisen modernin ajan oppineena en enää löydä löytötavaroita, koska silloin minulla on hallussa jollekkin muulle kuuluvaa omaisuutta. Edellisen löytölompakon kohdalla huikkasin myyjälle ja osoitin lompakkoa sormella..

T.ap"

Ok. Jotkut pelkäävät jopa omaa varjoaankin. Ei kyllä käy kateeksi noin paha rajoittuneisuus asioissa. Tottakai jos näet, että henkilöltä x tippuu jotain, vähintään huudat hänelle perään, että jotain tippui...

Vierailija
33/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, tapahtui Itiksessä loka-marraskuun vaihteen tienoilla. Istuin siinä jollakin penkillä, ja noustessani lompakkoni tipahti tasku

Jaa että  tämmönen tarina, tällä kertaa.

Vierailija
34/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas kävi niin, että huomasin tummempien varastavan tavaraa marketissa ja vinkkasin niistä vartijalle?

Vierailija
35/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään myös peltomarketeista, sillä valikoimaa on, mutta kaupungin keskustan ongelmat (ja ns. "asiakaskunta") puuttuvat. 

Vierailija
36/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän huomaa Tampereen seudulla selkäati. Lempäälän Ideaparkissa ei ole koskaan järjestyshäiriöitä mutta Tampereen keskustan Koskarissa ja Ratinassa on.

Lempäälän Ideapark on melkoinen lapsihelvetti varsinkin viikonloppuisin. Paljon kivempi käydä Koskarissa ja Ratinassa.

Vierailija
37/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyisen modernin ajan oppineena en enää löydä löytötavaroita, koska silloin minulla on hallussa jollekkin muulle kuuluvaa omaisuutta. Edellisen löytölompakon kohdalla huikkasin myyjälle ja osoitin lompakkoa sormella..

T.ap"

Ok. Jotkut pelkäävät jopa omaa varjoaankin. Ei kyllä käy kateeksi noin paha rajoittuneisuus asioissa. Tottakai jos näet, että henkilöltä x tippuu jotain, vähintään huudat hänelle perään, että jotain tippui...

Sä olet varmaan nainen? Mä olen mies ja tunnen sukupuoleen perustuvan päätöksen teon.

Vierailija
38/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raision myllyssä tykkäsin joskus käydä mutta sielki on liikaa ``jamaleita`` jotka kyylää suu auki. Myös läheisessä ikeassa kantautui liikaa viidakon ääniä kun viimeks siellä kävin. Äänen aiheuttajat olivat ottaneet hyvin aurinkoa väristä päätellen.

Vierailija
39/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn lähikaupoissa kävellen, tulee ulkoiltua samalla.

Vierailija
40/48 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap"

Sä olet varmaan nainen? Mä olen mies ja tunnen sukupuoleen perustuvan päätöksen teon.

Sun ek kannata veikata ainakaan voiton toivossa. Olen keski-ikäinen mies ja kyllä, sun puheesta arvasi sukupuolen. Edelleenkään se, että jotkut pelkäävät omaa varjoaankin, ei ole mitenkään naisten tai miesten ominaisuus. Se on ennenkaikkea perusteetonta ennakkoluuloa kaikkea vierasta ja yllättävää kohtaan.