Tykkään kauppakeskuksista ja kaupoista jonne pääsee käytännössä vain autolla
Tykkään asioida kaupoissa ja kauppakeskuksissa jonne pääsee vain autolla. Sellaisessa paikassa kaikki osaavat käyttäytyä. Ei tarvita juurikaan vartiointia, myyjät ovat mukavampia, palvelu on parempaa, myytävät tuotteet ovat aina esillä jne.
Onko kukaan muu huomannut samaa? Automatkan päässä kaupat paranevat?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.
Haittamaa hanmuutto tuhoaa kaupunkikulttuurin, viimeiset paratiisimme ovat automarkketteja.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas käyn vain sellaisissa kaupoissa joihin pääsee kävellen. Mutta minä asunkin Helsingin keskustassa enkä tarvitse autoa. Sinun elämäntapasi kuihduttaa kaupunkikulttuurin.
Juup. Ehkäpä tämä avaus oli tsadilaisen näkökulmasta landen ulinaa?
Jumbossakin koko ajan enemmän ja enemmän muualta tulleita. Aiemmin oli mielestäni paremmin.
Eli joku Kärkkäinen? No mistä kukin tykkää. Itse viihdyn mm. Triplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittamaa hanmuutto tuhoaa kaupunkikulttuurin, viimeiset paratiisimme ovat automarkketteja.
Heh. Asia on ehkäpä juuri näin. Viimeinen paratiisi on automarket :)
Vierailija kirjoitti:
Jumbossakin koko ajan enemmän ja enemmän muualta tulleita. Aiemmin oli mielestäni paremmin.
Jumbo oli vielä joitain vuosia sitten iloinen poikkeus pk-seudulla, koska siellä kävivät lähinnä autoilijat. Harmi, kun sekin muuttui.
Jep.
Automarketeissa joihin ei junalla tai bussilla pääse on mukavampi tunnelma. Siellä viihtyy, voi rauhassa käydä ravintoloissa ja tehdä ostokset mukavasti. Vielä kun saisi saman kuin laivoilla että yli 200€ ostokset kannetaan suoraan autoon, niin olisi vielä mukavempaa tehdä ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi halusi vähän väriä katukuvaan. Tämä unelma toteutettiin kaikkien hallituksessa olleiden puolueiden avulla 35 vuoden aikana. Tietystikään unelma ei ollut esinahattoman kalergikorporaation kanssa ristiriidassa, joten se nopeutti unelman toteutumista.
"Onko kukaan muu huomannut samaa? Automatkan päässä kaupat paranevat?"
Automatkan päässä asuinalueetkin paranevat. Hinnat harppovat ylöspäin pelkästään yksityisautolla liikkuvien omistusasujien pientaloalueella samalla kun julkisen liikenteen varassa olevat autopaikattomat uudet kaupunginosat syöksyvät jyrkempään pulkkanäk33n.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla loppuisi ruoka kaupasta, jos kaikki maailman ihmiset asuisivat kerrostalossa keskustassa. Siihen se kaupunkikulttuuri kuihtuisi! Jonkun on asuttava pikkukylissä ja kasvatettava ruokaa. Sivusta vaan.
Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ostavatko he loppuun sinun haluamasi tuotteet vai mitä ihmeen merkitystä tällä on? Vai pelkäätkö, että rouva Barker-Finch saa tietää, että käyt samoilla kaupoilla kuin alempi keskiluokka?
Tämän huomaa Tampereen seudulla selkäati. Lempäälän Ideaparkissa ei ole koskaan järjestyshäiriöitä mutta Tampereen keskustan Koskarissa ja Ratinassa on.
Vierailija kirjoitti:
Isäsikin kuihdutti kaupunkikulttuuria, kun sinua teki.
Vierailija kirjoitti:
Eli joku Kärkkäinen? No mistä kukin tykkää. Itse viihdyn mm. Triplassa.
Käkkäräisellä asioidessa kuuluu vieraita ehkä jopa enemmän kuin Triplassa.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostavatko he loppuun sinun haluamasi tuotteet vai mitä ihmeen merkitystä tällä on? Vai pelkäätkö, että rouva Barker-Finch saa tietää, että käyt samoilla kaupoilla kuin alempi keskiluokka?
Melu, turvallisuus, siisteys. Istumapaikat ja ravintolapöydät saisivat olla ensisijaisesti maksavien asiakkaiden käytössä, jotka luovuttavat paikkansa saatuaan rauhassa syötyä ja juotua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on myös se, että jos katselee Espoosta perheelleen kotia, niin kannattaa ostaa sellaiselta alueelta, jossa ei pärjää ilman autoa ja mielellään ilman kahta autoa. Ei siksi, että autoilu olisi erityisen ihanaa, vaan näkyy muutoin alueen viihtyvyydessä, siistiydessä ja turvallisuudessa.
Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla varmistaa lapsilleen ankean nuoruuden, kun mihinkään ei pääse kulkemaan eikä kaverit (jos sellaisia edes saa) pääse kylään.
Rauhallisessa ja turvallisessa ympäristössä kasvaneet lapset ponnistavat pisimmälle. Ongelmaisilla on yleensä taustalla turhaa draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei edes harkitse muuttoa Espooseen. Tåynnä wannaberikkaita /c:nnuolijoita. Espoo olisi myyty kruunulla ruotsalaisille, mutta he kieltäytyivät, kun kuulivat, että joutuvat ottamaan myös kaikki espoolaiset kaupan mukana.