Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotihoidon asiakkaan pyykit pestään?

Vierailija
03.01.2026 |

Peseekö kotihoito? Kaikilla ei ole omaisia, tai ovat kaukana tai eivät muuten auta.

Entä annetaanko huonekasvien kuolla, lemmikit otetaan pois, jne. jos vanhus ei itse pysty näistä huolehtimaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monasti miettinyt sitä, että taitaisi moni kotihoidossa pärjätä paremmin tervejärkisen kotiapulaisen avulla kuin tiukalla aikataululla käyvien vain valikoivia työtehtäviä tekevien lähihoitajien avulla. Palautetaan takaisin kotihoitoon kotiavustajat, kiitos!

Vierailija
22/24 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monasti miettinyt sitä, että taitaisi moni kotihoidossa pärjätä paremmin tervejärkisen kotiapulaisen avulla kuin tiukalla aikataululla käyvien vain valikoivia työtehtäviä tekevien lähihoitajien avulla. Palautetaan takaisin kotihoitoon kotiavustajat, kiitos!

Ei se taida työntekijstä eikä koulutuksesta kiinni mitä palveluja halutaa toteuttaa yhteiskunnan kärjestäminä palveluina. Ihan sorltä päätöksenteosta se on kiinni mitä palveluita tarjotaan mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tämä on nyt tällä hetkellä järjestetty näin. Ihmisellä pitää olla jokin hoidollinen syy, minkä takia koyihoito käy, ja tekee hoidon kannalta tarvittavat tehtävät. Loput asiat kuten siivouksen, muun kodinhoidon, seuranpidon, voi jokainen hoitaa miten parhaaksi näkee. Rahalla tai läheisten avulla. Jos ei kumpaakaan ole niin sen huomaa kyllä vanhuksen asunnosta. Ei kukaan laittele joulua tms. Mutta näin se on, yhteiskunnan tukemana palveluna saa minimin.

Vierailija
24/24 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, jos tarvitsee vain apua pyykinpesuun, niin sen voi ostaa yksityiseltä palveluntuottajalta. Kotihoito pesee asiakkailtaan, joilla on muutakin palvelua. Siihen on tietyt kriteerit että ylipäänsä kotihoidon palvelut saa.

Palveluita voi olla monenlaisiakin, mutta jos hopasussa ei lue pyykinpesua, sitä ei myöskään tehdä.

Joo, totta, tuossa pitäisi lukea että kotihoito pesee vain asiakkailtaan, joilla on muutakin palvelua. Mutta ei heiltäkään kaikilta, vaan niiltä joiden kohdalla on sovittu niin. Joku pesee vielä itse, jollain omainen tai muu auttaja, jollain siivooja tai pesula. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi