Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako jossain vaiheessa vanhatkin ihmiset näyttää omaan silmään viehättäviltä?

Vierailija
04.01.2026 |

En vieläkään näe juonteita ja ikääntymisen merkkejä viehättävinä tai edes neutraaleina vaikka olen jo 45. Ihmettelen miten kukaan voi ihastua tai rakastua ikätoveriinsa joskus 80-vuotiaana. Millon tää muuttuu vai muuttuuko koskaan?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsi Alm-S eiku Ridge Forrester on komee mies. Aina sekotan noi miehet keskenään. Leukalinja niin sama.

Kyllä minä kahdesta pahasta valitsisin tuon Ridgen vaikka ei ole mies minun makuun. Ajatellen hännen suosiotaan ja rahantuloa , oi kamala . Vois olla fiksummankin näköinen.En ymmärrä mikä hänessä viehättää suomalaisia naisia. Minua ei.

Vierailija
22/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ikääntyvät ihan kauniisti. Siis vaikka ikä näkyisi juonteina ja ryppyinä, kasvot säilyvät yhä kauniina. Tai sitten voi näyttää vuosia nuoremmalta kuin mitä on.

Jos Tinderissä katsoo miesten ulkonäköä ja ikää, aika moni 40-vuotias voisi olla yhtä hyvin 50-vuotias ja aika moni 50-vuotias näyttää siltä, että eläkkeellä ollaan oltu jo kymmenen vuotta. Siellä ikänsä voi tietysti valehdella, jos on nuoremmat naiset kiikarissa.

Ongelma onkin juuri se, että mun mielestä ikääntyminen ei ole koskaan kaunista.

Ap

Näyttääkö tämä nainen susta kauniilta? Omasta mielestäni on oikein kauniisti ikääntynyt.

https://fi.pinterest.com/pin/1829656095192070/

Riippuu iästä mutta minusta on vanhan näköinen.Itse 70 plus mutta sileäposkinen ja kauniit pitkät vaaleat hiukset ja valkoiset hampaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 60 v, ja kyllä katse tottuu ikääntymisen merkkeihin itsessä ja muissa. Jotkut ikääntyvät oikein kauniisti, jotkut ei. Oma mies näyttää jo vähän papalta, mutta tekee sen tyylillä.

Vierailija
24/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne mihinkään useimmilla muutu mutta koska sitä pidetään perverssinä sekaantua nuorempiin niin vanhoihin on sitten tyydyttävä.

Kai se joillain muuttuu, jos ikkunan takana lymyilevä 87-vuotias maksaläiskäinen Raimokin sytyttää. Vai onko joillain naisilla eläkeikäisenäkin niin kova miehen kaipuu, että melkein kuka vaan kelpaa?

Ap

Tää Raimo näyttää muluqq verhon takaa. 

T.nainen märkänä sormi etup...

Vierailija
25/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne mihinkään useimmilla muutu mutta koska sitä pidetään perverssinä sekaantua nuorempiin niin vanhoihin on sitten tyydyttävä.

Kai se joillain muuttuu, jos ikkunan takana lymyilevä 87-vuotias maksaläiskäinen Raimokin sytyttää. Vai onko joillain naisilla eläkeikäisenäkin niin kova miehen kaipuu, että melkein kuka vaan kelpaa?

Ap

Ei millään pahalla, mutta kuinka hemaisevan sytyttävä arvelet itse olevasi kasiseiskana sen maksaläiskä Repen silmissä ?

Olenko väittänyt olevani hemaiseva edes nyt? Vai onko tässä pohjalla joku "onko sulla varaa sanoa" -ajatus? 

Ap

Vierailija
26/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ikääntyvät ihan kauniisti. Siis vaikka ikä näkyisi juonteina ja ryppyinä, kasvot säilyvät yhä kauniina. Tai sitten voi näyttää vuosia nuoremmalta kuin mitä on.

Jos Tinderissä katsoo miesten ulkonäköä ja ikää, aika moni 40-vuotias voisi olla yhtä hyvin 50-vuotias ja aika moni 50-vuotias näyttää siltä, että eläkkeellä ollaan oltu jo kymmenen vuotta. Siellä ikänsä voi tietysti valehdella, jos on nuoremmat naiset kiikarissa.

Näinhän se on. Tuota tinderissä ym palveluissa on muuten tutkittu ja naiset näin niinkuin yleismielessä eivät arvioi miehiä minkään normaalijakauman mukaan 

Vierailija
27/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä se viehättävien ihmisten haarukka on kasvanut samalla, kun itse olen ikääntynyt. Ehkä itseäni noin viisi vuotta vanhemmat ovat ihan ok, olle 25-vuotiaat näyttävät ihan lapsilta nykyään enkä koe minkäänlaista vetoa. Alle kolmekymppiset siinä rajoilla. Olen nelikymppinen nainen.

Unohdin mainita, että harrastan muotokuvamaalusta ja pidän hyvin erityyppisiä piirteitä kauniina. Hieman jo ikääntyvät kasvot ovat hyvin mielenkiintoiset, tosin ei aina puoleensavetävät.

En koe olleeni koskaan ulkonäkökeskeinen ja nimenomaan itsekin kuvataiteita harrastavana pidän hyvin erilaisia ihmisiä kiehtovina. Saatan myös nappailla ikääntyneiden ihmisten kuvia lehdistä tai netistä, koska saatan ottaa niistä inspiraatiota maalauksiini tai vesitoksiini. Usein toivon mielessäni, että piirusmallimme olisi ylipainoinen, koska koen sen vartalotyypin mielenkiintoisimmaksi. Romanttisessa mielessä olen ihastunut hyvin erinäköisiin miehiin, mutta aina kuitenkin ikäisiini. N54

Vierailija
28/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontohan tämänkin hoitaa, niin se vaan menee. 

Vierailija
29/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset arvostavat muita ominaisuuksia kuin ulkonäköä.

Vierailija
30/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ottanut botoksia tai muita toimenpiteitä, tai ottaisitko jos olisi rahaa? Varmaan näitä kaipaavilla usein tiukempi ihanne ja kaipuu nuoruuteen. 

Hankalaa se varmaan on tietty omaa makuaan muuttaa. Minun on nyt keski-ikäisenä aivan mahdotonta pitää parikymppisiä viehättävinä tai edes erityisen kauniina, ovat niin lapsosia silmiini. Toki eläkeläisetkään ei erityisesti viehätä, mutta veikkaan että tilanne elää sitä mukaa kuin minäkin. Ja mieheni om edelleen ihanin, vaikka hiukset harvenevat eikä ole ihan niin fit. 

Vierailija
31/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla...siis yli kuusikymppisillä muuttuu silmät vanhusten silmiksi... 

Ennenmuinoin tuntemani nuoruusiän kaunottaret nyt useiden kymmenien vuosien jälkeen taas uudestaan nähtynä niin isoin osa ei niin nätin näkösiä ja viehättäviä enään, jotkut puolestaan on säilyttäneet kauniit piirteensä. 

Niin ja en itse eees omasta mielestäni ole entiseni veroinen kun vanhentunut.  Joskus ajatellut että jos tulisin itseäni vastaan vaikka kadulla niin en taitaisi edes tuntea itseäni.

Vierailija
32/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tietoisesti opettanut itseäni näkemään kauneutta myös vanhoissa ja vanhenevissa ihmisissä. Ei se ole kovinkaan vaikeaa, mutta siihen on pitänyt kuitenkin kiinnittää erikseen jonkun verran huomiota, koska altistun kuitenkin aika paljon semmoiselle kuvavirralle, missä ikääntymisen merkit on piilotettu. Oikeita ihmisiä tapaan lukumääräisesti paljon vähemmän kuin näen niitä kuvia.

Olisi hyvä myös käydä silloin tällöin vaikka uimahallissa, jossa näkee oikeiden oman ikäisten ja vanhempien ihmisten oikeita vartaloita. Jos kehonkuva on pelkän kuvamateriaalin varassa, alkaa pitää hollywood-tähtien vartaloita ja instaposeerauksia normaaleina, eikä se johda mihinkään hyvään.

Vierailija
33/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikäkysymys.

Vierailija
34/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun silmissä. Olen 66-vuotias mies ja kaikki yli viisikymppiset näyttävät rupsahtaneilta, minä mukaan luettuna. Itseä vanhempien ulkonäkö saa voimaan lähes pahoin. Onneksi asun yksin eikä tarvitse katsoa toisen ikääntynyttä pärstää ja vartaloa. Vain itseni, jos peiliin katson.

Vierailija
35/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ottanut botoksia tai muita toimenpiteitä, tai ottaisitko jos olisi rahaa? Varmaan näitä kaipaavilla usein tiukempi ihanne ja kaipuu nuoruuteen. 

Hankalaa se varmaan on tietty omaa makuaan muuttaa. Minun on nyt keski-ikäisenä aivan mahdotonta pitää parikymppisiä viehättävinä tai edes erityisen kauniina, ovat niin lapsosia silmiini. Toki eläkeläisetkään ei erityisesti viehätä, mutta veikkaan että tilanne elää sitä mukaa kuin minäkin. Ja mieheni om edelleen ihanin, vaikka hiukset harvenevat eikä ole ihan niin fit. 

En ole ottanut, kun vielä ei ole ollut tarvetta. Ehkä siinä vaiheessa otan, kun sibeliusryppy uhkaa jäädä pysyvästi näkyviin perusilmeelläkin. 

Ap

Vierailija
36/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että niin käy..Koska kun olin 20v, 30- vuotiaatkin näytti rupsahtaneelta. Nyt oon 47 ja monet omanikäiset ja vanhemmatkin näyttää hyviltä.

80v äitini sanoo, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän näkee hyvännäköisiä ihmisiä.

Vierailija
37/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin juuri se, että mun mielestä ikääntyminen ei ole koskaan kaunista.

Ap

Näyttääkö tämä nainen susta kauniilta? Omasta mielestäni on oikein kauniisti ikääntynyt.

https://fi.pinterest.com/pin/1829656095192070/

AI kuva 

Vierailija
38/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä n 50 vuoden kohdalla tapahtuu selvä rempsahdus niin miehissä kuin naisissa. Onneksi en ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen.

Vierailija
39/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut, kun vielä ei ole ollut tarvetta. Ehkä siinä vaiheessa otan, kun sibeliusryppy uhkaa jäädä pysyvästi näkyviin perusilmeelläkin. 

Ap

Mun kasvojen rakenne on samantyyppinen kuin esim. Mica Ikosella. Hän ei ole juurikaan rypistynyt vaikka on yli 50.

Ap

Vierailija
40/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavoin kuin nuorempana, joillekin kelpaa vain harvat ja valitut, jotkut puolestaan löytää aina halutessaan uuden sopivan kumppanin, ettei ole iästä kiinni tämä pariutuminen tai kiinnostavuus, mutta se miten arvioi itseään verrattuna muihin samanikäisiin, niin tosiaan sitä mieltää itsensä nuoremmaksi vaikka ymmärtäisi faktisesti olevansa samalla viivalla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän